• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, jag skulle vilja tacka dig för infon om ert sista försök. Det finns en hel del att lära där och jag är jätte tacksam att du delade med dig så i detalj Solig

• MissBoring
    germany skrev 2012-05-07 10:13:57 följande:
    Miss boring - Jo, du har nog rätt i det du skriver. Men min urusla kosthållning då? Har knappt ätit i helgen och tidigare i veckan så åt jag inte heller så bra och nyttigt som jag borde....

Du får äta nyttigt och mycket grönsaker nu i veckan! Jag vet egentligen inte så mycket om hur det påverkar.. men det är ju under en kortare period som du ätit sämre så inte borde kroppen rasera så fort utan om du nu satsar på en bra kost i veckan så kommer du också förhoppningsvid känna dig starkare. Sen finns ju alternativet att du skjuter på det en månad eller om du sprayar Synarel att du kan få spraya ett tag till så du får återhämta dig? (men det måste ju läkaren säga om det går eller inte!!)

Beklagar verkligen att din släktning blivit så sjuk Rynkar på näsan
  • MissBoring

Zin en fråga till: den där spindelgrejen i Danmark, måste man beställa den med eller är det något som ingår??

• MissBoring
    pp08 skrev 2012-05-07 10:47:40 följande:
    Allt var bra på gyn återkoll. Bara lite hcg kvar i urinen. Ingen inf i urun eller blod, hb på 122. Tunn slemhinna. Inget kvar i livmodern. Bara lite lite bruna flytningar.

Sorgligt men skönt. Nu hoppas att kroppen återhämtar sig
    Jag förstår känslan, sorgligt men skönt. Håller tummarna för att kroppen snabbt kommer in i rätt bana!
    Tuvalina skrev 2012-05-07 10:36:33 följande:
    Jag har inte testdag förrän på fredag. Jag testade igår på dag 11 igen. Det lyser negativt lång väg. Jag tror dessvärre inte på detta försök längre... Jag har begynnande mensvärk och känner mig långt ifrån gravid.

tack för din omtanke! Kram
    Jaha, då har jag snurrat till det ordentligt!! Tyckte inte du va så långt efter Zin. Vi ger inte upp än, finns fortfarande hopp! (fast jag vet ju hur det är när man känner sin kropp..) men jag håller hoppet levande här hos mig för dig iaf. kram

Victoria71 skrev 2012-05-07 10:59:19 följande:
    Aldrig har en tyst telefon varit så trevlig. Klockan är 10:58. Tyst. I fredags ringde de vid 11, så än är det inte alls över på nåt sätt.
    Fy vad jobbigt att sitta bredvid en tyst telefon, förstår du snart går i spinn!! Hoppas dom ringer snaaaart och med ett fint besked Solig
  • MissBoring

Härligt victoria!! Grattis till en blastis Solig
    Du kan väl kolla lite extra med läkaren idag vad som är med fragmenterade embryon, så vi vet i fortsättningen!?

• MissBoring
    hemulen skrev 2012-05-07 15:04:43 följande:

Ingen som har något klokt att säga om mitt tidigare inlägg...?

min gyn sa att om jag itne försökt bli gravid hade ett värde på runt 2 varit ok men eftersom jag försökte bli gravid skulle det ner till 1. vid min första IVF hade det inte gått ner längre än till 1,8 men det fick jag ju inte veta förrän efteråt...
    Det är ju svårt om ingen läkare el gyn är med dig... men finns det ingen mer du kan söka dig till som du kan få hjälp av då? Zin lobbar ju med jämna mellanrum för vårdcentralen, kanske det finns en sympatisk läkare där som kan hjälpa dig!? Lycka till
  • MissBoring

Germany, va ju inte meningen att du skulle blir orolig. hans mening är ju bara en av alla läkare som finns.. Finns ju de som har haft ett litet högra värde som blivit gravida ändå, så du ska nog inte oroa dig!

• MissBoring

Vi4, bra jobbat. Skönt Woo kunde bidra med lite lugn också :)

Hemulen: Tänk att det ska va så svårt att få lite hjälp :( å väldig konstig vändning av din läkare tycker jag nog... men men bra iaf att du kan ta prover hos henne sen å se  att det blivit som du vill ha det!

Victoria, njut av vändningen så härligt :)

Germany, så tröttsamt att inte heller du får hjälp...

Zin, måste man beställa akupunktur till ET eller erbjuder dom det?

Hejja hejja till allt i tråden, oavsett status så behöver vi ju lite extra med glada tillrop Solig  

• MissBoring
    Bengalen skrev 2012-05-07 20:57:44 följande:
    Victoria: Grattis till en liten blasto! Det kunde ju inte bli bättre. Glad

Vi 4: Håller tummarna för att allt går som det ska på onsdag. Det är ju lite skillnad på att göra långa och korta. Det brukar ju gå snabbare med korta så äggen är säkert mogna och fina på onsdag.

Miss Boring: Man blir erbjuden akupunktur innan ET på CFC. Det kostar DKK 400. 
    Toppen :)

Hur mår du vännen?? 
  • MissBoring
    Enya70 skrev 2012-05-07 21:14:43 följande:
    Jag har också gått hos Pan i Uppsala samt hos Vicky på CFC. På CFC får man akupunktur en stund innan ET med värmelampa på magen för att förbereda livmodern på bästa sätt. Pan är den bästa jag hittat i Uppsala men Vicky är överlägset bäst ändå
    kan man be att få henne då eller får man den som är ledig den dagen man är där??
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?