• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det var ledsanmt att höra Zin, men du är beundransvärd med ditt positiva sinne och inställning. Du är verkligen en förebild! Hjärta

• MissBoring

Hitcher: jag gör inte allt rätt för att bli gravid, jag drick kanske lite mer kaffe än man ska, å jag kan inte gå ner de där kg som jag kanske skulle behöva men jag gör det jag kan och det bästa under mina förutsättningar och det måste jag försöka va nöjd med. Försök att tänka på de positiva sakerna du gör för att må så bra som möjligt. Jag tex läser ofta om Zins positiva inlägg för de ger mig en bra känsla och en sån liten grej tror jag hjäper till :) Annars blir den här resan olidlig... jag (vi alla) ska ju faktiskt leva under tiden också, vi har ju bara ett liv att ta vara på oavsett hur det är tänkt att det ska se ut i slutändan Hjärta

• MissBoring

Vill tillägga jag gör lite mer än läser Zins inlägg  Skrattande

• MissBoring
    linköping68 skrev 2012-05-10 11:27:15 följande:
    Mycket ego kommer nu.......

Har hunnit med en del under tiden jag varit borta från FL. Har varit till gyn på kvinnokliniken pga missfallen. Pratade länge och väl om allt som hänt och varit. Gyn kände och tittade och sen fick jag lämna 8 rör blod och ska tillbaka och lämna ett gäng rör till. De tog en del koaguleringsprov och även en del immunologiska prover och reumatiska prover. Dock ville gyn inte undersöka äggledare eller så, då gyn sa att det fungerar med passage av ägg och befruktning sker. Är iaf glad för detta lilla och om det ev kan leda till mer fakta om varför befruktade ägg inte stannar. Fick mycket tid av gyn då jag var där i 1 1/2 timme!

Har också hunnit fara till Stockholm och träffa Dr Wikland. Liten, späd och jättegammal var han. Kände mig som en jätte bredvid honom. Han ondgjorde sig över alla läkare på VC som inte tar oss (alla med sköldkörtelproblem) på allvar. Han menade att om vi fick rätt hjälp på en gång så skulle många lyckas bli gravida fort och inte behöva gå lång tid utan resultat. Han höjde dosen av Levaxin drastiskt och vi ska ta nya prover om en månad och ev sätta in andra mediciner framöver. Han menar att man egentligen inte kan pressa ner TSH för mycket. Han sa även att TSH inte är ett bra prov för det egentligen inte visar på så mycket och det visar inte hur personen mår.  Kändes som ett bra besök även om det inte gav något direkt nytt eller någon drastisk vändning av mina problem. Men bara att få kontakt och med honom och få bekräftelse på att jag har rätt kändes bra och positivt.

Hoppar över försök hos CFC denna cykel då vi ska åka utomlands, lite sol- och badres, och vi skulle då ha åkt direkt efter ett ev ET. Pratde med CFC om det och det är ju inte att rekommendera att resa/bada så tätt inpå ET. Så nya tag efter resan. Kör på med hemmaförsök så länge Flört 

Fortsättning följer......     
    Skönt du är på väg tillbaka och efter en veckas sol och bad å lär du nog känna dig på topp Solig
  • MissBoring
    Maryhe, häftigt när det blir rätt, wow liksom Glad

Anne,  stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}

Vi4, Solig   
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-11 13:55:12 följande:
    Åhhhh tack Tant Hjärta Inte vågar jag säga emot dig Skäms Puhhhh, mitt stackars lilla pucko.... Vad ska vi göra med mig. Jag sitter här på skambänken i hörnan med åsneöronen på och lyssnar beundransvärt på er andra Skäms
    hahaha åh du är stört skönt!! Skrattande "Jag sitter här på skambänken i hörnan med åsneöronen på"
    Det va väldigt tråkigt att höra det som hänt, men faktum är ju att vi alla gör bort oss ibland!! Men sen va det ju väldigt synd det hände just i detta sammanhang Rynkar på näsan
    Nu tar ni och bestämmer när frysisarna ska in och så tar du på dig glasögonen så blir det bäbisar i jan/feb Hjärta
  • MissBoring

Skönt Slemmis att det puttrar på med hcg :)

alla andra för att inte missa någon och något viktigt som hänt så skickar jag stora kramen till er alla och önskar lycka till med glatt sinne, sprayande/sprutande/ruvande och allt vad som tillkommer oss. Trevlig helg Solig

• MissBoring

Lillstoran, hur har det gått för dig? Du borde väl ha td snart?

• MissBoring
    Kattenizzen, Jag hade ju förutsatt att det va IVF barn, om jag såg några på kliniken, och jag tycker att det skulle inge hopp Glad men jag kan ju bara prata för mg själv!
  • MissBoring

Här kommer glada tankar och pepp till er som ruvar Solig{#emotions_dlg.flower}HjärtaGravidSoligÄppleSkrattandeDrömmer{#emotions_dlg.flower}HjärtaSolig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?