IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Lillan15, se den här länken: www.centerforhumanreprod.com/dhea.htmlDär räknar de upp några studier som gjorts senaste åren. I USA används DHEA = Prasterone för unga med dålig äggkvalitet/reserv samt äldre kvinnor som försöker bli gravida.
Vad jag förstår så är DHEA ett potentierande läkemedel som inte har speciellt mycket biverkningar. Jag tror inte det är skadligt, tvärtom, det sägs hjälpa mot mycket - t.om. cancer. Eftersom kroppen själv producerar DHEA så är det inte heller något främmande för kroppen. Sen hur det gör med oss... hur det ökar våra chanser återstår att se. Jag ska i alla fall testa det i två månader nu. Det är många här i tråden som ätit DHEA eller keto-7 som är en variant av det, lite mildare... som ett kosttillskott!
Vilken läkare var det som skulle skicka dig receptet? Jag fick mitt recept igår med posten. Jag har Samir. Det tar en vecka att få det till apoteket.
Jag kan förstår din stresskänsla. Men 39 år är inget om jag ser det ur mitt perspektiv. Det låter jättebra att du ska äta medicinen över sommaren. Vi ses i augusti då kanske!!