IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zinis: Ja sköldkörtelvärdet är superviktigt, min släkting plussade ju vid 41 nu efter flera MF när hon äntligen fick levaxin. Nu är hon förbi den värsta tiden för första gången!
Zinis: Ja sköldkörtelvärdet är superviktigt, min släkting plussade ju vid 41 nu efter flera MF när hon äntligen fick levaxin. Nu är hon förbi den värsta tiden för första gången!
Det som jag uppskattar mest i den här tråden, trots att jag egentligen inte hör hit längre, är att vi är i samma ålder och i likartade faser i livet. Samt den kompetens som finns här förstås! Helt underbart.
Maryhe: Lycka till idag!
Marakai: Mina gravsymtom blev bara starkare och starkare även när jag väntade en. Men t ex Turlid inte har känt så mycket alls. Så det är väldigt individuellt! Hoppas ditt VUL går bra, och ja väntan ÄR helt vidrig dit.
Ego: Nu har jag skrivit in mig för mitt planerade snitt på måndag. Kan inte fatta att dagen D snart är här! Ni anar inte vad skönt att jag har kunnat läsa och skriva i vår tråd här, tiden har verkligen gått fortare. När man är en aktiv person i vanliga fall och reduceras till sängläge i flera månader så är det tärande måste jag säga. Och jag önskar så att alla får uppleva en fullgången graviditet, jag är så glad över att jag nästan gick tiden ut, eftersom det var så kritiskt där runt v 25. Så nu hoppas jag på flera plus för våra ruvare!
Sushi: samma sak hände mig när jag väntade min son! Det ena embryot blödde ut och den andra blev sonen. Jag hålller alla tummar för dig!! Hoppas torsdagen kommer snabbt!
Mia: Grattis!!
Men om inte Ludmila är ansluten till landstinget kan jag förstå att hon måste ta betalt. Det sorgliga är väl snarare att hon inte får verka inom landstingets taxa (jag antar att det är så). Jag håller med dig Maryhe, de där proverna togs i v 25 på mig när jag började få regelbudna värkar....så dags då liksom....Suck. Svensk sjukvård är verkligen inte bra nuförtiden.
Tack Mia ogh Inanna! Hoppas ni följer efter nu med lite fler twins!!!
Jo kära Zin, jag fick ta alla dessa prover tror jag iaf, i v 25 när jag var inlagd för prematura värkar...Så dags då kan jag tycka!!
Sushi: Låter faktiskt toppen att du har så starka symtom...har mkt svårt att tro att du skulle må sådär om det bara är ett MF då går ju halterna ner.....Håller alla tummarna på torsdag!!!
Hej!
Tråkiga nyheter i tråden, jag beklagar sushi. Nu är vi hemma med våra barn, det är två friskaoch stora barn, en flicka och en pojke som föddes med planerat snitt. Tack alla i tråden för ert stöd och era kunskaper, jag kommer att följa er litegrann i bakgrunden framöver, och hoppas så att alla får sina efterlängtade barn. Någon får jättegärna ändra i listan eftersom jag inte fattar hur man gör...! Tack alla.
Oceanny: De föddes i v 37+5 och båda vägde runt 3 kg. Stora och friska! Är så väldigt tacksam och glad. Ser i listan att jag fortfarande är 38, är numera är jag 39, men klagar inte! Ska bli kul att se Turlids komma snart. De är faktiskt inte lika alls, trodde de skulle vara mer lika även fast de är två-äggs.
Mia: ett stort grattis!