• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Hur går det, hur mår du?? Blev det något KUB-test?

• kattenizze

Enya: Nä jag tror du blandat ihop mig med någon, jag har inte lagt ut UL-bilder. Jag är faktiskt rätt restriktiv med sånt överhuvudtaget på nätet, jag lägger inte ut nånting alls på min son heller eftersom det alltid kommer finnas kvar och jag vill att han får välja själv när han blir vuxen. Men hur andra gör bryr jag mig inte om alls.
    Men grattis till att ha nästan kommit halvvägs! Måste kännas helt fantastiskt.!!! Har ni landat ännu i att det faktiskt funkade till slut?
    Tackar som frågar själv, jag mår som jag förtjänar dvs fördjävligt på ren svenska. Räknar bara ner dagarna nu till snitt-tiden den 12 dec. Båda ligger i säte så det blir ett planerat snitt OM inte någon vänder på sig....Eller OM det inte startar tidigare....Ovissheten är värst. Men hur som haver är detta iaf över snart och barnen mår bra vilket ju är det viktigaste.

• kattenizze

Men hjälp PP, tappade han provet? Vilken tur att det gick bra ändå! Jag har drömt mardrömmar om att de har tagit fel prov på kliniken, och ut kommer t ex rödhåriga barn...Inte för att det biologiska är viktigt för mig, men det skulle kännas bra märkligt.

• kattenizze

Enya: Jag tassade på tå hela min förra graviditet och trodde varje sekund att det skulle gå åt pipan. Såhär i efterhand känns det jobbigt att inte kunna unna sig glädjen på nåt vis. Denna grav har varit helt annorlunda, nu är jag inte alls orolig och vilken skillnad det är! Så mitt råd blir att skita i oron ( lätt I know) och rocka loss på barnvagnar etc! Va kul med samma datum, hoppas det går bra för oss båda vilket det säkert gör!!

• kattenizze

Slemmis: På min klinik har man gått ifrån att man kan ta vaggisarna rektalt, eftersom effekten blir bättre om man tar dem vaginalt samt vilar 20 min efteråt. Men att ta nån enstaka rektalt är ju inga problem, men huvuddelen ska tas vaginalt enligt min klinik. Dom ÄR jobbiga, vaggis-kladdet....fattar inte varför det inte finns mer användarvänliga produkter egentligen...ta bara orgalutransprutan, den är ju en hemsking.

• kattenizze

Kalimero: Jag beklagar verkligen. Jag hopppas så att det finns en lösning för er någonstans. Förstår verkligen att höggravida just nu inte är din grej.

• kattenizze

Är det nån av er som tagit Heparinsprutor? Tar man dem på samma sätt som de vanliga sprutorna?

• kattenizze

Inanna: Om jag förstått det hela rätt kan man inte överdosera progestoron, utan kroppen tar upp det den behöver. Under denna graviditet tog jag vaggisar rätt länge, längre än till v 12, några veckor till trappade jag ut det. Min läkaer sa att det var för att förebygga MF. Så jag skulle iaf ta det. Grattis förresten!! Nu måste det gå hela vägen! 

• kattenizze

Turlid: Får jag fråga varför det blir snitt för er? Grattis till att allt ser så bra ut.

• kattenizze

Turlid: Då fattar jag. Ja, jisses en blödande livmoder är väl något av det värsta  och man kan råka ut för. Jag ska ju också ha snitt mot min vilja men finns inget val då de ligger i säte och man föder aldrig tvillingar i säte (vilket man ju kan göra med enlingar vid vissa sjukhus). Har du fått din snittid?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?