Rowanda skrev 2011-05-31 09:53:55 följande:
Kan det vara TNF-alfa hämmare ni funderar på? Det tar jag pga min ledgångsreumatism. Men jag fick sluta med dem 3 veckor inför et då de inte är godkända för graviditet i Sverige. Vet att de används fram till vecka 6 i USA av läkare som arbetar med upprepade missfall. Medicinen är våldsamt dyr, kostar nog närmare 3000 kronor i veckan om den inte omfattas av läkemedelsförmånen. Det är en ganska läskig medicin (biverkningarna) men jag har inget annat val än att ta den.
Lycka till med hemmaförsöken, Fjällsippan! Ska du till Sundsvall pga bakterieutredning? 2007 tror jag det kom en forskningsrapport från Norrlands Universitetssjukhus om just tysta bakterieinfektioner och infertilitet. Jag var då redan gravid och sökte inte mer efter den. Annars tänkte jag på att det kanske var vårt problem. Lycka till!
Bland annat TNF-alfa-hämmarem, tror jag, Enligt min läkare så får Trombylen ner TNF som är en aningen förhöjt, men råder förmodligen inte bot på högre nivåer. Jag har aldrig fått undersöka mitt TNF så jag har ingen aning om hur det ser ut. Har en bekant som liksom du har ledgångsreumatism och måste sluta med medicinerna vid ET, och hon mår verkligen inte bra. Hoppas att du mår ok i alla fall. Kram.
Det är en bakterieutredning som jag ska på. Jag vet att man har kollat mina bakterier på Huddinge när jag gjorde försök där, och såg ingenting. Men det var iofs ingen riktig utredning, så det här ska bli mycket intressant.