• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-01-14 13:23:35 följande:
    Tack vänner! ÄP planeras till 21:e eller 24:e, sen är förhoppningen att långtidsodla ett gäng, frysa ett annat gäng och fixa ett gäng bebisar Skrattande (fast 1 räcker Skäms)

Turild: du har väl fest idag? Ja, den fäster ju idag..?! Flört 
    Det såg bra ut med andra ord, låter som många blåsor. Kul!

Nä, varken fest eller fäst idag, men fäst har nog redan vart, jag fick en 6-dagars ju. Hoppas den sitter riktigt fast.
  • turlid70

När vi gjorde utredningen så hade jag TSH värde lite över 3, kanske 3,5, minns inte riktigt. Min husläkare sa att det var helt okej för allmänt välbefinnande, men min fertilitetsläkare sa att den måste justeras. Behandlingen med Levaxin började ca 2 månader innan min första IVF och då låg mitt TSH värde på 1,8, vilket var mycket bra. Innan förra FET kollade jag sköldkörtel igen och då låg TSH på 1,4 vilket ultimat värde sa min läkare. Än så länge har det inte hjälpt mig, men jag hoppas.

Jag håller med att det är jätte viktigt att kolla upp både TSH och även T4 (eller var det T3?) för dem samverkar, när den ena är för lågt (T4 eller T3 i mitt fall) så jobbar den andra (TSH i mitt fall) hårdare för att kompensera, vilket orsakar problem med fertiliteten. Det finns säker andra varianter på obalans, men bäst är det att kolla upp.

Sen är det ockå att dålig blodcirkulation kan orsaka MF och vissa får medicin mot det (bla en släkting till min man), fast jag vet inte hur man får reda på det. Någon annan som vet?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-14 18:07:07 följande:
    Min mens kom idag. Inte precis oväntat men drömmen om att lyckas finns ju där varje månad så jag känner mig lite deppig . Detta var försök 13 sen vi började. 2 av dessa IVF, 11 hemmaförsök. Men hemmaplan är ju ändå nästan chanslös. Så nu försöker jag se fram emot FET 2 i februari. Nu hopaps jag allt jag kan att jag inte får omslag på ÄL-stickan en måndag. Jag ska sätta in embryot sex dagar senare och kliniken har stängt på söndagar.
    Synd att det inte funkade i sänghalmen denna gång heller :(  men nu hoppas vi för fullt att din ÄL kommer som den ska och FET 2 blir av i februari. 
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-15 09:27:11 följande:
    Inanna: Var gjorde du blodprovet? Jag tror din klinik har koll men var det en vanlig mottagning så fråga vad det var för TSH och Frit T4-värde, det kan inte skada (jag skulle fråga ändå för att vara säker). Det vore ju synd om ni får till en graviditet men inte kan behålla den för att värdena inte är bra.

På familjeliv finns också trådar för sköldkörtelproblem. Berätta gärna hur det går om du får reda på nå´t.

Det blev en Brio Go. Det var otroligt låga priser på 2010 årsmodeller så det var därför vi köpte redan nu. De var billigare än att köpa 2009 eller 2010 begagnat!
    Vagnen har svängbara framhjul, sänkbart ryggstöd, sittdel mot dig (vändbar), lätt, går att fälla ihop med sittdelen på och den får plats i en Ford Fiesta!
    Grattis till vagnköp, jag vill också köpa en. Måste alltså skynda på att plussa och köpa en vagn på rea. Får man garanti förresten, om det inte blir något barn det vill säga?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-15 10:07:05 följande:
    Tack Turlid! Hur går det med ditt ruvande? Kanske för tidigt att känna några symptom än?
    Det går väl bra, TPA - ingen blod, men det är för tidigt att vänta mens än, borde dyka upp senast nästa lördag om jag ska litar på senaste statistiken. Har lite ömma bröst emellanåt och lite värk i magen, har haft det så i några dagar, men det kan lika väl vara min vanliga PMS.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-15 14:28:26 följande:
    Det är ju perfekta graviditetstecken även om det är lite tidigt ännu. Men den borde ju ha fäst nu så man vet ju aldrig Solig !
    Vill man hoppas, men kan vara PMS också, dock lite för tidigt kan jag tycka.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-15 19:14:34 följande:
    Glömde fråga om det men vi resonerade som så att den ger säkert pengarna tillbaka om det inte kommer till användning hos oss. I sommar kommer bara 2011 finnas till salu för nästan dubbla priset och det är bara ett par små detaljer som skiljer årsmodellerna åt.

Lycka till med ruvningen, är det dag 4 nu?
    Var köpte ni vagnen?

Jag vet inte hur man räknar, det är dag 5 eller 6 (beroende på om insättningsdag är 0 eller 1) från insättning av 6-dagars odlat embryot på dag 5 efter ÄL, krånglig matematik.
  • turlid70
    sushikatten skrev 2011-01-15 11:08:32 följande:
    Turlid: Hur går det med ruvningen? Jag längtar själv dit! håller nu tummarna. det är väl långtidsodlad?

Fahlvik: Underbart att köpa barnvagn. Ja det gäller att kolla runt .

Angående TSH så håller jag med er och det är väl så att man ska hålla sig under 2 och det är faktiskt inte helt klart att kliniken tänker på det.  3 är ganska normalt och det gjorde faktiskt inte något förrän jag sa till. Ja kolla upp och fråga. så funderar jag även på klamydia, det sägs att det kan ligga gömd och påverka. Jag har tagit trombyl och sprutat samt kortesol förra gången. Funderar på att köra samma sak denna gången men är så osäker med alla mediciner.

Ja så har jag läst att många får mens och kommer att sätta igång snart.  Ja den ständiga väntan och alla minus då man gör hemmaförsök gör en knäpp. Själv har jag börjat igen och kör denna gången med menopour. Det är lite krångligt med alla vätskor men man vänjer sig. Mannen är så raroch hjälper till.
    Klamydia, ligga gömd och påverka? Det har jag inte kollat efter min dotter föddes, samtidigt har jag inte haft några andra män än mitt ex och min nya man. Mitt ex går dock inte lita på, han har strulat runt och fått tom en dotter som föddes ca 4 månader före min dotter. Hur kollar man det?

Varför har du sprutat kortesol? Det är väl en stresshormon? Jag vill kolla upp det också. Hur gör man? Hur får man trombyl utskriven? Min klinik rekomenderar det inte på automatik.
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-01-15 18:33:51 följande:
    Turlid70: TPA: inget blod+ömma bröst+ molvärk i magen = mkt bra tecken. Håller allt vad jag har och lite till att knodden har fastnat. 5-6 dagars embryon fäster inom 24-48 timmar.
    Tack! Jo, det skulle fästa direkt sa dem på kliniken också, det är darför jag hoppas på dessa tecken och inte på PMS.

Är på dag 10 efter ÄL (ÄL=dag 0), BIM har jag på tidigast på torsdag senast på lördag, vågar dock inte testa i veckan, blir det minus så kommer jag inte kunna jobba.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-16 15:35:19 följande:
    SpännandeGlad
    Vagnen inköptes på Storken i Göteborg. Babyproffsen hade någon enstaka kvar här och där i regionen, för lite högre pris.

Nu bakar jag ingefärsbröd igen, ingefära hjälper vid illamående. Bra att veta för er som kommer bli illamående snartFlört
    Storken finns inte i närheten, men babyproffsen finns i Norrtälje. Kvinnan som driver affären är granne med mina svärföräldrar, så att det blir svårt att gå in där obemärkt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?