• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

gnistan6666 skrev 2011-01-04 09:03:39 följande:

hej!

Jag är ny här...jag har gjort 2 st IVF:er i Danmmark...den ena misslyckades och den andra är jag i väntan på att ta ett graviditetstest, på torsdag!! (6januari)

Jag känner ingenting!  Minabröst har slutat ömma, vilket det började göra när jag började med crinonen...ingen tecken på mens, typ mensverk, migrän som jag brukar få innan mens...

Vad tror ni?? Jag har 2 befruktade ägg i mig...

Jag tycker att det verkar hoppfullt att din mens inte kommit än. Håller tummarna för ett Plus överimorgon, det behöver vi verkligen här i tråden. Välkommen hit!
  • turlid70

Det blir FET för mig på tisdag nästa vecka! Fick en glad gubbe imorse nämligen, testade redan igår kväll med vanlig sticka och såg indikationen att ÄL var på g och i morse fick det bekräftad med digital.

Mådde lite illa och hade spända bröst ett par dagar nu, men inga äl-flytningar! Jag blir galen att det blir så, måste rikta mig på nya signaler för att jaga äl. Vilken tur att jag testade igår kväll och såg att den var på g annars skulle jag nog vänta igen. Förra månaden fick jag utslag på dag 17 i menscykel, men idag är det bara dag 13! Samtidigt känns det helt rätt denna gång, hoppas bara att det lilla klarar upptinningen.

• turlid70

Tack tack, jag är jätte glad jag också för att min ÄL kommer som det ska, varken tidigt eller sent, precis mitt i min menscykel.

Hemmaförsök blev det av igår kväll också, he-he, fick knappt något liv i gubben, men det gick till slut och nu när han sett glada gubben i morse så är han på hugget igen.

• turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-04 20:18:30 följande:
    25/10 hade jag uttag (eller om det var insättning), minns inte vilken vecka det var..?
    Tack, behöver många som håller tummarna för fredagen. Har tagit ledigt efter KUBen för säkerhets skull.

Nu har jag blivit tillfrågad om ett nytt jobb också, mitt i allt. Har jobbat på samma ställe i 9 år och nu börjar jag kunna det väsentliga så det känns som jag stagnerat lite sedan i höstas.
    Ska prata med personen som föreslagit mig på tisdag så får jag veta lite mer om vad arbetet går ut på. Och det finns kontakter mellan hennes bolag och mitt så jag kanske får vänta ett tag till med att berätta nå´t om magen. Tror inte jag blir aktuell när de får veta men jag är ändå nyfiken.
    Du kan lita på att vi håller tummarna för dig på fredag!

Kul med nytt jobb, om inte nu så blir det kanske aktuellt efter mammaledigheten, släng i krokarna i alla fall. Lycka till!
  • turlid70

Oh, Fahlvik, vilken lättnad att alltig såg bra ut och ni fick så bra värden. Nästa vecka även risken för MF nästan obefintlig, men det måste ni ha sett redan nu att risken är liten när allting såg bra ut. Så glad för din skull! Kram!

• turlid70

ÄD är inte aktuellt för oss, för att vi tror att genetiska avvikelser kommer från min mans sida. Insemination skulle nog passa oss bättre, men det går min man inte med på tror jag, han har i alla fall inte visat något som helst intresse till det tidigare.

Samma sak med adoption, vi tycker inte heller att det är rätt lösning för oss. Jag skulle kunna tänka mig att adoptera, men min man säger att vi är för gamla, framför allt han, och väntetiden för en adoption är lång.

• turlid70

Hmm, 43 och 55 år? då har vi faktiskt 2,5 år på oss för att hinna med adoption. Ska bearbeta gubben snarast, under tiden ska vi fortsätta med våra FETisar och en till IVF och kanske spermadonation, måste lägga fram förslaget lite snyggt så där, några tips?

Om det gäller 42 år för båda då har vi passerat gränsen för länge sedan. Min man är redan 45 år. Hur gamla är era män om jag får fråga?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?