• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!
    Wow, vad fantastiskt! Jättegrattis !
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!
    Fantastiskt roligt, vilken nyhet den väntade vi länge på, super grattis! Tvillingar, wow, gärna för mig med Flört. Självklart går det som det ska nu.
  • Snösport

Kattenizze: Häftig chock du fick då ? GRATTIS!!

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-05 12:31:27 följande:
    Men så häftigt!!! Åh vad roligt. Måste erkänna att det vore min dröm att få tvillingar efter alla år av barnlöshet.
    Stort grattis till det Solig.

Så en sjukgymnast, en  som tar hand om de tekniska verktygen då och försäljning/marknadsföringen och fastighetsförvaltningen/underhåll, en labbchef och några forskare Glad. Vi behöver väl inte mer det är bara att köra igång. Skulle väl vara en läkare då men är inte helt säker på om vi behöver det Flört
    Tveksamt att vi behöver någon läkare, vi har ju levande FASS med mat kunskaper och som kan sköta ekonomin också. För syns skull i så fall då bara.

Sjukgymnast är absolut nödvändigt och naturligtvis en litteraturvetare som kan skanna av nya studier ute i världen.

Oh, vad jag längtar att vi är igång snart!
  • turlid70
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:
    Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?
    Plötsligt händer det, jag börjar nog tro på det snart Glad. Välkommen hit och super grattis till graviditeten, fantastiskt att bli gravid så här spontant, mycket glädjande!
  • kattenizze

Tack alla ni för era gratualtioner, ni är bäst här helt enkelt.
     Zinfandel: Varför är LV:s råd förlegade? Vad tycker du man ska äta i stället? Jättenyfiken på dina kunskaper om du vill dela med dig dom!
    Nu väntar vi in fler plus i den här tråden eftersom alla snart ruvar känns det som!!
    Nu måste jag snart äta igen...

• Snösport

EI66: Allas våran dröm har hänt dej= härligt!   Går och tror det ska hända mej också...snart så

Välkommen till oss, jag känner igen ditt nick sedan tidigare, GRATTIS!!! 

• kattenizze

El66: Menar du att du blev gravid naturligt? Se där, ÄNNU ett bevis på att ålder inte spelar ALL roll som vissa tycks tro. Helfränt!

• kattenizze

El66: Glömde visst att gratulera!
    Är det nån i den här tråden som vet hur stor chansen faktiskt är för tvillingar när man sätter in två embryon? Jag hade för mig att den bara var några procent?

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-05 13:23:02 följande:
    Snabb du är Zinfandeln , skulle vara kul att snacka med en så snabb tunga hi,hi,hi
    Oups, sorry...... SkämsTyst
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?