• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Håller tummarna Maryhe!

• myran6801
    Skytten skrev 2011-12-09 07:13:00 följande:
    Så var det över. Igår övergick den bruna blödningen i knallrött jätteblödande. RD 11, dag 28. Vaknat nu och har så fruktansvärt ont. FET 2. Fail.
    Så tråkigt Skytten Men jag hoppas du orkar mer och inte ger upp. Du vet att vi finns här för att stötta och peppa. Stor kram
  • myran6801

Sushi, du ska se att det är ett litet mirakel!!!! Så får det va tills något annat bevisats!!!! Då är det värt att inte supa till i helgen !!!
    Kram

• myran6801

Sushi, jag tycker det låter mycket lovande. Klart du är gravid och därför har sådana jobbiga symtom. Det är din tur nu!!!! Kram kram

• myran6801

Vi 4, jag förstår din frustration då jag varit i samma sits. Senaste gången sa läkaren att det var två jätte fina embryon men han rek ändå att sätt in båda. När de sen skulle sätta tbx embryona hörde jag hur labtjejen sa att de var 2 celliga. Jag fann mig inte då och frågade ingenting utan åkte hem och ältade det hela o ringde kliniken dagen efter o frågade rakt ut varför de inte var ärliga. De svamlade en massa nånsens. Vilken klinik går du på?

• myran6801
    Vi 4 skrev 2011-12-11 22:27:43 följande:

myran, Vad trist att du har samma erfarenhet av att de "mörkar". Svarade de alltså inte ens mer när du ringde? Vad bra gjort att du ringde och var så tydligt. Vi går på Carlanderska i Gbg, ni då? Hörde just från en annan FL-vän om en vän till henne som nyligen råkade ut för samma, med 2-celligt vid sitt första ivf när hon inte var så insatt, den tjejen hade skrivit till den kliniken (vet inte vilken det var) och "reklamerat" och de får göra ett nytt försök där utan kostnad. Tack för ditt inlägg!

Jo de svarade när jag ringde, BM kopplade mig vidare till lärkaren och då förklarade han att vi hade satt tillbaka embryona så tidigt så de hade antagligen inte hunnit dela sig till 4. Men det var bara bullshit för vi satte tillbaka dem efter lunch som vi gjort alla andra gånger. Sedan svamlade han om att nu skulle naturen sköta resten och vi skulle inte oroa oss utan blev det något så var det menat så.....Jag kan säga att jag blev mer än besviken på hur de behandlade oss om mindre vetande vilket jag också sa. Vi fick inte fortsätta efter det för jag hade uppnått den förhatliga 43-års gränsen och de dömde ut mig totalt. Jag gick på CvL i Uppsala.

Men du skall inte ge upp för det finns de som har lyckats med 2-celliga det har jag läst här på FL. För du kan tro jag googlade runt efter solskenshistorier sist!
    Kram kram
  • myran6801
    Zinfandel skrev 2011-12-12 07:52:14 följande:
    Hönan: hur många vill du jag ska räkna upp som blivit utdömda på svenska mark pga av sina dåliga ägg, som vänt sig utomlands och som nu är gravida?! Skrattande Enya mfl, kan ni skriva lite uppmuntrande ord till Hönan!! Maryhe: berätta om dina tillskott för att förbättra resultaten! Låt dig inte slås ned av såna dåliga argument från kliniken bara för att de inte orkar göra allt för dig!!

Nu gör du så här:
    Gå till en svensk vårdcentral och få med dig en läkare på noterna. Läkaren behövs framöver. Ta gärna tsh, t4 mm.
    Begär ut dina journaler från kliniken och skicka dem till CFC i Köpenhamn. Invänta deras behandlingsförslag.
    Gå till en gyn och ta Gardnerella, Grupp B Streptokocker och myco/ureaplasma.
    Skicka eventuellt ditt blod till klinikerna i Aten eller London eller åk dit och gör en immunologisk utredning eller börja med Svends rekommendation med kortison, vilket kan räcka för IBS (laktos är inte immunologiskt). Om du väljer att testa en gång och det inte funkar så ställ dig in på immunterapi istället.
    Gör nästa IVF på CFC
    Se fram emot bebis 2012 Solig 

Om inte detta skulle funka så finns det fler alternativ, så håll ut, det kommer att fixa sig, detta är bara början!!!

Kram Hjärta

Kära Zinfandelm, du är bara för bäst! Vad gjorde vi utan din kunskap och ditt peppande!!!! kram Hjärta
  • myran6801
    Zinfandel skrev 2011-12-12 13:22:13 följande:
    Myran: har du verkligen hittat nån som lyckats med 2-celligt?! Det var underbara nyheter! Jag har tvärtom - tyvärr -bara hört om tjejer som fått det försöket gratis pga den minimala chansen och den ska naturligtvis klinikerna upplysa om. Och inte har det väl gått mindre än 2 dgr från uttag till insättning?
    Oj nu blir jag osäker....Men jag har för mig att jag hittade någonstans någon som skrev att de lyckats med 2-celligt. Kom ihåg att jag sökte på 2-celligt och på den vägen hittade något. Men som sagt det var ju ett tag sedan........
  • myran6801

Skytten, det låter ju nästan som du började samtalet med "jag är journalist" !!!
    Nej, men allvarligt, det är ju jätte bra att de lyssnar och tar dig på allvar. Mycket intressant att de även tar dina funderingar kring autoimmunitet på allvar, har inte hört att de gör det på svenska kliniker tidigare. kan inte vara vanligt, var går du?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?