IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
www.familjeliv.se/Forum-2-8/m56987673-1.html läs Trinitys kommentar på första sidan. Jag kommer ta det då det är bra för fostrets utveckling....dock liten dos.
Har precis varit på VUL och jag är såå glad över ett strålande resultat , Menopuret och jag gillar verkligen varann ;) Sen har jag ju mixtrat med lite annat också... Så ÄP blir tidigare än beräknat så att de inte blir övermogna. Äntligen!! Jag är inte för gammal!!
Snösport: Spirulina tror jag absolut på! Jag valde bort det denna gång, det blev lite mycket men kan hända jag kör på det nästa gång!
3-dagarscelibatet säger de ju är för att spermierna ska spara sig och samla ihop sig liksom men jag undrar om det inte är lika mycket för att undvika tvillingrisken med både IVF & vanliga?! Å andra sidan så ökar det ju chansen om det finns lite spermier därinne när det kryllar av mogna ägg
Fruttan: ja, bevisligen säger de inte alltid allt de vet eftersom vi har upptäckt nya rön här tillsammans som vi sen framfört och det har gett positivt resultat. Om det sen beror på hjärnans påverkan och nån form av placeboeffekt låter vi vara osagt men flera här har argumenterat sig fram till nya läsningar som visat sig vara bra. Sen ska man nog skilja på ett och annat, jag tycker svenska IVF-läkare är bra på just IVF men tyvärr är de inte lika intresserade av allt runt omkring så som immunologi och andra orsaker till sk infertilitet.
Kalimero: hej vännen! Har boostat med bidrottningelé också och jag har märkt kraftigare ÄL av dem men också kortare follikelfas så jag fick dra ner på dosen. Sen tar jag B 12, Rosenrot & D-vitamin. Äter mycket mandel för E-vitamin. OM det lyckas nu så lovar jag att återge hela konceptet Har nog hört nånstans att om mensen kommer efter halva dygnet ska dagen efter räknas som dag 1.