• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    Sunseed skrev 2011-05-06 18:09:06 följande:
    Jag vill bara hoppa in och säga hej till alla underbara ni! 
    Jag börjar må oförskämt bra men det har krävt lång tid med akupunktur- och massagebehandlingar för kropp och själ, och jag har fortfarande inte fått tillbaka min klockrena ägglossning som behandlingen verkar ha snott från mig. Däremot verkar akupunkturen ha gjort min menscykel längre än på flera år. Den har ökat med en dag varje månad! Från 24 och nu runt 26-27!!

Så snart ÄL är igång som det ska (snart gissar jag eftersom själen har kommit ikapp med råge samtidigt som jag märker förändringar fysiskt som verkar komma NU först) ska vi prova hemma i lugn och ro över sommaren och om det skiter sig har vi våra eskimåer att ta till i aug/sep.. Vi har alltså valt att skjuta upp eventuell hjälp från klinik ett litet tag...  Det känns skönt faktiskt!

Därmed inte sagt att jag kommer att sitta och heja på ER. Jag beundrar er ork och kraft och ni har en supporter i mig här på andra sidan skärmen.

Nu ska jag ha myskväll. {#emotions_dlg.flower} 

PS.. Jag har blivit 15 år igen. För första gången i mitt liv blir jag snart ägare till en jättehäftig retromoppe som jag ska svischa runt på... Skrattande 
    Rättelse: Det är IVF-behandlingen som verkar ha sabbat min ägglossning. Ville bara förtydliga... 
  • Zinfandel

Sorry, vet ej exakt antal blåsor eftersom det sen visat något annat IRL vid ÄP men det var fler än 10 iaf Tungan ute

• Inanna Li

Turlid - Tycker du gör rätt i att fira med champagne i afton!  Skål Skål! Menopur verkar vara rena mirakeldrogen till att ge bra resultat och jag som inte vågade mig på den än ... Tungan ute.

• Inanna Li

Sunseed - Kul att du tittade in! Bra att du håller lite koll på oss och vi tar tacksamt emot alla hejarop! Positivt att akupunkturen gett så bra resultat och att din ÄL verkar vara på gång igen Shit vad coolt med en retromoppe! Jag som inte kan ratta en bil och aldrig suttit på en moppe är stum av beundran Tungan ute!

• Lenafena

Hej!

Jag tänkte hoppa in här hos er om det går bra :) Har följt tråden så det känns som om vi är gamla bekanta redan! Jag är 41 år och genomgår just nu mitt första ICSI på Carlanderska i Göteborg, har andra ultraljudet imorgon och sen börjar det bli spännande... Är lite rädd för äggplocket - har läst massa trådar om det, men det lär väl inte göra mer ont än när man ska föda längre fram förhoppningsvis :) 
    Sprutar Gonal F 375/dag och orgalutran varje dag nu, klarade för mitt liv inte av att göra det själv, så sambon får rycka in och när inte han kan så har vi som tur är en kvällsöppen vårdcentral... De gör ju inte det minsta ont de där sprutorna, så jag fattar inte att jag är så mesig ;)

• Zinfandel

Välkommen Lenafena! Med allt som oroar mig lite, tänker jag alltid att det blir fruktansvärt så när det inte blir det så känns det ju inte så farligt ;) Ställer sig in på det värsta haha Glad Lite skräckblandad förtjusning kan man väl säga, det är mer obekvämt än det gör ont men fascinationen över det hela tar över Flört Det är fantastiskt häftigt!!

Varför vågade du inte Inanna...?

• Enya70

Grattis Turlid till superresultat - 14 ägg Solig. Wow där ligger man i lä.
    Häftigt! Ska bli spännande att höra hur det går för de små de närmaste dagarna.

Har just snabbläst igenom alla dagens inlägg för jag hann inte på jobbet idag Flört .
    Fantastiskt vad det händer mycket här i tråden hörrni. Rena hönsgården var det någon som skrev och jag håller med. 

Det där med semesterstängt på sommaren är ju en plåga. På Ackis där vi gick förut har de stängt JÄTTElänge på sommaren. Fördelen med CFC är att de inte har ngn semesterstängning alls. Förra sommaren när jag plussade gjorde vi behandlingen mitt i juli under semestern och kombinerade med sol o bad semester i Helsingborg samtidigt, perfekt!!! 

Kram på er alla värpande hönor och ha en skön fredagskväll {#emotions_dlg.flower} 

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-06 18:37:35 följande:
    Varför vågade du inte Inanna...?
    Jag var lite orolig för hemmablandandet men det hade nog löst sig ändå Skrattande! Skämt åsido tyckte min läkare att vi kunde avvakta med Menopur då Gonal-F funkade så bra på mig första gången och att det kanske bara var en tillfällighet att det gick så mycket sämre IVF 2. Men om jag hade insisterat på Menopur hade jag nog fått det och jag kommer ta det om det gudinna förbjude blir en nästa gång!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?