• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan,  43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista  syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12),
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, väntar på FET i juni.  

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE) 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  2:a  IVF/japanen på CFC VUL 1/6

***ÄP/ET/FET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, TD 15/6. 

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Mamma gås
    Tack för alla lycka till Solig

Underverket
    - Ja, biokemiska graviditeter är just graviditeter som slutar i tidigt missfall. I vanliga fall kanske man inte märker av det, i andra fall kanske man börjat fått lite gravsymtom och ibland kan mensen kanske vara nån dag el två försenad å det kanske blöder lite extra. Men som du säger så är man ju mer uppmärksam när man gör en IVF jmf med en "naturlig" graviditet.
      Jag har bytt klinike från CvL till Falun och eftersom jag fått sent MA å två biokemiska grav så tyckte de att jag skulle ha Trombyl å Fragmin. Jag mejlade å frågade kliniken för ett tag sedan å fick svar från Urban att jag skulle ta upp det när vi var där uppe, men jag hann aldrig ta upp det med Staffan, som jag hade idag, innan han sa att jag skulle borde ha stödmedicinering. Jag frågade även på CvL men där var det blankt nej!

Anne
    - Haha... Det är ju helt fantastiskt!!! Sitter här å hoppar i soffan av lycka!! Har rysningar på hela kroppen å tårar i ögonen!!! Inte konstigt att du mått dåligt!! GRATTIS!! Plus Hjärta

Mary
    - Ja, vi har ju sagt att detta är vårt sista färskförsök å jag har ju verkligen gjort en chansning eftersom jag har självmedicinerat. Å grattis på födelsedagen!
    Skönt Sunseed att det gick åt rätt håll med sjukkänslan i kroppen Glad  
  • Mamma gås
    Anne - Nej va tråkigt att det strular så med testet. Jag håller tummarna att det visar positivt om några dagar igen Hjärta

germany - Har tänkt på dig i helgen å funderat på om du har några symtom. Å så får jag läsa att du har en känsla av att det inte funkat.., usch blir så ledsen å jag hoppas verkligen att din känsla är fel å att det visar sig ett plus när du testar ändå Solig 

Tack alla underbara människor härinne som peppar å stöttar å tack för alla grattis!! Ja, nu är det bara att vänta å se vad testet säger å vänta tills posten kommer med brevet från kliniken om det fanns några som såg så bra ut att de gick att frysa. Jag har ju förut trott att om det blir blastisar så går de att frysa, men så är det tydligen inte utan det kan vara bra eller dåliga blastisar oxå så vi får se.

eviglängtan5 - Massor med HjärtaHjärta till dig i din sorg och bearbetning.

Linköping - Gött att semestern varit bra Solig Välkommen hem!!

Nu syskon - Lycka till idag!! Hjärta     
  • Mamma gås

Jo just de.., det här med tomma äggblåsor.. Jag har ju oxå haft "otur" med det. Har alltid haft ungefär samma mängd äggblåsor i alla fyra försök men i de tre första har nästan hälften varit tomma.. Men inte denna gång.. Kan ju undra varför det ändrats!? Har legat runt 19-20 äggblåsor, de tre första försöken fanns det 10-11 ägg, denna gång 19 ägg.

• Mamma gås
    Bengalen - Fasen va jobbigt! Varma kramar till dig!

Gällande kortison och CvL's inställning:
    Jag har ju kört tre färskförsök å ett FET där och begärt att få kortison men det har varit ett blankt NEJ. Sen kan jag ju inte svära att dom säger ja till andra men deras argument är att det inte funkar.

Här har jag redan börjat ruvnojja... Drömde i natt att jag tog ett gravtest å det visade gravid 1-2v. Men jag är lite bättre i magen idag vilket jag inte ser som positivt. Hej å hå.., det värsta är att jag är ledig just nu å har hur mkt tid som helst att tänka Tungan ute     
  • Mamma gås

Lycka till Snorpan å stå på dig Glad Jag kan bli lite arg oxå att läkarna inte lyssnar in vad vi har för funderingar och önskemål utan att det ska avfärdas direkt. Jag tänker att om det är så att vi har önskemål om vissa läkemedel så är det ju ändå vårt val, våra pengar, vi är medvetna om att vi chansar men hela processen är ju en chansning och tänk om chansningen blir bra.. Tungan ute

• Mamma gås

Fick brev från Falun idag där det står att sex embryon uppdelade i sex strån är frysta Glad

• Mamma gås

Tack tack för alla grattis! Solig Det känns skönt att det blivit en sån markant förbättring på resultatet eftersom mitt mål med självmedicineringen var att ge allt till det sista försöket så jag inte skulle gå efteråt å tänka: Tänk om, tänk om jag skulle gjort så istället.. Även om det skulle vara så att ingen av embryona resulterar i bebis så kan jag tänka att jag gjort det jag kunnat utifrån våra ekonomiska förutsättningar.

Nej, nej germany.., inte mens... Men du, testa för säkerhets skull!! Kramar om å skickar styrkekramar Hjärta

Sunseed - Jag fick ju Prednisolon efter att jag frågat Falun, så det ska nog inte vara några problems för dig. Glad Jag kommer få 40 st 5 mg över om du vill att jag ska skicka dom till dig?      

• Mamma gås
    Germany - Åå fy fasen, du har testat alltså.. Hjärta Massor, massor med varma kramisar till dig i det tunga jäkla skiten!! Å, denna sorg å besvikelse önskar man inte sin värsta fiende ens..

Sunseed - Va bra att det löste sig så bra Flört Hihi.. Jag mejlade upp å det var Staffan som svarade på mejlet å min hemortsläkare skrev ut det. Jag sa att jag ville prova eftersom de andra försöken inte visat så bra resultat å att jag typ inte hade nåt att förlora. Har du nån kinesiolog i närheten där du bor? OM du har det skulle du kunna gå dit å testa fram upplägget av Prednisolonet (om man nu tror på den sortens behandlingar förstås ;) ) 

Bengalen - Det jag gjort annorlunda är att jag käkat Inofolic + melatonin och DHEA och så tog jag Prednisolon för första gången. Jag beställde först Medrol från Mary och självmedicinerade en månad innan jag började spruta. Dosen testade min kinesiolog fram och han tyckte först jag var helknäpp som ville testa för han tyckte att kortison kan väl inte kroppen vilja ha. MEN han testade tre ggr för min kropp ville ha ganska mkt en sväng. Sen fick jag Pred utskrivet via Falun. Alternativbehandlingar har jag gått på regelbundet hela tiden men nu har jag även aktivt gjort saker som jag mår bra av, umgåtts med folk som får mig att skratta, prioriterat mig själv i första hand (vilket jag aldrig gjort förut).  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?