• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillan15, se den här länken: www.centerforhumanreprod.com/dhea.html

Där räknar de upp några studier som gjorts senaste åren. I USA används DHEA = Prasterone för unga med dålig äggkvalitet/reserv samt äldre kvinnor som försöker bli gravida.

Vad jag förstår så är DHEA ett potentierande läkemedel som inte har speciellt mycket biverkningar. Jag tror inte det är skadligt, tvärtom, det sägs hjälpa mot mycket - t.om. cancer. Eftersom kroppen själv producerar DHEA så är det inte heller något främmande för kroppen. Sen hur det gör med oss... hur det ökar våra chanser återstår att se. Jag ska i alla fall testa det i två månader nu. Det är många här i tråden som ätit DHEA eller keto-7 som är en variant av det, lite mildare... som ett kosttillskott!

Vilken läkare var det som skulle skicka dig receptet? Jag fick mitt recept igår med posten. Jag har Samir. Det tar en vecka att få det till apoteket.

Jag kan förstår din stresskänsla. Men 39 år är inget om jag ser det ur mitt perspektiv. Det låter jättebra att du ska äta medicinen över sommaren. Vi ses i augusti då kanske!!
  • Tuvalina

Vi4, fortsätter att tänka på dig och hoppas men förstår verkligen det du säger, tror nog att det man känner är en del av ens starka intuition.

Sunseed, hur har det gått idag? Varit hos läkaren?

• Tuvalina

Mammagås. Falun gör ÄP under helgen. Så mycket vet jag. Jag har aldrig gjort det på en helg själv men anser de att äggen är mogna då så ska de ut under helgen -

Vi4, det är svårt med några ord beklaga det som händer, jag vet. Men vi finns här och försöker ge mer än ord!

• Tuvalina
    Sunseed skrev 2012-05-22 20:25:23 följande:
    Jag har i alla fall fått ET på en söndag. Ibland rycker dom in på helgerna, så har jag också förstått det. Solig
    Oooppss. Hoppas det inte var så att jag blandade ihop. Att det är ET de gör på helgen. Jag hoppas verkligen de går efter när äggen är mogna - vet att de kan göra inhopp som Sunseed säger!
  • Tuvalina
    MissBoring skrev 2012-05-23 17:43:07 följande:
    Dricker upp mot 3 liter om dagen skulle jag tippa, men tränar inte så mycket.. promenerar till och från jobbet.
    Tack för svar allihopa! Kanske är vikt nedgången då, hoppas det gör att man förbränner än mer Flört 
    Progesteron och östrogen har gett mig myrkrypningar i benen. När jag var gravid var det outhärdligt och nu har jag fått tillbaka det så fort jag gjort behandling, alltså tagit progesteron och östrogen (progynon). Men du tar väl inget sånt nu?

När jag gick till en ST läkare i LUND så fick jag ta prover och lämna dygnsurin för hon misstänkte binjureutmattning på mig. Det visade några förhöjda värden men inte tillräckligt för det skulle anses sjukt. Kinesiologer däremot behandlar innan värdena har stigit i höjden, alltså då när det fortfarande inte brutit ut och blivit en diagnos.
    Smart va?
  • Tuvalina

MissB - Magnesium är känt för att användas mot myrkrypningar. Trodde att du redan visste det. Därför sa jag inget om det. Järnbrist hade jag verkligen inte under min graviditet. Tvärtom. För min del är det helt förknippat med östrogen och progesteron. Det har jag helt förstått nu när jag gjort IVF.

Jag menar inte att dina binjurar har något att göra med dina myrkrypningar. Däremot tror jag det kan vara en bra idé att äta adrekomp med binjurepulver för att stärka upp dina binjurar. Varför jag berättade det om binjurarna var för att det i ett tidigare inlägg diskuterades det. Det var lite dumt av mig att lägga det i samma kommentar om myrkrypningarna...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?