• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-04 17:03:34 följande:
    Ja du, en spontantgraviditet hade väl varit högsta vinsten - jag håller alla tummar & tår Kyss 
    Tack Hjärta! Vore härligt med spontangraviditet! När jag började försöka bli gravid för 19 månader sen trodde jag i min enfald (ännu ej påläst om fertilitet och ålder) att jag skulle bli gravid på första försöket pga min ytliga ungdom. Nu skulle jag verkligen se det som att vinna högsta vinsten om vi skulle lyckas på naturlig väg!
  • kattenizze

Jamen det är väl ett himla tjat om ålder! När det faktiskt finns en massa andra faktorer som påverkar OCKSÅ. Ta bara mig själv som exempel, jag fyller 39 år i sommar och inte fanken har jag svårt att bli gravid pga min höga ålder, utan det handlar om andra saker. Som kanske hade förbisetts om jag t ex hade varit 40, då hade de bara gapat om min ålder, så enkelt att skylla på det...
    Inanna: En underbar bild! Garvade högt när jag läste om hur vi ser ut....Mirakel kan faktiskt ske,you know.

• kattenizze

Förresten sa min IVF-läkare till mig inte för länge sen när jag beklagade mig över min ålder, äsch du är bara barnet! Han är bara så trevlig.

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-04 17:25:33 följande:
    Jag kan erkänna att jag druckit ett glas mousserande Skål i eftermiddags på en pensionärsavtackning. Det var första alkoholintaget på två månader! Tror nog inte att det gjorde så stor skada och jag har ju ändå inte börjat med sprutorna än ...
    Men Inanna!! Det gjorde du heeeelt rätt i Skrattande Vi kan inte sluta leva Skrattande Underbart att du låter mer positiv nu, det gör mig såå glad!! 

Åldersfixeringen: har även funderat på hur "svårt-att-bli.-gravid-forumet" kan påverka mig negativt, varför valde jag egentligen ett forum med sådan negativ klang..?! Varför skriver vi inte i "vi som är runt 40 och tänker bli gravida"?! Förmodligen inte sådana nyanser som avgör men ändå...... Drömmer
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-04 18:27:25 följande:

Jamen det är väl ett himla tjat om ålder! När det faktiskt finns en massa andra faktorer som påverkar OCKSÅ. Ta bara mig själv som exempel, jag fyller 39 år i sommar och inte fanken har jag svårt att bli gravid pga min höga ålder, utan det handlar om andra saker. Som kanske hade förbisetts om jag t ex hade varit 40, då hade de bara gapat om min ålder, så enkelt att skylla på det...
    Inanna: En underbar bild! Garvade högt när jag läste om hur vi ser ut....Mirakel kan faktiskt ske,you know.

Tack vännen! Vi hoppas på mirakel nu för resten av oss nu! Varje litet barn som blir till är ju också ett mirakel i sig!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-04 18:36:04 följande:
    Men Inanna!! Det gjorde du heeeelt rätt i Skrattande Vi kan inte sluta leva Skrattande Underbart att du låter mer positiv nu, det gör mig såå glad!! 

Åldersfixeringen: har även funderat på hur "svårt-att-bli.-gravid-forumet" kan påverka mig negativt, varför valde jag egentligen ett forum med sådan negativ klang..?! Varför skriver vi inte i "vi som är runt 40 och tänker bli gravida"?! Förmodligen inte sådana nyanser som avgör men ändå...... Drömmer
    Tack! Vinet gjorde nog ingen skada och smakade ganska gott kan jag erkänna! Förra veckan var ett rent helvete för mig på flera sätt så nu kan det liksom bara bli bättre. The only way is up ...Jag har faktiskt hopp om lösningar på en del av problemen nu. Och jag blev lite uppåt och på skämtsamt humör av det porlande vinet Skrattande! Kram kära Z Hjärta!
  • Inanna Li

Visst borde vi intala oss att vi tänker bli gravida istället för att fixera oss vid de "minimala" chanser vi tror att vi har bara pga åldern!

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-04 19:24:44 följande:
    Visst borde vi intala oss att vi tänker bli gravida istället för att fixera oss vid de "minimala" chanser vi tror att vi har bara pga åldern!
    "Vi ska bli gravida, vi ska bli gravida, vi ska bli gravida...." 
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-04 16:13:28 följande:
    Turlid - Bra resultat på VUL! Varmt lycka till med ÄP på fredag. Du kommer finnas i mina tankar hela fredagen! Kram!
    Tack Inanna, du finns i mina tankar du med och jag hoppas att din mens inte dyker upp på länge länge. Ett mirakel väntar vi på just nu för plötsligt händer ju som det heter!
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-05-04 17:01:11 följande:
    V. 16 å just nu går vi bara å väntar på att det ska bli fre så att vi kan besöka sjukhuset igen så att den lille kan komma ut å vi få en chans att gå vidare. Som det är just nu går vi i ett vakum, sambon är oxå sjukskriven denna vecka tack å lov.

Tack alla fina människor som finns härinne som stöd, det är guld värt!! Hjärta
    Vilken mardröm, hoppas och ber att det är över snart. Det är verkligen inte roligt att gå så här och vänta, det borde inte vara tillåtet.

Jag själv gick i flera veckor efter första misstankar för MA. Det såg ut som v4-5 på VUL men jag var i v6+ då och vi väntade. 2 veckor senare såg det lite större ut men fortfarande för liten och inget hjärta slog, då sa läkaren att vi skulle vänta lite till. Började blöda en vecka senare på jusafton av alla dagar, allting kom ut av sig själv som tur var.

Varma kramar till er Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?