• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det är ingen fara Vi4 med lite luft, absolut inte. Jag vet inte Soligor, du kanske också är sjuksköterska, men när jag handhar sånt på jobbet så använder vi samma nål. Det viktiga är att man spritar av gummiskyddet på flaskan.

Nej, tänkte också på det där med herpes och att kroppen nedreglerar immunförsvaret men... ja, det är ju som du säger Zin, it ai´nt over until its over... eller nåt...

Men det är ångest bara.

• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-05-03 21:51:12 följande:
    Dosen i mitt fall var det samma (300 ie) men fler sprutdagar och så hade jag nedreglerat.
    Jag sprutade i 12 dagar med 450 menopour. Är det många dagar? Det var en stor dos, det förstår jag, men skulle jag kanske tjänat på att spruta ännu längre och ha en lägre dos?
  • Tuvalina

Förresten, var det inte så med monupour att man använder samma kanyl att dra upp med som man sprutar in i huden med?

Kom på sen Soligor att du är läkare va? De är vi ju i samma bransch i alla fall Tungan ute

• Tuvalina

Mary, tack för ditt pepp! Tjuvtestade nu på morgonen. Dag 9. Minus. Helt blankt. Inte en antydan ens. Det som är mest anmärkningsvärt är att tempen hade gått ned idag från 37.1 igår och 36.7 idag. Det känns nu som om mensen är på väg. Hade det inte varit för tempen som gått ned hade jag känt hopp men nu... Eller hur, Bengalen visst är det så att om tempen går ned så har ju embryot släppt igen eller dött?

• Tuvalina

Tack, Zin - jag undrar så över tempen jag har heller inte tagit den helhjärtat ska jag säga. Men vill gärna höra era synpunkter. Jag fryser nu också lika som förra gången när det misslyckades.

• Tuvalina

Ni är bara så himla gulliga Hjärta jag skulle jobbat idag men sjukskrev mig för allt känns som ett mörker. Känns som om mitt öde skulle bli att jag fann en fantastisk man som jag blev kär i och att vi fick vår underbart söta pojke som dog på grund av en förbannad moderkaka och sen ska jag nu lära mig något av detta. Jag lär mig massor, men ont gör det, förbannat jäkla ont.

Kram till er alla fina!

• Tuvalina
    Vi4, tack för ditt mycket bra inlägg om temp. Jag vet ju det där att man inte ska gå upp innan osv. men tempen är ju inte jättelåg ändå. Den ligger på 36.7. Ska försöka ha förtröstan nu. Nu hoppas jag att dina folliklar utvecklas bra och att det finns fina ägg där inne!!

Viktoria - jag känner så med dig. Hoppas du kan få ett bra samtal med läkaren i e.m.

Mary, har nog missat det du ska göra ang mediciner osv... Men jag är helt med på dina känslor kring detta forum, det rör mig också till tårar då och då!!
  • Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-05-04 13:09:55 följande:
    Jag planerar att ev åka till Danmark och den sista IVFen misslyckas nu i maj.
    Problemet är att  jag inte har någon läkare som skriver ut recepten (min läkare gör det INTE) och då har vi inte råd att göra IVF (17.000 DK i behandling + 2.600 euro i mediciner + VUL och flygresor).

Mailade till CFC nyss och fick svar av Gitte efter 8 minuter att en läkare kommer att kontakta mig för mer info!
    Hon ville bara ha födelseuppgifter, adtess och telefonnummer så skulle hon ordna samtalstid. fantastiskt snabbt svarat! 
    okej, jag förstår!! Men håller med MissB där att det borde ju finnas någon läkare i Sverige, eftersom du fortfarande är skriven här ju, eller?

Men håller också med de andra, du ska lyckas nu denna gång i Italien!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?