• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe: nä vad trist!!!   jag du vet det finns inte ord . Många kramar!

lite absurt att ha dessa två¨motsatser i samma mess men nu gör jag så

Innan: JAAAAAAAA, Grattis! och så kul nu ska detta gå kanonbrA ska du se!!!!! Är så himlas glad för din skulle och för min skulle för jag ville ha dej som åldersförebild nu att det går! STOR kram!!

• Snösport

Inannan: när jag pratade med Ludmila så sa hon att i din ålder kan du ta en vagiatorprogesteron /kväll t o m vecka 12....detta sa jag till Sjukhusläkaren när jag sa att jag tog progesteron och aldrig får mens när jag tar det ...hon sa att det låter rimligt eftersom din ålder är 42+ då progesteronet eventuellt kan svajja inom dessa 12 veckor på kvinnor i din ålder.   Ta en /kväll det ska jag göra nästa gång också.   Händer ngt så mår du mycket bättre av att ha gjort som du själv vill.
    kramar!!! tjohoooooo!Solig

• Snösport

Turild: hittar inte ditt inlägg men har du sett hjörtat idag? Grattis:
    många kramar

• Snösport

MammaGås, Boe: för mej brukar också mensen vid minus eller i vanliga fall komma i full fart och mycket smärtsamt.
    Nu vid missfall har jag som vid normal  mens har 3 dgr extrema blödningar inte haft så farligt helt enkelt och mindre blodklumpar än vid normalt även om de har varit mer slemmiga nu och trodde de avstannat men slemblod kommer fortfarande...svårt med tampong då en klump lägger sej på så det rinner brevid och läcker istället som oftast vid mens då det tas upp av tampongen ...men idag testar jag tampong.

Nytt hcg blodprov idag igen och läkarbesök för det kändes som njurstensanfall inatt så jag har ju lite ont liksom ...varför nöja sej med en sak när man kan må dåligt av så många olika saker. 

• Snösport

Kan meddela att det inte var njurproblem...inte urinvägsinfektion som gått upp i njurarna (haft det en gång som 20-åring känns typ så)  utan det var givetvis min rygg som nu pajjat rejält för jag har ju inte gjort mina dagliga 1-3 st promenader på 5 dgr...inte promenader , inte mina morgonövningar för ryggen som jag inte vågat göra för det står man inte ska göra vissa när man är gravid , gravidhormonerna och min skadade rygg dvs buktande diskar som låser nerver hit och dit om den inte är stark eller stabil....japp så nu är det tabletter tills på måndag tror jag då läkaren ville att jag går till min kiropraktior för att få rätsida på det så vi inte drar ut mer på plågandet..
    Vet du inte gillar tabletter sa läkaren men nu behöver du nog lite sa han efter att ha tryckt på min ryggrad här och var och jag skrikit så tårarna rann. hmm!

Läkaren sa att det hade varit bättre med ett diskbråck som går sönder och läkare ihop än buktande diskar som du får vara försiktig med hela livet annars blir det just så här...börja träna mycket nu så den är starkare när du blir gravid igen och då ska du fortsätta träna den.  Ok så får det bli...jäkligt kul med flygresa, bilresa och konferens och fest nu i flera dgr när jag helst inte ska sitta stilla länge utan helst röra på mej eller stå.
    Tramadol Actavis kan även blandas med panodil och alvedon...tror jag får ta en blandning nästa gång för den verkar inte hjälpa mot smärtan men lite snurrig blev jag Tungan ute
    Japp allt eller inget är ju jag så nu börjar vi om på ny kula..mer träning...mer sex och mer barn!!!

• Snösport

Kalimero: jag kände av det du säger om klåda och ev svamp så jag rengjorde mer och det står i läkemedlen eller i tester jag läst att man kan äta mjölksyretabletter samtidigt så håller sej svampen borta lättare...finns på apoteket...jag "fick " av min kiropraktor och det kostande för mycket typ 400:- blää så köp på apoteket!

