• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men du.. Jag tror Peter Wilhelmsson kör i Falun.. Ska kolla upp det å återkommer med svar Solig

• Mamma gås

Jag har testat positivt med ett hemmatest på rd 10 med ett två-dagars, så det måste dom verkligen kunna se med ett blodprov.

• Mamma gås
    Tuvalina skrev 2012-06-05 22:59:55 följande:
    Grattis mamma gås till alla fina frysisar!! Det är ju en underbar förutsättning!

Hur länge ska du äta prednisolon?

Tack! Jag ska börja trappa ner på måndag å avsluta på TD. 

Glömde ju säga det förut - Välkommen smhi!!  

Jättetråkigt å höra att du tar ett break germany! Men jag förstår dig Solig Hela alltet blir lixom IVF å det kan vara skönt att få ett avbrott ibland. Jag hoppas att du har orken att komma tillbaka! 

Gällande självmedicinering av kortison säger jag som Zin, det finns att köpa receptfritt utomlands och jag rekommenderar även att ta kontakt med en kinesiolog så kan han/hon testa fram just din kropps behov av kortison, både längd och mängd. Jag tänker oxå, vad finns det att förlora? Om man nu har provat lite allt möjligt.      
  • Mamma gås

Kör försiktigt Mary å hör av dig när du landat i stan så kan vi ta en promenix å en fika Solig

• Mamma gås

Go morgon!

Ser att det blivit diskussion kring dhea's vara eller icke vara. Känner mig lite som boven i dramat men min mening är inte att propagera starkt för ett eller annat sätt eller ett eller annat preparat. Jag har väl egentligen ventilerat mina erfarenheter och utgått ifrån mig själv och som ni säger så är ju allt individuellt även respondensen på preparat. Det visar ju bara valen av hormonpreparat såsom Menopur, Gonal-f osv, det som funkar för den ena är kanske inte alls bra för den andre. Det är klart det finns biverkningar, det är ju inte mkt som det inte är det på MEN jag tänker oxå att det kan vara bra att väga för- och nackdelar mot varandra. 
    I mitt fall tänkte jag att jag kör på, konsulterade med min hokuspokusbehandlare och testade fram vad min kropp behöver. MEN det är som ni säger mkt riskabelt men jag tror å litar på honom och jag har även känt hur min kropp blivit starkare. Vad som ligger bakom min förbättrade äggmängd är väl ingen med bestämdhet som kan säga. Det är alldeles säkert en kombination av många saker, men som jag sagt förut så ville jag testa. Jag visste att jag gjorde det på vinst å förlust, en risk jag tog och just nu är jag glad för att jag gjort det.

Var till min akupunktör igår kväll å han kände att energierna hade samlats å arbetade runt livmodern så i morse var jag bara tvungen att tjuvtesta.. Ha ha.. Galna kvinna, jag vet Tungan ute Idag var det ett plus, så vi får se vad det visar i morgon å några dagar framöver. Har köpt på mig några tester för att kunna se hur det utvecklar sig eller inte utvecklar sig. Har TD på fredag så det är en stund kvar, men har BIM på ons. En dag i taget å njuta av dagen. Har ju dessvärre erfarenhet av biokemiska graviditeter å sent MA så jag vet att allt kan hända.

Ha en skön helg alla fina här inne! Å Anne - en extra kram till dig Hjärta Mitt råd, följ din magkänsla oavsett vad som skrivs eller inte skrivs. Försök att ransaka å koppla bort andras tankar å energier å känn efter vad som är rätt för dig. Som du säger, du har ju inte mixtrat med detta själv som jag gjort.         

• Mamma gås

Tack Hemulen, Sunseed, Zin å Anne!! Solig Jag ropar inte hej än för jag är väl medveten om vad som kan hända. Men på nåt sätt mår jag bra av att veta att det iaf tog sig även om det eventuellt skulle visa negativt på TD. Känner mig fortfarande väldigt lugn inombords, ett konstigt lugn trots illamående å en gruvlig trötthet å huvudvärk. Vet inte om jag känner av något utifrån eller om jag går med en liten förkylning i kroppen, bihålorna värker å ögonen är inte som dom borde vara.. Ja, ja, va e väl en bal på slottet.. Kan ju inte va på topp jämt Tungan ute 

• Mamma gås

Tack igen för alla grattis Solig Det har blivit starkare plus för varje dag så det känns ju skönt.., MEN som sagt så har jag TD först på fre..

Nu syskon
    - Jag hade/har väldigt mkt "mensvärk" men jag har plussat å det är ju flera härinne som känt likadant men sen plussat, så jag håller tummarna att det är växtvärk du har Skrattande 

Snorpan - Jag är dessvärre ingen rutinerad ÄL-testare heller. Jag vet att jag har ÄL-stegring redan på dag 10-11 så jag är tyvärr inte mkt till hjälp...

Lycka till Angeliq å välkommen hit Glad   

• Mamma gås
    Tjorven - Tycker det skulle vara mkt märkligt om inte skulle kunna visa sig på "bara" ena kroppshalvan. När jag var sjuk i utmattningsdepression sa min psykolog åt mig på skarpen att jag var tvungen att lyssna på min kropp annars var risken mkt stor att jag skulle drabbas av förlamning. Hon hade haft flertalet patienter som drabbats av det då de bara fortsatte att köra på OCH det var halvsides-förlamningar de drabbades av, likt en stroke. Hoppas, hoppas att det vänder snart för honom. Skönt iaf att bebisen mår bra mitt i allt elände Hjärta 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?