Zinis: Jo det är ett himla aber att det är så få långtidsstudier inom medicin generellt, himla dumt. Jag har också tänkt mycket på det, undrar vilka biverkningar det kan finnas på lång sikt med detta? Det jag har hört är att det verkar som IVF:are kommer snabbare än normalt i klimakteriet, hm....Låter inget bra det...Jag lovar, hade det varit män som satte i sig alla dessa hormoner så hade det nog funnit bättre resurser till forskning.
Viktoria. Då fattar jag att din läkare ville byta, eftersom 5 ägg är kanske i minsta laget även om det också är helt ok. Men det är ju inte fel att testa menopur, det är väl ett mer naturligt preparat om jag förstått det hela rätt, och framställs inte syntetiskt som gonalen. Jag har alltid haft Gonal så jag vet inte riktigt om skillnaderna, men många verkar få bra resultat på menopur. Sen tycker jag precis som Zinfandel, att här får alla hänga oavsett hur många behandlingar man gjort. Sen råkar väl vissa av oss (inklusive mig själv) vara en aaaaningen besatta av medicinsk kunskap, men jag skyller faktiskt på mitt yrke! Jag menar, egentligen behöver jag inte bry mig mera eftersom jag inte ska göra flera IVF:er aldrig nånsin, men jag tycker det är så¨roligt att följa er alla, och det är så många smarta kvinnor härinne som bidrar med så mycket kunskap och insikter om livet i stort faktiskt. Sen har jag fått upp ögonen för hur USEL svensk vård har blivit, och det gör mig mycket ledsen stundtals.
Ego: Idag har jag gått in i v 31, det tar sig sakta med säkert! Men jag tror inte jag kommer så himla mycket längre eftersom jag har sådana komplikationer. Jag förhandlar just nu om igångsättning v 36 eftersom de är fullgångna då.(om de inte kommer tidigare).