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 13:54:09 följande:
    Diskbråck är verkligen SKIT. Kram igen.
    Jo synd att det inte är det jag har   2 st buktande diskar, dömd att träna hela livet har jag hört förut men jag tänka jag vilar 12 veckor nu innan jag vågar göra alla dessa yoga/pilates övningar jag brukar göra..+ att jag tyvärr tränat det mindre även när jag tränat allt annat mindre också, blir ju lätt så.

Kram kram...men Fjällsippa..skulle man ha sex mitt i behandlingen...var det inte sexfritt ett tag eller jag kommer inte ihåg hur länge hon sa till mej. 
    Hoppas det tar sej nu.

Fråga: Om man tar starka tabletter som inte är bra vid graviditet och tar dem typ fram till ÄL eller ett par dgr innan (om jag får ÄL) påverkar det ägget då eller hur funkar det? 
    Ska ta tabletterna t o m onsdag om det inte lättar markant och har ev ÄL på torsdag/fredag om den vill igång direkt..

Zinfandel: Mitt hcg värde vet jag inte än får det ev i em men är det ok på väg ner ringer de nog inte. Jättekonstigt för det har börjat pirra i bröstvårtorna igen så kroppen är bra konstig. 

Här biter jag ihop på hög nivå nu, joggingkläder med så jag kan jogga med små steg(jäkligt bra vid låsningar) och simkläder men pilatesbollen går inte ner i resväskan Skrikandes gissa vem som inte kommer sitta stilla på konferensen JAG!

• Snösport
    turlid70 skrev 2011-06-16 15:15:46 följande:
    Trodde inte det var omöjligt med men grekisk man Skrattande Skrattande
    hi,hi,hi,hi,hi!!
    -------------------------------------------------------------------------------
    -Shit happends, thats life!!
    Allergisk mot offer-rollen så nu biter jag ihop och går vidare för gråtit har jag gjort i flera dgr nu...ryggen är ju min vardag så det är bara att rätta till den och sedan träna mer så jag inte får så ont igen på ett tag.

--nja så går det när man vet man ska träna men inte gör det...vissa kan slöa med flit, jag glömde att jag inte får låsa in mej och ligga gråtandes i några dgr utan måste minst ut och gå för annars straffar det sej om jag inte är megatränad i övrigt som jag varit fram till förra året.
    Huvudsaken att jag troligtvis har haft kul när skadorna kom till (vet inte exakt när men )  fall på segelbåten som tonåring, snowboardolycka och rejäla vurpor på skidor eller när jag droppat några klippor ...gör allt fortfarande men snowboard är jag för vild för så det vågar jag inte och fegar ur vid drops= höjdskräcken är nu starkare än kicken jag förut ville åt(typ bara 3-4 år sedan jag slutade droppa  hi,hi,hi!! ) och minnet av ryggsmärtan gör en lite mer försiktig nowdays Tungan ute
  • Snösport

Enya, härligt grattis!! Då är vi igång o augusti/september vi också om inget händer i sommare i sänghalmen

Fjällsippan:
    Jo, jag är duktig på att bearbeta tror jag iaf och jag har gråtit floder och låtit tårarna rinna mycket då jag som sagt varit hemma måndag-onsdag...tårarna kom liksom när jag väl fick blödning i måndags och inte hela grejjen kändes så overklig längre . Skrev ju t o m en dikt ..Zinfandel blev plågad med den och många andra dikter där till så då grät jag ännu mer och idag på jobbet kom en tår när vi nämnde det vid fikan..jag mår bra av att prata om det lite och är glad att min lilla arbetsplats fått veta jag var gravid och nu missfall för jag behöver inte hålla ngt hemligt ändå ältar jag givetvis inte det heller på jobbet. 
    Ska ju på konferens, möten och festligheter fr o m imorgonbitti och hela helgen (funderade mycket på att inte åka med faktiskt) så visst kan jag känna att det kan komma mer tårar när som helst men så är det och jag vet inte om jag verkar vara en okänslig människa  för jag gillar att vara positiv och ni inte tror jag gör min sorgebearbetning ...men jag är en som gillar att vara här och nu...och då är ju missfallet för ett tag sedan i min värld. Jag kanske bearbetar snabbare än normalSvensson men alla har sina sätt.

