• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina - Grattis till fina äggblåsor!! Jag hade en dos på 10 mg från sprutstart, sen trappade jag ner efter ET med 5 mg. Jag sa inte att jag började med Medrol innan, däremot berättade jag om DHEA. 

• Mamma gås
    Tuvalina skrev 2012-08-09 17:19:20 följande:
    Men Mammagås. Jag hänger inte med i din presentation står det att du tagit prednisolon enligt ett schema. 24 mg vid ET och sen trappat ned?

Jag gjorde ju en liten fuling och självmedicinerade första månaden med Medrol och var till min allt-i-allo-behandlare (bl.a kinesiolog) som testade fram vilken dos jag skulle ha innan jag körde igång med Prednisolonet, vilket jag fick utskrivet av Falun och tog från sprutstart. Men på din fråga om vilken dos jag hade på Pred utskrivet från Falun så var det 10 mg.

Dag 1 osv är bara antal dagar från det jag började med Medrol och sen övergick till Pred.
    Hoppas jag inte krånglade till det alltför mkt för dig Tungan ute   

Germany - Kram till dig oxå Hjärta Gällande Sunseed är hon på semester och har det gott Solig   
  • Mamma gås
    Linköping - Åå, att det aldrig kan gå smärtfritt för er! Att behöva ha en oro igen om nån kommer släppa tidigare, samtidigt som du inte får tag på kliniken och kan ventilera din oro och dina frågor. Puuhh.. Jag hoppas verkligen att det går bra hur som helst!

Tuva - Det som står som dag 1 i min presentation är då jag började med Medrol som jag började med på menscykeln innan den jag började spruta på. Medrolen är "ordinerad"/utprövad hos min allt-i-allo-behandlare och testad efter min kropps behov med hjälp av kinesiologi. När jag började spruta övergick jag till Prednisolonet som Falun ordinerat. Jag trappade ner efter ET.

Jag har bl.a fibro så min kropp behövde tydligen en ganska hög dos en sväng för att balansera kroppen.
    Jag skulle rekommendera att besöka en kinesiolog (om man nu tror på den behandlingen) för att testa vad just din kropp behöver för dos.     
  • Mamma gås
    Tuvalina skrev 2012-08-11 12:00:50 följande:
    Tack Mammagås, nu hänger jag med. Ja, min akupunktör är kinesiolog med. Jag hat gått hos en mycket bra kinesiolog i många år tidigare. Tror stenhårt på det. Jag har känt att min kropp mår bra av kortison

Ska kolla med henne på onsdag!

Tack och hoppas du mår bra och att graviditeten känna bra. Kram!

SkrattandeSolig Va bra! Ta med Prednisolonet till henne när du testar. Lycka till vännen!!!
  • Mamma gås

Ååå, ett stort GRATTIS till er lilla prinsessa Hjärta Som du säger, en lång resa har äntligen nått sitt slut och nu börjar en ny tid Hjärta

• Mamma gås
    Tuvalina skrev 2012-08-29 07:13:25 följande:
    Tack alla!!

Jag har köpt omega-3 nu och ska nog börja med inofolic plus tror jag istället för fertile xx, men Cathy det låter ju jättebra att du fått fina ägg med det. Tänker att jag får välja det ena eller andra...

Cathy, var har du köpt fertile xx? Blir det väldigt dyrt att beställa?

Vi4, köpte pharbio, hittade ganska billiga på vitaminvaruhuset.

Mammagås, visst åt du inofolic Plus? Såg i din pres att ni ska göra UL idag. Lycka till!!

Jag är jätteledsen för din skull Tuva!!! Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa när det inte tar sig. Hjärta 
    Jo, det stämmer, jag åt både Inofolic (vanlig) och melatonin. Det blev billigare än att köra med Inofolic Plus. Jag började med detta vid jul och började sedan med DHEA i april, vilket innebär att jag åt dessa preparat samtidigt. Jag har även käkat högre dos än rekommenderat av Omega 3.

Tack för ditt lycka till Solig Vul:et gick bra. Fick samma läkare som jag hade på jouren. Hon kom ner enbart till vår tid idag. Vanligtvis jobbar hon på fertiliteten. Snacka om service! Bebisen var i precis rätt storlek (15+2) när hon mätte huvudet och man kunde tydligt se armar, ben, ryggrad, hjärta osv. En pigg rackare var det. Så nu är det "bara" att invänta RUL den 25 sep.

Jag håller tummarna för dig vännen! Om det är nåt som är otydligt i min presentation som du undrar över och om jag inte svarar här så har Sunseed mig som vän på Fb så då kan du ta kontakt med mig därigenom.

Stor kram till dig och självklart till alla er andra underbara kämpande tjejer!!        
  • Mamma gås

Kollar det myran Glad

Tänker mkt på dig linköping å jag ser nu att det fortfarande är tufft för er. Massor med kramar till dig Hjärta  

• Mamma gås

Grattis Hemulen!!

Tuva - Fy vad jobbigt att ha ett sånt samtal när man inte alls är beredd på det Hjärta Jag tänker nog som fler redan skrivit, kolla fler alternativ å som du säger så ge preparaten du äter nu en chans först Solig  

Själv gör jag lite uppdateringar. Har nu passerat 40-strecket å ikväll har vi varit på RUL. Allt såg fint ut och det var som jag trodde, en liten kille Skrattande

Ha de jättegott alla kämpare Hjärta    

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3:e IVF/japanen på CFC Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8. Vi 4, 41år, (syskonförsök), IVFnr1 =mf, IVF nr2=minus, nu sprutstart IVF nr3 19/9 (menopur 375IE, korta metoden).

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013 Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• Mamma gås
    Katt12 - Ledsen för det tråkiga resultatet Hjärta Spelar ingen roll om man misstänker att det ska bli ett minus, det är lika jäkla sorgligt ändå. Stor kram Hjärta

Vi 4 - Jag hade en hemortsgyn som var gammal som gatan å inte intresserad av nyheter eller lyssna in vad hans patient hade för önskemål. Därför drog jag en liten fuling och mejlade Falun direkt med mina frågor, förklarade vad vi tidigare gjort (eftersom jag bytte klinik) och varför jag ville prova vissa saker. Det var inga problem alls, de sa bara till mig att jag skulle säga till hemortsgyn vad han skulle skriva ut och vilka prover jag ville ta, och nått recept fick jag hemskickat direkt från Falun. Ge dig inte, det är dina pengar och har du en vilja att prova på nåt nytt/annat så har du rätt till det. Det är din rättighet som patient!

Lycka till !!

Kram till er alla andra också Solig       
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?