• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Enya! Wow, 3 småttingar, vad spännande ! Hur gör danskarna med ex Trombyl, får du det under ruvningen?

Inanna: vad bra att du och läkaren kom överens om fler sprutdagar! Jag tror också på det!

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-21 00:12:22 följande:
    Tack Fjällis!
    De första två gånerna fick jag inget förutom Crinone som jag snabbt bytte ut mot Progesteron vaggisar för jag ogillar Crinonet och dess klumpar...

Förra gången och denna får jag Trombyl och Prednisolon + proggisarna

Har du börjat känna ngt än?
    Kram
    Då har du samma "ruvningsbehandling" som jag. När började du med Prednisolonen? Jag började först dagen innan ÄP och funderar på om det är lite väl sent? 

Idag är jag på ruvardag 3, och jag känner inget speciellt. Kommande dygn hoppas jag på att de små börjar sin implantation.

Ser ut att bli en fin dag i Stockholm, så det bir nog en utflykt till DjurgårdenSolig .
  • Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-05-21 08:11:26 följande:
    Jag testade tidigt i morse. Det blev bara ett streck. Gråter lite och hoppas ändå.
    Lenafena skrev 2011-05-21 08:31:17 följande:
    Samma här, men det är ju tidigt än. Jag väntar och testar om några dagar igen. Du ligger bara två dagar före mig, så du är också tidig - man kan absolut hoppas fortfarande ju!  Det är ju en anledning till att de sätter så sent testdatum, gäller bara att jag får in det i huvudet också och slutar för-testa ;)  Men jag är testoholic tror jag...
    Jag släpper absolut inte tummarna, tjuvtest är tjuvtest och det är testet på den riktiga testdagen som räknas!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-21 08:17:50 följande:
    Fjällsippa: låter som härligt väder i stora staden...här var det fint igår och idag alltså molnigt och kallt så det ska bli regn. Oljade friggeboden igår så idag är det ju för kallt öfr målarfärgen så hoppas på fint väder imorgon .-)  Får fixa med båten istället.
    Prednisolon har jag fått 3 ggr innan och har då börjat dagen efter TD...denna gå¨ngen ska jag börja vid mens men bara för jag frågade om det och då sa han att det är inget fel att göra det. Jag har även flera ggr och även snart denna gången P..(kommer inte på namnet men Östrogen) och Fragmin samt som alltid Proggesteron. 
    Jag tror det kommer gå kanon för dej fjällis!!!
    Tack Snösport. Falun ger dig verkligen en bra "efterbehandling". Progynon (östrogenet) har också fått, men jag mår inte bra av östrogen i tablettform (Apiforce, Pergotime, Progynon) så därför skippade jag det den här gången. Hoppas att det bli målarväder för dig imorgon.
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    Härligt att allt ser så fint ut! Det är klokt av dig och läkarna att vara försiktiga och se upp med ÖS. Hoppas att risken lägger sig så att du kan ta Ovitrellen. 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-21 14:02:41 följande:
    Hi hi, jag med. Det är lite kul Solig

Fjällis - jag började igår, alltså samma dag som ET och ska fortsätta tom testdag. Två tabletter om dagen á 2.5 mg
    Tack för svar, Enya . Jag tar också 5 mg/dagen.
  • Fjällsippan

HERREGUD SNÖSPORT!!! Vad ofantligt fantastiskt och underbart! Är så glad för din skull att tårarna rinner! Här kommer en stor grattiskram! 

• Fjällsippan

chichisita: roligt att du hör av dig ! Blääärk, jag vet hur lamslående illamåendet kan vara, men det går över. De flesta har en peak fram till v 9-10, sedan lättar det. Hoppas att det gör det för dig också. Kram.

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-22 07:52:09 följande:
    Fjällsippa...Tack..jag får som sagt testa igen då det var mycket svagt men att få ett plus är något nytt för mej. Strålande sol ute också
    Jo, men ett plus är ett plus. Och du är väl runt BIM nu i dagarna. Sol i Stockholm idag också . Tyvärr har vi ingen friggebod att måla, hade varit skönt med en sådan sysselsättning. Speciellt att sitta på en pall med ett plus i bakfickan och dona
  • Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-05-22 21:40:49 följande:
    För min del är det kört. Jag skulle ju testa igen i går hade jag tänkt tidigare i veckan, men i torsdags och fredags så gick svullnaden i magen ner. Kroppen började kännas "lättare" och som att den återgick till normalläge liksom. Så i går morse kände jag att jag inte ens ville slösa ett test. Idag kom mensen också. Ja ja. Jävla skit. Jag ligger lite lågt ett tag som det känns just nu. Jag känner mig alltid helt utmattad och ett par år äldre efter varje ruvningsperiod, speciellt efter ET. FET är lite lättare. Vi ska på återbesök på kliniken på torsdag och får se vad de säger.

Nu håller jag tummarna för er andra ruvare! Se till att det blir några fina plus! 

kram på er! 
    Känner så väl igen den där känslan när kroppen går tillbaka till "normalläge" i slutet av ruvningen . Usch, vad tungt. Stor kram till dig! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?