• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-07 14:48:03 följande:
    Hej alla, vilken fantastisk dag! Sitter ute i solen och läser tidningen och bara njuter

Fjällsippan - jag försökte använda länken till föreningen barnlängtan men det fungerar inte. Jag är inte behörig sägs det. Måste man vara medlem i föreningen tror du för att få läsa? Skulle du kunna inboxa mig vad som står där. Jag och min man är ju nu inne på vårt 4:e försök i Danmark så om man kan få ersättning för det så vore det ju helt kanon Skrattande
    Jag är inte inloggad på Barnlängans hemsida och kan läsa artikeln, så du bör också kunna läsa den. Men jag har inboxat texten, hoppas att det funkar. Må så gott i solen . Nu ska jag på grillparty Cool.
  • Enya70

Tackar tackar,

Nu ska jag verkligen lusläsa och se om man kan få ersättnignen från Försäkringskassan. Tänk vilken grej om man kan få det.

Nu ska jag till Stockholm och laga möhippemiddag på Cajsa Warg Cool 

Hörs imorgon 

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-07 15:25:43 följande:
    Tackar tackar,

Nu ska jag verkligen lusläsa och se om man kan få ersättnignen från Försäkringskassan. Tänk vilken grej om man kan få det.

Nu ska jag till Stockholm och laga möhippemiddag på Cajsa Warg Cool 

Hörs imorgon 
    Jag bor 50 m från Cajsa Warg. Ha det så roligt i mina kvarter .
  • Zinfandel

Turild: såklart de skriver, annars vore de ju konstigt Flört Äsch, det var bara en tanke! Grattis till fantastisk skörd!! Helt rätt om Prednisolon, där ska man vara försiktig, om man inte har sånt rusande immunförsvar som jag... Skrikandes

Boe: jo, det stämmer tyvärr med högkostnadskortet...

Have fun, alla som verkar vara på väg ut på fest ikväll Tungan ute Vi är i stugan, utfört trädgårdsarbete hela dagen... Strålande sil sen blir det grillning Solig

• Fruttan2
    turlid70 skrev 2011-05-07 11:46:20 följande:
    Status idag: 10 st befruktade ägg! Kan man önska något mer just nu?

Idag ska det firas! Skippade champangen igår pga ev morfinrester i kroppen.
    Wow! Vilket fantastiskt resultat! Grattis till det.

Själv var jag på VUL idag och det blir ÄP på måndag. Ovitrelle ikväll (ha ha, det rimmar ju). Ca 15 blåsor totalt som såg bra ut och beskedet var att de hade gott hopp om att få ut ägg från de flesta av dem. I så fall kan det bli rekord för mig (har 9 sedan tidigare). För många ägg är ju förstås inte bra, men vi har inte så hög befruktningsfrekvens heller så jag är glad om det blir ett litet fint embryo till slut i alla fall.

kram på er alla och ha en trevlig lördagkväll!!! 
  • Zinfandel

Grattis även till dig fruttan för bra resultat! Kul att vi blir så många ruvare samtidigt ;)

• underverket 06

Turld70: Grattis till alla 10 äggen! Toppenresultat. Vilken läkare hade du på ÄP om jag får fråga? Vad tycker du om läkarna på CvL?

• Fruttan2
    Zinfandel skrev 2011-05-07 17:49:59 följande:
    Grattis även till dig fruttan för bra resultat! Kul att vi blir så många ruvare samtidigt ;)
    Tack tack! Ja, det kan vara skönt att ha lite stöd under den perioden. Jag tycker verkligen att ruvartiden är hemsk, skulle helst sova mig igenom den. Har du något bra tips för att få tiden att gå och inte analysera minsta lilla känning hela tiden?
  • Zinfandel

Fruttan: fel person att fråga, jag gillar nämligen ruvningen.. Skäms Vetskapen om att något kanske gror i mig är fantastisk och jag tycker det är lite mysigt att "ligga å ruva"... Vi är ju några få här som inte ens vågar testa haha!! Jag tar det lugnt, tar promenader, läser mycket, skriver och jobbar men mindre än vanligt. Jag tror att jag gillar det för att det är ett tillfälle för reflektion, jag tillåter mig att ta det lugnt och inte göra något, därför blir det mysigt på nåt vis. Jag går in i min bubbla och stannar där två veckor!! Det är egentligen väldigt märkligt för jag har enormt dåligt tålamod i vanliga fall och har alltid väldigt bråttom med allt men detta går ju inte att stressa fram, det är väl därför, antar jag! Knäppt, jag vet Glad  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?