IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
MammaGås: Hej hur är det själv..härligt ni siktar på aug/sept!!
Jo jag är väl lite duracell men vilar mycket för att vara mej men somnar inte och de ggr jag somnat på dagen kan jag inte sova på kvällen. Jag är väl lite oroligare än jag brukar då jag inte har symptom men det är väldigt skönt att må bra!!
Jag ska testa TSH på fredag vilket känns skönt för det är ngt jag mailade läkaren om redan när jag testat att jaghade nervösa spännattaker högre upp i magen och så hade jag det ju när mitt TSH höjdes men nä ingen brådska här får du ingen tid direkt utan väntat nu 2 veckor så det ska bli skönt att testa då det möjligtvis stabiliserat sej nu men kasnke är högre än vanligt..eftersom mitt värde svajjade mycket så ville han inte höja dos alls utan att ha kollat först och nu har det gått exakt 5 veckor sedan sista höjningen, därför han inte ville kolla innnan.
Min ischias eller en punkt=ligament(nerv i kläm mellan ligament) som jag haft förrut svajjar lite nu och brukar svajja när jag får i mej IVF medicinerna så det är väl hormonerna nu så jag är ute och traskar flera ggr/dag just för att det inte ska låsa sej mer än den lilla ömma punkt jag har, mina ryggövningar som är kanon ska man inte göra i första trimestern eller som gravid så jag är lite vilsen men nu ska jag ut och gå igen
Får se när båten kommer i för gör inte jag ngt så gör inte sambon liksom....men får väl ringa några som hjälper honom för han e ju för blyg för att träna sej på och tycker gott jag kan göra endel men jag vägrar för inte ska jag orsaka något här inte. (Jo jag är starkare än normal kvinnan 40+ enligt tester ) så jag har dragit ner riktigt mycket på mina fysiska aktiviteter i trädgård, hemmet och båten.
MammaGås, Slemmis: glöm inte att muskelträning och muskler gör att man förbränner under en längre tid än konditionsträning om man ex inte har mycket muskler eller så ....dvs man förlorar oftast mest fett genom att träna både motion och styrka om vart annat...när jag var som starkast och som supersmalast var kondition inte nes träning i min värld så tränaträna och givetvis måste man äta bra.
Dricker jag mindre än 2,5 liter vätska får jag huvudvärk..när jag tränade som mest tog jag ca 4-4,5 liter vätska varje dag..jag svettas som tusan men menar att vätska är induviduellt...jag tycker aldrig man ska dricka under 2 liter om man inte tränar så 3 liter kasnke är normalt för normaltränande om man svettas normlat.
Sambon brukar fråga om han får slicka på mej för jag har alltid saltavlagringar på camelback och trögor mm hi,hi,hi! Lycka till med träning och mat och hårt arbete mot målet!! Gör ngt kul!