IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Ovan inlägg är till Dig, Boe .
Ovan inlägg är till Dig, Boe .
Fjällis: Jo vi avstod också från allt första gången, men hur skulle du resonera om (jag menar när!) du blir gravid igen? Hoppas det är ok att jag frågar sånt som är grav.relaterat i tråden. Vi kommer ju att göra Nupp, men man måste ju ändå ha en beredskap hur vi ska gå vidare. Så svåra frågor. Lycka till imorgon nu!!
Grattis Enya till 6 ägg!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir fin befruktning och celldelning!
Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen. Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig!
Tack så härtligt för alla grattis!
kattenizze: jag välkomnar alla barn som jag kan få. Däremot så är jag något orolig över hur jag skulle klara av en tvillinggraviditet, då min enkelgraviditet kantades av så mycket oro och komplikationer. Sonen kom från ett naturligt befruktat ägg, så de försöker kopiera den behandlingen så gott det går. Det var därför som de valde att frysa ICSI'sarna.
Boe: åh vad skönt att du kan börja tidigare med sprutorna!
Fruttan: jag släpper inte tummarna, ett minus kan bli ett plus om några dagar.
Hönan: jag är verkligen ledsen för din skull, och instämmer med Zinfandel att jag hoppas att du vill stanna i vår tråd. Vi finns här, och tar gärna del av dina funderingar. Stor kram!