• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

God fortsättning alla kämparsystrar! Jag har hållt en låg profil på FL den senaste månaden men har kikat in då och då och våndats och sörjt  tillsammans med er och alla dåliga nyheter. Tycker att alla trådar som jag hänger i här på FL har präglats av motgångar den senaste månaden, även i de trådar där yngre kämpare deltar. Men nu måste det vända. 

Hoppas (och tror) att det nya året kommer att vara ett lyckans och fertilt år för oss alla!  

• Fjällsippan

Inanna: det är så typiskt att ÄL strular när man har FET-planer. Hoppas att hemmaförsöken ger resultat istället!

Turlid: hoppas att ÄL kommer så att det blir FET den här månaden. När skulle ÄL ha dykt upp?

Här har nedräkningen börjat inför spraystart om en vecka, har äl-omslag på stickan idag så för oss blir det också hemmaförsök den här månaden.

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-01-03 14:26:39 följande:
    Den ska väl dyka upp om ett par dagar, har inte börjat testa än, men imorgon är det dags då jag är på mensdag 11 och jag känner att mina bröst spänner, bra tecken. Måste få till hemmaförsök i kväll också och så ett par gånger till denna vecka, för att den här månaden borde äl komma på rätt sida och mirakel välkomnar vi.

Lycka till med spraystart och även hemmaverkstad! Kör du långa metoden? Vad ska du spraya och spruta med?
    Jag kör den långa metoden, och sprayar med Suprecur den här gången då Synarelan är slut på lager. Sedan blir det högsta dosen Puregon igen. Sonen gjordes på Puregon, och jag har haft bäst resultat med den över lag.

Så du "hemmaförsöker" någon dag innan ÄL-omslag sker, det har vi också gjort den här månaden och det känns bra att inte följa de där stickorna till punkt och pricka.

• Fjällsippan

Flyttar fram listan.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 13/12 Huddinge, TD 26/12, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Fjällsippan
    sushikatten skrev 2011-01-04 08:42:37 följande:

Fjälsippan: Ja skönt att börja snart. Du sade att du får bästa resultat med puregon, Vad har du testat mer? Jag har också kört puregon men byter nu till menopur som jag inte har någon erfarenhet av. Kör också långa metoden för första gången och började spraya för några dagar sen. Vilka konstiga biverkningar man fått. Övar för fullt hemma i mellanåt också; 

Jag har provat Puregon, Menopur och Fostimon. Jag har blivit gravid 2 ggr med Puregon (1 MA  och 1 son). Hoppas att Menopuren gör susen för dig, man hör ju talas om många som provar något nytt och blir gravida ! Vad gäller sprayandet så menar min läkare att det är bättre för vissa av oss då det under sprayperioden bildas receptorer för östrogenet inför sprutperioden vilket gör att man reagerar bättre på sprutorna. Jag har alltid kört den långa perioden. 

Turlid: grattis till stegring - nu håller vi tummarna för dina små i frysen! 
  • Fjällsippan

Turlid: när det gäller behandlingarna så har jag bestämt mig för att göra det som känns bäst för mig själv oavsett - för i ett större perspektiv vad gör en sjukdag mer eller mindre, hit eller dit, om det känns rätt för behandlingen i stort. Hårt hållna tummar inför morgondagen! 

• Fjällsippan

Så var det dags att börja spraya igen - åttonde gången!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, bor iNorrtälje
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Fjällsippan

Turild: temphöjningen låter väldigt lovande ! Illamåendet, ömma bröst och magvärken kom mycket senare för mig (typ en till två veckor efter plus). Däremot var jag allmänt dålig "i den vanliga magen", vilket iofs kan ha berott på progesteronet. Vilken ruvardag är du på?

Eviglängtan: jag får alltid jättemycket flytningar (nästan som ÄL-flytningar) när jag sprutar, och varje gång så befarar jag att äggen håller på att smita. Men min läkare har sagt att flytningarna är normalt och att de beror på att östrogenet håller på att öka i kroppen. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?