• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-08 09:36:24 följande:
    Hur länge höll du på med "gegget"? Inte så kul att joxa med det under sommaren...men, men vad gör man inte !  Varför måste man hämta ut medicinen på närliggande apotek? Jag kommer ju förmodligen inte hinna det. Ligger det centralt så att det är lätt att hitta taxi utanför?
    Gegget var i ca 24 dgr totalt inkl antibiotikabehandlingen sedan 2 ggr/ evcka ett tag om man vill... funkade helt ok men vi hade inte sex under denna tid fast man kunde ha det efter ett tag men vi hade kram och goskalas istället.

MammaGås:  Hej hur är det själv..härligt ni siktar på aug/sept!!
    Jo jag är väl lite duracell men vilar mycket för att vara mej men somnar inte och de ggr jag somnat på dagen kan jag inte sova på kvällen.  Jag är väl lite oroligare än jag brukar då jag inte har symptom men det är väldigt skönt att må bra!!
    Jag ska testa TSH på fredag vilket känns skönt för det är ngt jag mailade läkaren om redan när jag testat att jaghade nervösa spännattaker högre upp i magen och så hade jag det ju när mitt TSH höjdes men nä ingen brådska här får du ingen tid direkt utan väntat nu 2 veckor så det ska bli skönt att testa då det möjligtvis stabiliserat sej nu men kasnke är högre än vanligt..eftersom mitt värde svajjade mycket så ville han inte höja dos alls utan att ha kollat först och nu har det gått exakt 5 veckor sedan sista höjningen, därför han inte ville kolla innnan.  
    Min ischias eller en punkt=ligament(nerv i kläm mellan ligament) som jag haft förrut svajjar lite nu och brukar svajja när jag får i mej IVF medicinerna så det är väl hormonerna nu så jag är ute och traskar flera ggr/dag just för att det inte ska låsa sej mer än den lilla ömma punkt jag har, mina ryggövningar som är kanon ska Tungan uteman inte göra i första trimestern eller som gravid så jag är lite vilsen men nu ska jag ut och gå igen  
    Får se när båten kommer i för gör inte jag ngt så gör inte sambon liksom....men får väl ringa några som hjälper honom för han e ju för blyg för att träna sej på och tycker gott jag kan göra endel men jag vägrar för inte ska jag orsaka något här inte.  (Jo jag är starkare än normal kvinnan 40+ enligt tester ) så jag har dragit ner riktigt mycket på mina fysiska aktiviteter i trädgård, hemmet och båten.

MammaGås, Slemmis: glöm inte att muskelträning och muskler gör att man förbränner under en längre tid än konditionsträning om man ex inte har mycket muskler eller så ....dvs man förlorar oftast mest fett genom att träna både motion och styrka om vart annat...när jag var som starkast och som supersmalast var kondition inte nes träning i min värld så tränaträna och givetvis måste man äta bra.
    Dricker jag mindre än 2,5 liter vätska får jag huvudvärk..när jag tränade som mest tog jag ca 4-4,5 liter vätska varje dag..jag svettas som tusan men menar att vätska är induviduellt...jag tycker aldrig man ska dricka under 2 liter om man inte tränar så 3 liter kasnke är normalt för normaltränande om man svettas normlat.
    Sambon brukar fråga om han får slicka på mej för jag har alltid saltavlagringar på camelback och trögor mm hi,hi,hi!   Lycka till med träning och mat och hårt arbete mot målet!!   Gör ngt kul!
  • Snösport

Pratade med vår berömda Ludmila på lunchen då hon ringde och var så glad Man blir ju glad av henne också för den delen. Så hon var nyfiken på denna tråden men lite svårt att förklara en länk och hon verkar ju inte hålla på med jobbmail men hon välkomnade fler av er!!

Många kramar...snart ska ut i solen igem...äntligen är ju Luleå supervarmt.

• Snösport

Hejja Innan .fasen nu ör det inte många dgr till test, vilket tålamod du haft denna gången !!!