Jag kan inte göra något åt saken så jag gråter när det blir så och när jag vill göra det också och känner att jag inte har ett stort svart hål av ilska eller av förbannade orättvisor som jag hört uttryckas utan tyvärr så är det som det är och nu går jag vidare med en väldigt liten backspegel och en stor sol i fönstret framåt...kanske inte så man ska vara men sådan är jag och jag har ett ton med känslor som jag lärt mej leva med, hantera och må bra med i ups and downs och ärlighet, nutid och glädje har varit min räddare i mycket och jag vet det kan reta ihjäl endel som tror jag är en ytlig människa men serru det är jag inte och bara jag vet det så räcker det ju och jag är glad att mina funderingar i livet  plus uppfostran gjort mej till den extrempositiva människa jag är och finns det inget att reta sej på så är det ju lättare att bearbeta....missfall= ingens fel, naturligt för min ålder och bara försöka igen och hoppas det funkar och går bättre,,,,eller hur?
    Me myself and I,
    Gonna live with passion, lust and to the fullest until I die!!!  // Snösport!

• Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-06-17 16:43:43 följande:
    Fick se en liten jordnöt med flimrade hjärta!
    Åh, vad härligt det lät!!! GRATTIS!!!

Slemtorsken:  Jo du har ju en speciell situation du och din karl så det är ju svårarae att sätta sej in i men nu när det funkat på sistone kasnke det kan funka rätt tid också vem vet?
    Press mm känner ju alla män för det är ju sex vid ÄL mm så det är säkert extra press för honom som vet att det inte alltid funkar tyvärr.
    Jag pratar med min sambo då och då...får tvinga honom att prata om det för han drar sej för det men det är skönt att fälla ngn tår ihop och det är skönt att höra varandras ord som peppar att livet är kul ändå vad som än händer vill jag ha dej mm. Så gör vi men vi snackar verkligen inte sönder ämnet och vi bearbetar en hel del på var sitt håll också ...jag blandar inte in min samboi snack inför alla äl just för han känner väldig press och jag gör inte det så han vet inte alltid utan det blir sex lite mer (var 3: e dag)  där vid ÄL och bara när det är resor mm så kan jag säga vi måste få till det en gång snart för det är ÄL på G....feel no pressure! så asgarvar vi istället!!     Så alla tar ju grejjer på olika sätt så försök hitta någon väg där ni bägge mår bättre i ämnet  är mitt råd. 

Fjällsippa: ha,ha,,,nja jag vet inte vilken dikt jag skulle lägga ut...de är ju så långa liksom...hmmm.... får ta det en annangång Tyst
    Zinfandel: vilken dikt skulle jag lägga ut tycker du av de du fått kolla in?

EGO: Helgen var precis vad jag behövde...teambuilding, shower, dans och mycket folk kollegor man känner från hela Sverige= nice! 
    Ngn klumpig prick som inte kunde formulera sej vettigt ....ni vet väl hur man gör iaf?? när han undrade varför jag inte hade barn... ja.ja... klumpiga ohyfssade människor finns..men han var den enda av 200 pers..
    lördag fest för 1200 så det var ju fantastiskt kul!! Dans, smicker , kul som f-n och fina kläder och svettigt värre..start 16.00 och slut kl 01.00 om jag skulle med bussen till hotellet och nykter som jag är i år...dock frossade jag i efterrätter och kakor denna helg hade jag bestämt innan att denna helgen var undantag för mitt nyttiga år .
    Rekommenderas!!
    ....ryggen= ont som f-n...somnade i en konstig ställning på flyget ner i fredags astidigt och vips blev det bättre ha,ha,ha!!  vi hade dansaktiviteter i teambuildingövningarna= bra för ryggen och jag har joggat i helgen 3 km på lördagsmorgonen= bra för ryggen och yoga. Superbra i ryggen nu och bara lite öm då 2 låsningar måste justeras av yrkesfolk men rörelser och mjukare träning är ju fantastiskt!!! Träning botar psyke, ryggar  och hälsa!
    Kram på er ,nu måste jag ner och kolla segelbåtsmasten...sjösättning och påmastning imorgon em. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?