• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-02-16 10:08:56 följande:
    För övrigt är det fantastiskt roligt att så många nya hittar hit. Det känns betryggande att veta att man inte är ensam runt 40 med att kämpa för ett barn!
    Det verkar vara många fler än man tror. Jag håller mig mest här inne för jag har sett att man kan få mycket skit för sin ålder kontra barn ute i andra trådar, och det är ju liksom inte det man behöver höra i en sådan här situation.

Själv är jag oerhört glad och tacksam över att jag inte fick barn med någon av dom där killarna jag hade i yngre dagar. Jag hade inte träffat "denna där" ur familjesynpunkt.
    Jag är oerhört glad och tacksam över att jag äntligen har träffat en person som - oavsett om det skulle hålla mellan oss eller inte - skulle vara världens bästa pappa i alla lägen och jag är oerhört övertygad om att jag hellre skulle haft mig som mamma nu än när jag var 25. Men jag har inga fördomar om unga mammor, jag har väninnor i åldrar från 23 och uppåt 50 och alla dom pärlorna skulle vara eller är jättefina mammor. Folk får göra precis som dom vill om jag får göra som jag vill. Skrattande

• Sunseed
    Thuleslapper skrev 2011-02-16 11:14:07 följande:
    Tack tack... ja jag kollar in lite här och där och den här tråden tyckte jag verkade passa mig... kram

Kram och tack för välkomnandet

Här ska minsann plussas
    Åh, jag såg att du har testdag en dag före mig! Spännande! Och välkommen hit.
    Jag är ny här jag också sedan ca tre veckor tillbaka när den här karusellen drog igång. 
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-16 11:29:34 följande:
    Jag har heller inga fördomar om i vilken ålder man vill ha barn. Alla får göra som de vill. Jag kan inte "skylla" på att jag träffat min sambo sent då vi varit tillsammans i snart 19 år. Jag har flera skäl till att vi inte börjat försöka förrän för ca ett och ett halvt år sen. Det är ju liksom inte bara så att vi "väntat" för sakens skull. Jag ångrar mig djupt att vi inte börjat tidigare men tyvärr kan jag inte göra nåt annat än att hoppas på det bästa och att jag helst blir gravid innan det här året är slut och att pengarna räcker till det antal försök som krävs.
    Jag håller alla tummar med er! Jag har personligen aldrig tänkt på att det skulle komma något som kallas "för sent" förrän KK dunkade in det i skallen på mig i december. Så även om jag hade träffat min sambo för hundra år sedan så hade jag nog inte börjat fundera förrän nu i alla fall.

Nu ska vi fixa det! Hjärta
  • Sunseed
    Thuleslapper skrev 2011-02-16 11:28:44 följande:
    Ja visst är det spännande?
    Jag längtar verkligen tills TD
    Konstigt är bara att vid mitt förra IVF så hade jag TD en dag tidigare....fast ÄP och ET var måndag och onsdag, precis som nu... Får se om jag orkar hålla mig

Är det ditt första försök?
    Ja, det är mitt första så jag gissar att jag blir kvar här ett tag. Det verkar ju behövas några gånger. Jag har det här försöket betalt - sedan får vi betala själva p g a att jag fyller jämnt snart.  Nu hade vi turen att få minst en blastocyst till frysen (får besked om de andra två i veckan) så om det här inte går vägen försöker vi själva fram tills tidig höst, sedan köper vi ett FET och provar med det.

Men det är spännande och jag är så glad att jag har hittat hit till alla kloka och fina människor. 
  • Sunseed
    pp08 skrev 2011-02-16 12:37:10 följande:
    då fyller hon väl 40 antar jag.......
    Japp! Jag bor i Dalarnas län. Här måste IVF påbörjas innan den dagen om man ska få hjälp av landstinget. Och man får ett försök.

Nu hade vi turen att få hela tre jättefina blastocyster till frysen (förutom det som förhoppningsvis ruvar i min livmoder). Det är ju inte fullt så dyrt med FET som att börja om med hela processen... Så vi tar det med ro än så länge. 
  • Sunseed

Jag är GLAD. Gammtanter kan! Av dom 6 befruktade äggen var det 4 som klarade långtidsodlingen! Jag fick ett i måndags och frysen fick ett, och idag kom brevet att dom andra två också hade klarat sig.
    Nu har vi TRE i frysen. Vilken tur om det är så att det här skiter sig.

• Sunseed

En stor kram till er... Jag är på ruskigt bra humör just idag så jag vill sprida lite värme. En annan dag sitter jag väl bara och svär. Hjärta

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-16 12:49:24 följande:
    Klocka saker du säger!
    Jag träffade min kille för 4,5 år sedan men vi satsade seriöst för barn sedan 3 år...flyttade ju aslångt fixade trivsamt jobb mm som man givetvis inte skulle gjort först inser man ju nu men sett folk sitta så trist i skiten när de inte tänkt något och får leva på samhälletsbidrag i många många år innan livet reder ut sej så jag är lite försiktig på det planet.  Men oavsett så har jag mannen i mitt liv och håller med dej sunseed, de andra ville jag inte ha barn med heller när man tänkter efter. 
    40 år var superhärligt och roligt att fylla om man inte är nojig om det förståss...Men då måste man köpa alla IVFer själv ochinte får köpa 3-pack heller,,,blev man rik när man fyllde 40 , jag fick ingen check på .
    VA? Jag som trodde att det skulle ligga en fet check i brevlådan om ett par veckor. Skit också. Skrattande
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-02-16 18:24:51 följande:
    Fasen, vad är det ni säger?! Jag hade verkligen räknat med checken i september. Inte nog med att det inte blir kottar, nu får jag dessutom reda på att det inte blir nån check :( Skrattande
    Hur fan ska det här sluta?
  • Sunseed
    Thuleslapper skrev 2011-02-16 17:44:29 följande:
    Jaha ok, då förstår jag.
    Trodde att ni fick 3 försök också
    Vad härligt med flera pingviner!!!
    De kan ni spara till syskonförsökCool
    Ja,  jag ligger här och klappar min mage och försöker att inte svära för högt till tv:n (vill ju inte vara en taskig förebild till det lilla fröet) och hoppas på att han/hon vill stanna. OM vi har sådan tur så blir det nog så att vi provar med en pingvin längre fram också. 

Jisses, kors i taket. Jag har varit på bra humör hela dagen... 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?