Enya: ja, testa med att maila för hom satt ju vid datorn idag när hon ringde mej iaf.   Hoppas du kommer fram eller får kontakt med henne iaf .-

• Snösport

Thuleslapper: Härligt att det snart är på G, håller tummarna !!   Uppdatera gärna ikväll om du kan

Innan: Spännande värre

MammaGås:  Ja herreGù det du varit med om vill jag inte så jag försöker att inte tänka på det så mycket även om det är svårt när det nämns i vissa gravidtrådar som om all fara är över när man går in i v 13.....visst önskar man nu att man inte visste så mycket ibland.
    Men tycker du är stark och smärta har jag hört av andra också så hoppas du kan komma igång och vara dej själv riktigt i sommar igen i kropp och knopp    Tänker ofta på dej så du har stöd här i vad som än händer.
    Du , jag har en karl som också blir lite handlingsförlamad när jag inte är projektledaren eller om jag är dålig mm någongång mm men nu har han fått fart värre med skrapning av fönster, oljning och jag ska måla så vi slipper det nästa år.  
    Många kramar

• Snösport

Tyvärr har jag nu kommit från sjukhuset och fått konstaterat missfall, jag blöder inte men har känningar som väldig yrsel och ont i äggstocken...det var en tom livmoder men bra slemhinna och det syntes att det troligtvis varit ngt där. Dock eftersom jag gjorde ett positivt test idag med veckoindikator men den visade bara 1-2 + mina mensvarningssignaler så ville jag kolla då jag aldrig får mens när jag tar progesteron.  

Men positiva är ju att nu vet jag att vi kan bli gravida...ska till sjukhuset på måndag och se om mina värden ändrats eller om de måste in och leta vidare för att hitta ägget någonstans.

Nu kan jag ta upp målandet med fönstrena med gott samvete....ska ta det lugnt i helgen.
    Hade ju inte fattat att jag var gravid så det är faktiskt inte så stor chock, men givetvis känner jag mej lite sorgsen när jag äntligen blev gravid.   Sommar och sol för att göra om min a la Snösport en gång till!!!! Annars tar vi den sista IVFen i september så vi fortsätter tro!

Kramar på er!!!

• Snösport

BOE: Tack, visst är det trist men som läkare sa ...se det som att nu kan ni faktiskt säkert bli gravida själva igen...så vi sa att så ska vi tänka och leka kaniner i segelbåten i sommar Solig

• Snösport

Enya, kattenizze:  jo tack...jo väntar bara på att jag ska gråta men det kommer nog i helgen.  Jo jag skulle vara väldigt uppmärksam eftersom jag fortfarande indikerar gravid såkänner jag ngt så vill jag behålla äggledaren och blodprovet ska ju bevisa om jag är mer eller mindre gravid på måndag och träffa läkare dessutom där jag får reda på när man kan börja försöka igen.

nä nu ska jag ut i solen o svettas megavarmt här.
    Härlig helg så kämpar vi ihop ett tag till Tungan ute

• Snösport

Tack alla!!
    jo nu kommer tårarna, blev lättare när ni skriver så fint Hjärta

Nä jag är helt inne på att gråta ut och komma igen...min "sorg" tid är oftast inte så lång och det har väl att göra med att livet har härdat mej och gjort mej stark men givetvis gråter jag när det behövs lite då och då.
    kramar...somnade under efterrätten hos svärmor och sovit på soffan nu så hjärtat och hjärnan är väl llite utmattad nu...kroppen tror ju den är gravid som hon sa.
    Jag hade en fläck i livmodern som indikerarde på att det troligtvis suttit i livmodern och inte i äggledaren men de vågade inte säga säkert eftersom jag testade positivt idag och vill jag ska vara uppmärksam....svårt då jag som sagt har megavärk när det gör ont på mej vid mens och magen nu är så gasig och lös så tarmarna ömmar då och då men jag kasnke kan känna skillnad óm det i äggledaren.   Nattinatt!

