• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

ChippiChoppe: NNNNNeeejjj, satans skit. Jag som trodde så.....,usch vad trist. Men du, hemmaverkastan är inte så dumt..., kostar ingenting - helt gratis, och därmed behöver man inte orora sig så förbaskat mycket. Skit mens, varför skall det vara så förbaskat svårt att bli med barn? Kram kram och åter kram.

• Eviglängtan

Inanna68 och turlid70: tack så mycket. Jag vet inte om jag törs testa imorgon...Det är så förbaskat jobbigt att stirra på skit minuset att ord inte finns. Men, jag måste väl göra det imorgon.... antar jag....

• Eviglängtan

Gravidkänningar = 0 och åter 0.

Är dock på ganska dåligt humör i dag. Humöret har åkt  bergochdalbana idag, det räcker med att något litet går emot mig så tänder jag till - inte likt mig, jo, när mensen är på intåg, PMS. Jag vågar inte testa imorgon..., hoppas ni är med mig i morgon bitti.

Kram och du Chippichoppe: en extra kram till dig och din älskade!

• Eviglängtan

Måste börja med att kram, om än försikt Betty Boop, kram. Ja min vän, det finns inga ord i värden som kan tröst just nu, livet är bra hemskt och orättvist. Fy vad trist, hur är det möjligt, varför? Har själv haft missfall, dock mkt tidigare i vecka 6, och jag var i prinicip otröstlig. Kram till er igen. Vet inte vad jag skall skriva. Känner så med er!

• Eviglängtan

Så mina vänner, hur blev det nu för mig eller oss, positivt eller negativt, självklart blev det negativt. Är så ofattbart trött på att stirra på dess j-vla gravstickor som bara visar negativt och åter igen negativt. Varför skall det vara så svårt att bli med barn. Allt ser alltid så himla bra ut! Äggen måste vara defekta, inte vet jag. Skulle vilja göra PGD, men det gör inte min klinik. Vilka kliniker i Sverige gör det någon som vet.

Jag drömde en underbar dröm i morse, precis innan kl 06:00. Där drömde jag om att jag fick ett starkt plus som dessutom kom med en gång. När jag vaknade insåg jag att det endast var en dröm. Spring i på toa och hämtade gravtestet. Med darrande händer stoppade jag ner stickan i mugga, blundade och räknade till 30. När jag tittade upp fanns där bara ett streck och det var kontrollstrecket. Nej tänke jag yrvaket, så vara det ju inte i drömmen. Togen en sticka till som dessvärre visade samma  sak.

Hur som helst, har idag varit på akupunktur - en underbar kvinna. Vi pratade länge om allt som rör menscykeln osv..., hon var väldigt detaljerad, mkt mkt bra kvinna. Jag skall gå till henne denna gång - så för vi se vad detta resulterar i. Jag fick dessutom någon medicin jag skulle ta för jag har lite blodklumpar i samband mensen. Kan säga att min energi är på sparlåga just nu, hon sa att jag hade väldigt lite energi och att jag var trött med mkt hormoner i kroppen. Har fått ett schema av henne som jag skall fylla i. Som sagt, det var skönt med akupunktur idag. Har gjort det tidigare, och då blev jag gravid. Ursäkta egobrevet. Kram alla.

Jag påbörjar nästa färska IVFbehandlingen i mitten av jan.

• Eviglängtan

Ursäkta den mkt dåliga svenskan, är så ledsen och trött. Hoppas ni förstår vad jag har skrivit.

• Eviglängtan

turlid70: grattis, nu du, nu måste det hända grejer här på denna sida, och det måste gå i det positiva tecknet, allt annat är förbjudet. Nu hoppas jag på er. Återigen grattis!

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 13/12 Huddinge, TD 26/12, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Ett litet inlägg, angående korta resp långa metoden. Jag har gjort både och. Fått ut lika många ägg, men har fått fler av bättre kavlite som gott att frysa med den korta. Jag tycker det är skonsammare för kroppen med den korta metoden, så min fråga är, varför väljder ni eller kliniken den långa för vissa, någon som vet?

Har inte så mkt att berätta om idag..., mer än att kroppen håller på att återhämta sig. Har funderat på en sak, att om jag måste göra fler FET, så tänker jag nog göra det i ostimmulerad cykel, varför, jo för att slippa alla förbaskade hormoner. Annars är det skönt med stimmulerad just för att slippa alla ägglossningsstickor.

Hur som helst, min eller rättare sagt vår plan är, vi tänker göra två IVF till, och FET om så behövs av det som finns och av det som ev kommer att finns. Där efter får vi ta oss en funerare på om det är värt att fortsätta. Skulle så gärna vilja göra PGD eller vad det nu heter. Vi får alltid så många fina ägg, men de tycks ju vara defekta, så av den anledningen hade det ju varit bra med en extra koll.

Kram till er alla, lycka till med sprayandet, ruvandet, FET och inte minst i sänghalmen -;)

Nästa år är det vår tur, då skall denna sida bli en riktig tur sida. Vi får börja med turlid70 som ligger närmast till håller tummarna.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?