Tuvalina skrev 2012-05-23 22:56:13 följande:
MissB - Magnesium är känt för att användas mot myrkrypningar. Trodde att du redan visste det. Därför sa jag inget om det. Järnbrist hade jag verkligen inte under min graviditet. Tvärtom. För min del är det helt förknippat med östrogen och progesteron. Det har jag helt förstått nu när jag gjort IVF.
Jag menar inte att dina binjurar har något att göra med dina myrkrypningar. Däremot tror jag det kan vara en bra idé att äta adrekomp med binjurepulver för att stärka upp dina binjurar. Varför jag berättade det om binjurarna var för att det i ett tidigare inlägg diskuterades det. Det var lite dumt av mig att lägga det i samma kommentar om myrkrypningarna...
Okej, jag vet inget om detta så därför så trodde jag det kanske hörde ihop. Har aldrig haft ett endaste litet pirr i bena så därav min förvåning nrä det började och så frågorna som började bubbla upp
Jag ska kolla med min shiatzu tjej om hon tror jag behöver adrekomp. Hon har pratat om tidigare när jag varit där att jag varit nedsatt i binjurarna (bland annat) men när jag var hos henne sist va hon väldigt nöjd med hur min kropp var
så nu hoppas jag att jag inte förstör den balansen med denna diet men jag kände att jag verkligen vill gå ner lite i vikt inför nästa IVF och att jag är tvungen att få en kickstart.
Känns det skönt för dig att få ta en paus? Förhoppningsvis njuta av bröllpopsplaner medans du äter "dhea" och ändå gör ditt för att det ska bli optimalt försök efter sommaren?? Hoppas det, du är värd lite ro i sinnet
nu efter all oro du haft. Kram
Vi4, om det inte går över om en vecka så ska jag börja med lite magnesium och se om det hjälper, annars får jag väl gå vidare till järn. Hoppas det går över av sig själv...
Så...du tror inte det blev nått?
har inte kikat på din kurva idag men tyckte inte den så så dålig ut igår?? skit om du har rätt!! kram