• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Chippichopp:  nä Symbicort tar jag varje dag 1- 4ggr men det är Singulair som jag har som "tillskotts"-medicin som jag just nu inte tar fast läkaren säger att jag behöver det----jag är ju en som är van vid att "plåga" mej så jag tänker inte på att jag behöver detta men ser man min resultat jämför med för 1 år sedan är det tydligt liksom + att jag tar det lugnt nu dessutom bara för jag just inte kan anstränga mej i massor heller konditionsmässigt.

Symbicort kan jag inte vara utan så det kommer jag inte att sluta med alls

• Snösport

Chippichopp: jo, jaghar haft symbicort sedan sommaren 2003 och varit medicinerad för ansträngningsastma sedan februari 2003 då jag hade bricanyl, pulmicort och betapred i reserv vid anfall som jag hade endel i början.

Så den medicinen kan jag..haft bricanyl extra sedan en utdragen och extremt kraftig allergireaktion april 2008(kroppens alla värden visade att jag var frisk men alla slemhinnor angreps och svullnade upp och dvs läppar sprack, kunde inte kissa eller ha skor och andas var ju inte så kul och ögonen rann det var och hornhinnorna perforerades  och hela kroppen var histaminprickig...halloweensminkad såg jag ut som!! 3 veckors acceleration som inte gick att hindra ,tog 3 månader att återgå med alla symptom)...bytte extramedicinen Bricanyl mot singulair hösten 2009 pga väldiga besvär efter jag ställt upp i MTB och multisporttävlingar..typ tävlingstid  5-9 timmar i sträck  

Singulair är svagare än betapred men det är just Singulair man inte hittar så mycket skrift om...läser alltid FASS men min läkare vet inte och jag får då göra som jag vill bara jag kan andas ...kan ju det om jag tar det lugnt så jag vet inte...tagit det lugnt länge nu! 

• Snösport

ChippiChoppi: tack för du försökte...nä jag tror jag avvaktar med Singulair tills jag har gjort vår IVf i höst om man inte blir gravid innan... kasnke kan få tavegyl eller ngt om jag reagerar på ngt när jag sedan är gravid istället

Fast nu blir man ju påmind om den där allergireaktionen för jaghar ju värsta pigmentsförändringarna på halsen sedan dess och lite sol på det så ser det ut som jag är skitig och helt enkelt glömt att tvätta mej på några månader hi,hi,hi,hi...jätte snyggt! NOT!

Kalimero: jo, min sambo tränar ju endel men när vi träffades så hade han astma utan att medicineras och jag trodde han skulle dö på nätterna men han märkte inte det..fick honom att ta pulmicort och ibland bricanyl och idag när han åter tränar regelbundet så han astman nästan försvunnit igen...han har inte gjort lumpen pga astman men spelat hocket i allsvenskan utan astmamedicin  så det behöver inte påverka så mycket . Tror inte det påverkar i ditt fall...bara tänka på vissa mediciner med salitylsyra eller så som vi astmatiken tydligen inte gillar.

Jo Innan det tar tid för hjärtat och kroppen, det vet du redan...ni har ju FET till hösten så vi försöker då igen vännen!!
    Jag inser att jag hade det lätt som såg att allt hade rensats ut en helt tom livmoder...men i förra veckan hade ju inte hcg kommit ner på 0 så det tar sin tid liksom.

• Snösport

Kattenizze: fasen missade ditt inlägg...jo, jag skulle varit snabb där.. det var även han som vid en hälsokontroll sa att TSH påverkar inget alls hade då 4,3 ..vid första ivf 1,5 år senare hade jag 4,6 i TSH nu medicinerad sedan över 1 år och har 0,92 skönt att jag ändå gjorde IVF så detta kom upp till ytan!!

Han är nu läkare på den företagshälsocentral vi(företaget) har idag och jag har sagt att behöver jag till läkare så vägrar jag gå till denna läkare när hon förelog att om jag vill kan ta ett samtal med honom...NEVER!  Så upprörd jag blev av att bara höra hans namn så förstod hon att jag tycker han är en opåläst, tjock fet jävla medicinutskrivande maskin! japp!

• Snösport

Giba: tack, jag har rådfrågat läkaren som jag skrev eller han frågade varför jag slutade i höstas med Singulair
     ...men han sa jag själv får bestämma för han vet inte hur det påverkar chansen eller vid graviditet men tror inte det påverkar sa han...det finns för lite studier, men känns det inte bra rent psykiskt ska du inte ta dem än ..blir du inte gravid inom detta året ska du dock överväga att börja igen sa han...

japp, jag ska börja där efter vårt IVF i höst har jag bestämt om det inte lyckas men hoppas att jag då är gravid o lycklig och motionerar ju då inte utan går ju bara då så då kanske jag klarar mej

• Snösport

slemmis...det är inget annat då?
    Jag hade ju PMS ...dvs det jag sa var gravidsymptom var precis som PMS fast svagare faktiskt för jag har ju megamens och oftast megaPMS.

EGO:
    Ja,ja..håller tummarna för att ni lyckats i sänghalmen!!  Hoppas går ju !
    Jag ska köra med bidrottningsgele när jag får mens...testa skadar ju inte..hade ju det när jag gjorde iVF sist och det blev ju så bra slemhinna då.

• Snösport

Zinfandel: jag fick ju ingen spolning heller men begärde det då jag bytte gyn och hon gjorde det med koksalt och tycker hon det ser annorlunda ut skulle hon göra det med kontrastvätska.. Inget fel..
    Smärta= nja inte så lång tid men för mej gjorde det mycket ondare än ÄP ...blir ju ett jävulskt tryck liksom  känns det som...men undersökningen tog inte så lång tid alls.   Jag är lite känslig för smärta där nere så mådde lätt illa av smärta i ngn minut...men bara i ngn minut!!

Bra du får testa det!!! Kändes bra efteråt att veta att det ev kan hitta ner till livmodern själv...och så blev det ju en gång så då hoppas vi det igen..fast när jaghade missfall verkade som han sa att jaha, embryot har nog tagit bakvägen ut..bakvägen? jo ev via äggledaren ut..hmmfrågade inte mer och fattar fortfarande inte alls,,,men ut kom den ju när jag blött en 1/2 dag .

Bra han kollade bakteriell vaginos.
    När får du svar på allt och när skulle du göra spolningen?

Stötte du inte på gyndoktorn? hi,hi,hi!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-06-30 16:14:23 följande:
    Guuuud vad späääännande Kalimero Glad
    Håller med!!
  • Snösport

Slemmis:....hade inte blandat upp vin, sider mm med läsk eller socker...där sitter dina kilon i så fall och det är ju synd nu när du är så nyttig och sportig...kör på ett glas rent vin det skadar ju inte än som sagt...jag är helnykter ett tag så därför avstår jag helt men ett glas då och då funkar säkert...du behöver ju inte supa liksom

• Snösport

slemmis: bubbelvatten, ramlösa eller sådant man blandar ehmma mm  dvs läsk eller bubblor gör att kroppen förbränner sämre. Vet inte var jag läst det men det var så och har trott det ett bra tag...då är det ju sanning!"!

Hoppas festen blir kul och testa på lördag lite fest e inte farligt iblabd..en polare till mej  var på supafest och ngr dgr efter testade hon positivt...perfekt barn men hon nojjade ju för det ett tag så lagom är bäst för samvetet.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?