• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-01-16 13:44:07 följande:
    Turlid - Tror inte du har nån Klamydia som ligger gömd. Du måste väl ha tagit blodprover innan du började med IVF. Då testas man ju för könssjukdomar (vet inte om alla varianter ingår dock). En bra idé att vänta med test till nästa helg. Det skulle jag också gjort. Vi får hoppas att dina tecken tyder på graviditet.
    Det låter ju lugnande, men jag tror att man ska länma urinprov för att kolla just klamydia. Jag separerades med mitt ex för gott för 13 år sedan, kan det verkligen vara så att någon sjukdom ligger och gror så länge utan några symptom varken hos mig eller min man? Nu blir jag nojig för allting, vill kolla upp allt. Börjar med att beställa en klamydiatest via internet.
  • turlid70
    oceanney skrev 2011-01-16 18:03:08 följande:
    Jag tror du kan vara HELT lugn. Inför vår IVF kollades klamydia med både blodprov och urinprov och sambons sperma analyserades dessutom för diverse sjukdomar (gonorré) osv. Nu gjorde vi visserligen vår IVF i Frankrike men jag kan inte tänka mig att de skulle vara mindre nogräknade i Sverige, eller hur?? 
    Skrattande

Skillnaden är att i Frankrike ges alla provresultat till patienten först (som sen tar dem till sin doktor) så jag vet precis vad som kollats. Du har antagligen gjort samma prover men svaren kommer till läkaren och eftersom de inte hittat någon klamydia så har inte någon nämnt proverna. Just relax... Du behöver inga hemtest via internet...
    Aha, vad skönt, men jag minns inte att jag lämnade något urinprov innan IVF. Men jag har käkat penicillin flera gånger, minst 3 ggr för halsfluss bara, under åren, det borde väl ta död på alla infektioner i kroppen tycker man, fick bla svamp pga det.

Hu mår du annars, det är inte länge kvar till förlossningen. Hur har ni planerat den? Har du också köpt någon barnvagn? Så spännande att veta hur går det för er, berätta. Kram!
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-01-17 10:47:32 följande:
    Mary73: jag tror att det är 75%som klarar upptiningen. Jag hade 2st i frysen från IVF3. Den första som tinades upp 2år senare var fint, samma kvalitet som innan frysningen, blev dock inte gravid. Den andra klarade inte upptiningen (eller frysningen). Har inte tidigare haft något till frysen så jag har ingen vidare statistik. Nu kör vi ny IVF(nr5)  och hoppas vi får något fint tillbaka och till frysen!
    IVF5, det var inte illa, vad ni kämpar. Jätte, jätte, jätte lycka till! Kram.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2011-01-17 09:57:15 följande:
    pp08 - håller tummarna att det ska lyckas denna gång!

turlid - hur går det?
    Jo då, det går. Väntetiden är nästan som tortyr, men vänta med test ska jag till på lördag.

TPA=ingen spotting, ingen mens, hade reelt ömma bröst i natt, värker i magen men kan inte påstå att det är på samma sätt som mensvärk. Har inbildat mig att må lite illa igår kväll och hade konstig smak i munnen, ej metall dock. Tempen ligger på 37,1 i flara dagar nu. Är dessa mina skensymptom tro?
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-01-17 20:49:02 följande:
    Turlid70: oj, det låter lovande, jag sätter en stor peng på att du eller ni är gravida, skall vi slå vad?

Vad är munkpeppar bra för?

Skall på VUL på fredag...., är nervös, fast inte i närhet av när man ruvar, det är hemskt jobbigt. Nåväl, lycka till alla.
    Hoppas du har rätt och vinner vaddet. Själv vet jag inte hur det ligger till idag.

TPA = ingen mens :o))
    Temp - igår kväll 36,8 imorse 37,0 (lite högre än vad jag brukar ha vanligt)
    Ömma bröst - nästan inte :o((
    Magvärk - nästan inte :o((
    Illamående - nej :o((
  • turlid70
    giba skrev 2011-01-18 10:55:11 följande:
    Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig
    Grattis till plusset, det behövs verkligen positiva nyheter här! Och tack för att du delar med dig dina erfarenheter.

Det kan ju stämma som du säger. Jag kände ganska mycket ett par dagar efter FET, sen kände jag ingenting och i söndags kände jag ganska mycket igen tom lite illamående och idag nästan ingenting igen. Det kan ju vara mitt PMS jag känner, fast kommit lite väl tidigt i så fall.
  • turlid70

Tack alla snälla för stöd och peppningar. Känner mig så egotrippad just nu och berså mycket om ursäkt för det. Längtar till tesdag eller lördag, så jag blir galen, samtidigt vill jag inte testa då jag är rädd för minus.

Önskar er alla lycka till med spayning, sprutor, FET planer och planer för andra behandlingar, samt sänghalmen. Håller som vanligt tummarna stenhårt för er alla underbara kämpare.

• turlid70
    dodotta skrev 2011-01-18 23:19:28 följande:
    PGD är som oceanney skriver,verkar som en foster diagnostik men sker innan man sätter in äggen eller ägget.När ägget delat sej några gånger  suger man ut en cell och skickar till analys för att se om den är frisk.Jag måste tyvärr genomgå denna extra lilla fas för jag har en så kallad balanserad translokation.Bara eller kanske är det inte så bara för ägget måste ju överleva att man dessutom är och petar iden kostar 3 000eSuck.Pleas håll tummarna att det går vägen .Förlåt mitt ego,men det känns så skönt att få skriva av sej.
    Önskar er jätte lycka till! Kommer att hålla tummarna så hård jag bara kan när ni är igång.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-01-18 23:30:10 följande:
    dodotta: Lycka till, hoppas ett bra ägg klarar sej!

Är lite ego själv då jag idag fått besked om proverna från sköldkörtelspeciallisten och jag har normalt lågt ´aktivitet inte ngt ytterligare alltså, nu lågt TSH igen så jag ska väl inte ta långa metoden mer då den inte funkar på mej för TSH värdet stiger snabbt vid spraystart tyvärr. Så nu ska jag ringa Falun och fråga om vi ska testa korta metoden som de tyckte....har inga höga förhoppningar då jag har få ägg som tusan men testa kan man ju
    Nu ska det sovas!
    Är det alla spraysorter som drar upp ditt TSH värde? Det finns ju olika, fråga kliniken om det.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-01-19 08:25:40 följande:
    Turlid: Åh att de ska va sån berg-o-dalbana att ruva.. Först vill man inget hellre än att tiden ska gå till td, sen när det börjar närma sig känner man att - shit.. jag vågar inte.. Snacka om psykisk terror!! Håller tummarna sååå hårt att det ska bli ett superfint plus för dig!!!

Själv har jag då äntligen fått min mens!! Enda gången man går o längtar efter den är väl innan man ska börja spruta.. Ska nu köra igång med sprutor i morn, kör den korta varianten o gått från menopur till gonal-f, så det ska bli spännande att se vad som händer.

Önskar alla en fin dag!! Solig
    Ja, psykisk och fysisk terror, man försöker sysselsätta sig med allt möjligt, men efter en liten stund är man rastlös igen. Tack för tummarna.

Lycka till med sprutor imorgon. Vilken dos ska du ta?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?