• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten, nu måste jag sätta mig ner......var det en läkare som på CvL som tog detta med autoimmunitet på allvar. Helt otroligt, jag tror jag ska rita ett kors i taket!!!!!

Härligt att han tyckte ditt mail var väl författat

Kram och härligt att vi får fart på Sveriges IVF kliniker!!!!!!

• myran6801

Hoppsan, intressant att klinikerna ger pengarna tillbaka i vissa fall. Är det ett tecken på rädsla eller osäkerhet? Det handlar om mycket pengar och mycket känslor och lidande så det gäller att klinikerna är seriösa i sina bedömningar. Hur man nu skall veta det....Vi är verkligen utsatta!

• myran6801

Skytten, hoppas det löser sig med prover óch annat. Jag tycker det är helt makalöst att gynekologerna bara vägrar att hjälpa till. Man förlitar sig på deras stöd i en sådan här process som vi går igenom men ändå så bara skjuter de ifrån sig problemen och vägrar hjälpa till. I know I been there too. När jag såg att det var Oddvar på CvL som du pratat med blev jag inte förvånad. Vi hade honom på vårt senaste och sista försök på CvL. Först gillade jag honom jätte mycket för hans positiva attityd, men när han sedan sa att de satte tillbaka 2 toppembryon som visade sig vara 2-celliga blev jag både arg och besviken. Jag gillar positivism men jag vill veta ärligt fakta och inte invaggas i falska förhoppningar.

• myran6801
    Skytten skrev 2011-12-13 14:58:02 följande:
    Myran - men så tråkigt att det blev så med O! Han är ju en otroligt positiv människa och han laddar ju en med positiva tankar och det gillar jag. Men det är ju inte bra med "falska förhoppningar". Hur gick det sen då? Ja, jag fattar inte varför gynekologerna slår bakut direkt de hör att man vill ta prover. Vad är grejen?! Nä, nu börjar jag bli så arg så jag måste ta itu med det här och skriva om det. Snart.

Anne - helt rätt, Diflucan är inte farligt för feriliteten, men kan vara farligt för ett foster. Jag tror också på att "rensa upp" inför en behanding eller hemmaförsök för den delen.

Vi 4 - vad penslar de med? Det lät ju smidigt.

Inanna - förstår din oro! Usch! Men det låter som väldigt väldigt lite och kan väl kanske bara vara sköra slemhinnor. Håller tummarna! 
    Det blev såklart inget med de där 2-celliga. Dessutom fyllde jag 43 så jag fick inte fortsätta på CvL, de sa att chanserna var lika med noll. Det var i januari i år. Sedan föll jag och bröt handleden, blev opererad och åt massa starka värktabletter så jag kunde inte göra någon mer IVF på hela våren. När vi äntligen tog tag i det hela och kontaktade CFC så bet jag sönder en tand och pust och stön så gick ytterligare en månad. När vi äntligen kom igång igen i september blev det ett katastrofalt resultat med bara 1 follikel så då blev det insemination och minus såklart. Nu ställer julledigheterna till det så nästa försök blir förhoppninsvis i januari. Vem har sagt att det är enkelt att skaffa barn    

Kanske har CvL rätt i att man skall ge upp......Men man är väl dum i huvudet  
  • myran6801

Tjejer hjälp mig, jag ska till CFCs samarbetsgyn i slutet av veckan, vilka tester ska jag tjata mig till (jag som har återkommande UVI) och vad ska jag säga för anledning? Var det Predisonol man också skulle be om och varför? Jag är helt värdelös på allt detta, men ni vänner är ju hur duktiga som helst. Kram

• myran6801

Oj oj jag läster tråden och det är verkligen mycket oro här idag. Jag hoppas av hela mitt Hjärta att alla ni som plussat fortsätter ha plus. Det är ni alla verkligen värda!! En stor stor bamsekram till er allihopa!!!

• myran6801

Enya, det är verkligen så kul att vi får följa dig o att du fortsätter peppa o uppmuntra. Du är fantastisk! Tack för tips ang CFC o Predisonol. Skriver alltså läkaren på CFC ut det o så hämtar man ut det i Sverige? Stämmer att jag ska till Eva S, det var väl där du gick? Kram

• myran6801

Hej! Har varit hos CFCs samarbetsgyn och fått en rejäl dos negativitet. Hon dömde ut mig totalt o vägrade mer eller mindre hjälpa mig med Ivf. Hon sa tusen ggr lägg ner det här du har inga chanser det är kört. För dåliga resultat och för gammal. Hon menade att det finns bara ett alternativ o det är ÄD. Ledsamt och knäckande måste jag säga, klump i halsen men måste bita ihop o åka tillbaka till jobbet.

• myran6801

Vi 4, tyvärr är det omöjligt att hitta en Gyn i jultid o den jag har gått hos har 3 månaders semester. Vet inte om jag orkar kämpa vidare och trotsa alla negativ information. Kanske bäst att inse faktum och börja leva igen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?