MammaGås: jo nu tar vi nya tag och trodde ju inte att jag skulle gå samma väg som du  nyss gjorde. Många kramar!!

Innan: Nu hejjar vi på dej!!    Och er andra som är ruvare, hoppas!!

Till alla=  ge mej ngn vecka sedan går jag vidare med er så kram och tack för stödet och det var skönt att få ut lite tårarGråterSkrikandesGråter

• Snösport
    Thuleslapper skrev 2011-06-11 22:05:42 följande:
    Åh nej Snösport! Jag läst precis........ styrkekramar....
    Fick du inte tillbaka 2 för de var för fin kvalitet? Jag har fått 2 st av högsta kvalitet flera ggr men jag har uttalat att jag gärna vill ha tvillingar och har ju bara haft 2 fina oftast och därfär fått bägge.

Jo, vi snackade lite imorse innan sambon åkte på golftävling och svärmod ev ska komma o hjälpa i trädgården...men det är ok, jag kan inte bearbeta det som hänt än förrän jag vet vad som händer imorgon då jag ska in på sjukhuset igen eftersom kroppen tror den är gravid....vi får se men tar troligtvis 1-2 dgr i veckan för att gråta ut själv och bearbeta så som jag gör för hela weekend är inbokad möten och festligheter med jobbet på annan ort och jag fixar nog inte det och alla roliga frågor man alltid får om man, barn funderingar på barn mm när man jobbar i manlig bransch och detär så självklart att man inte funderat på att skaffa barn om man inte har barn....så får se för det är mycket på jobbet nu och få inne så det "passar" ju inte men jag ska vara lite ego och skita i jobbets situation.

Satsa på din ruvning, många kramar!!
  • Snösport

Skönt ma inte är ruvare nu för jag känner ruvarnojjan hos er hOPPA NU FÖR ER ANDRA  att det tar sej!!!

Zin : din wanna-bee-ruvare

Sjukhuset avklarat 2 ggr idag...först blodprov sedan 1,5 h senare läkarbasök och undersökning.
    Värdet hade sjunkit och nu räknas det som missfall och de hoppas det har gått ur kroppen med den blödning jag har nu.
    Nytt blodprov på torsdag igen,,,,vad jag förstår så kan ett gravidtest visa gravid på mej idag också....har 74 tror jag han sa hade högre i fredags så det har sjunkit rejält men ändå väldigt högt han vill följa det ner till 0 sa han,...man får oftast ingen ny Äl om det inte går ner till 0  .
    läste ngnstans att över 25 så är det svagt gravid på test...  så vi får se ska testa själv om ngn vecka för att inte bli överlycklig om jag testar senare och det ev fortfarande är denna graviditeten som är kvar i blodet.

Mycket bra läkare som lyssnade så det gjorde lite prover för svamp mm för det kliat lite nu och det var vanligt att ph värdet inte var det bästa vid missfall. 

Tack för aLLT STÖD HOS ER OCH JAG HEJJAR PÅ ER ANDRa, är hemma i 2-3 dgr för att bearbeta känslorna men ärligt sagt tjejer så är jag inte sorgsen, jag är ledsen men känner inte sorg på det sättet jag vet utan jag vill gråta ut och slippa en massa dumma familjefrågor nu när jag ska iväg hela helgen med jobbet tyvärr men är glad, väldigt glad att jag nu vet att vi passar, vi kan bli gravida och inget som säger att vi inte kan bli det igen...bara värdet går ner ganska snabbt.
    Många kramar och som sagt jag mår mycket bättre än jag själv trodde jag skulle göra i denna situationen....nu finns ju hoppet på riktigt det vara bara en sådant kromosomfelsägg som vi har endel av helst när man passerat 42...hoppas det finns några fina kvar som kan bli ett fint barn en annan dag Drömmer
    Ska plantera lite och jobba i trädgården med solglas på och låta tårarna rinna när det vill!!
    Puss på er!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?