• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport
    turlid70 skrev 2011-05-05 11:46:15 följande:
    Tycker faktiskt att det var ett bra förslag Solig! Har vi en ekonom med oss här som kan bokföringen, så är vi hemma!
    Jag tar hand om de tekniska verktygen då och försäljning/marknadsföringen och fastighetsförvaltningen/underhåll

Skytten: japp apriforce är bidrottninggele
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-05 12:12:07 följande:
    Jag tar hand om de tekniska verktygen då och försäljning/marknadsföringen och fastighetsförvaltningen/underhåll

Skytten: japp apriforce är bidrottninggele
    Vad väntar vi på ?
  • kattenizze

Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!
    Men så häftigt!!! Åh vad roligt. Måste erkänna att det vore min dröm att få tvillingar efter alla år av barnlöshet.
    Stort grattis till det Solig.

Så en sjukgymnast, en  som tar hand om de tekniska verktygen då och försäljning/marknadsföringen och fastighetsförvaltningen/underhåll, en labbchef och några forskare Glad. Vi behöver väl inte mer det är bara att köra igång. Skulle väl vara en läkare då men är inte helt säker på om vi behöver det Flört
  • El66

Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-05 11:18:53 följande:
    Jo, snacka om kunskaper här i tråden....drar vi ihop alla kan vi kanske om ett åar år öppna en egen IVF-klinik och sedan få göra massor av IVFer till självkostnadspris oavsett ålder..alla är delägare 
    Så impad!
    Ja shit vad häftigt! Jag är marknadsekonom men gått över till att laga, skriva & föreläsa om mat, särskilt kostrelaterade sjukdomar och funderar på att börja med hur kosten påverkar fetiliteten och kost för gravida (istället för de förlegade kostråden som LV ger...) Tungan ute

Skytten: när vi började med IVF så la vi nog PS åt sidan lite.. men nu missar vi ingen chans! Bidrottninggelé tar jag fram till ÄP. Tänk på att Omega 3 inte är bra för gravida, så ta inte efter ÄL. Däremot kan du dubbla dosen före eftersom den kan sänka immunförsvaret och det kan behövas....

Kattenizze: underbart!!! GravidGravid  Ni satte väl in 2?! Klart det ska gå hela vägen, vad annars?!?! Skrattande

Enya: haha, nä vad ska vi med läkare till Skrattande Men för syns skull kan vi anställa ett par på våra villkor Flört
  • Zinfandel
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?
    Om du förklarar vad El66 står för Flört Skojar bara, det behöver du inte alls, välkommen!!
  • pp08

Mamma gås: nej, vad tråkigt!!! Är väl ganska ovanligt att det händer så sent eller? Vet de vad som hände? Hade ni hunnit göra VUL /KUB etc. redan? KRAM!!!!

♀ 090619
  • pp08
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Dubbelgrattis då till er
    ♀ 090619
  • Inanna Li
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:

Varmt välkommen hit! Har nyligen grattat dig i en annan tråd och kommer ihåg dig från nån tidigare tråd. Vi behöver dig på vår lista för att förbättra statistiiken över gravida runt 40 Glad! Så vansinnigt coolt att ni lyckades spontant! Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?