oceanney skrev 2011-01-16 18:03:08 följande:
Jag tror du kan vara HELT lugn. Inför vår IVF kollades klamydia med både blodprov och urinprov och sambons sperma analyserades dessutom för diverse sjukdomar (gonorré) osv. Nu gjorde vi visserligen vår IVF i Frankrike men jag kan inte tänka mig att de skulle vara mindre nogräknade i Sverige, eller hur??
Skillnaden är att i Frankrike ges alla provresultat till patienten först (som sen tar dem till sin doktor) så jag vet precis vad som kollats. Du har antagligen gjort samma prover men svaren kommer till läkaren och eftersom de inte hittat någon klamydia så har inte någon nämnt proverna. Just relax... Du behöver inga hemtest via internet...
Aha, vad skönt, men jag minns inte att jag lämnade något urinprov innan IVF. Men jag har käkat penicillin flera gånger, minst 3 ggr för halsfluss bara, under åren, det borde väl ta död på alla infektioner i kroppen tycker man, fick bla svamp pga det.
Hu mår du annars, det är inte länge kvar till förlossningen. Hur har ni planerat den? Har du också köpt någon barnvagn? Så spännande att veta hur går det för er, berätta. Kram!