• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Innan68: trist med mensen, blä. Men du, lyckan borde väl komma även till oss, förhoppningsvis snart, eller hur? Jo, jag har några i frysen som vi ev får använda om inte detta eller nästa IVF funkar.

Zinfandel: grattis till sprutstarten, då ligger vi nästan i fas.

Turlid70: TPA: inget blod+ömma bröst+ molvärk i magen = mkt bra tecken. Håller allt vad jag har och lite till att knodden har fastnat. 5-6 dagars embryon fäster inom 24-48 timmar.

Tack alla för gratulatioinerna. Snart skall jag ta min andra spruta...., är dock rädd för VUL som borde ga av staplen nästa vecka, tänk om det inte finns tillräckligt med ägg. Har dock aldirg varit med om det tidigare, men vem vet hur pigg ens kropp är nu? Nåväl, inte lönt att oro sig....

I år är det vår tur, eller hur tjejer!!

• Eviglängtan

Turlid70: oj, det låter lovande, jag sätter en stor peng på att du eller ni är gravida, skall vi slå vad?

Vad är munkpeppar bra för?

Skall på VUL på fredag...., är nervös, fast inte i närhet av när man ruvar, det är hemskt jobbigt. Nåväl, lycka till alla.

• Eviglängtan

Hejsan alla!

Turlid70: du skall se, när är det nu ni har testdag, är det den 24 jan? Nåväl, håller allt vad jag har och som vanligt lite lite lite till. Avundas inte ditt ruvande, det är så fruktansvärt jobbigt,,, ändå längtar man dit -;)

Någn som vet:?
    Börjar i dag med Orgalutran, dvs två sprutor på kvällen. VUL, på fredag. Men gud vad med flytningar jag har, brukar ni ha det så tidigt. Är inne på min 5:e dag av Puregon?

• Eviglängtan

Tack alla för informationen ang flytningar i samband med sprutor.

Egomejl är definitivt tillåtet här, man har rätt att vara det i alla lägen, vi finns här för att stötta och hjälpa och att bli stöttade och få hjälp.

Att ruvar är så fruktansvärt jobbigt att man faktiskt undrar hur man gång efter annan orkar genomgå det..., men längtan efter en liten bebis är så mkt större.

Ett stort grattis till er som plussat, det behövs plussartjejer har inne, helt klart!

Själv har jag haft så oerhört ont i magen, både i form av magkatarr + illamående, samt ont i nedre delen av magen. Dessutom har jag varit (ursäkta) lös i magen, dock ingen feber. Undra vad det beror på, hoppas att det inte påverkar resultatet.....En annings trött och yr är jag också. Kan det vara en biverkning av Puregon?

Nåväl grattis även till alla som börjat med IVF, skönt att vara på banan igen, men samtidigt så är det väldigt påfrestande - minst sagt, eller hur?

Ha det så bra alla, så hörs vi snart.

Tänker på er Turlid70 - förstår såväl att man vill samtidigt som man inte vill testa, man vill liksom vara övertygad om att man är gravid innan man testar..., jag menar, man vill veta att man är gravid innan man tar testet..., man vill ju inte stirra på det förbaskade minuset - men det kommer inte ni att göra denna gång. Ha det

• Eviglängtan

I morgon är det dags för VUL, kontroll av antal ägg och dess storlek, är minst sagt nervös..., håll gärna tummarna för mig.

• Eviglängtan
    Nej Turlid70 !!! det kan väl ändå inte vara sant, är du helt säker, jag som trodd och hoppades så innerligt på dig. Vännen min, jag hoppas du känner hur jag kramar dig hårt, livet suger. Varför skall det vara så förbannat svårt?
    Kram kram

F-n vad är det som händer på denna sida, inga plus så långt ögat kan nå, är vi otursförföljda? Detta år skullle ju bli vårt år, eller hur tjejer? Att det är skall vara så svårt att bli gravid efter +35 kunde jag aldrig tro. Känns nästan omöjligt att bli gravid just nu.

Tack all som hållt tummarna idag!
    Jag hade sex stora äggblåsor, som var runt 16-20 mm, skall således på äggplock på måndag. Där fanns även små äggblåsor som förhoppningsvis hinner blir större. Detta är min sämsta skörd någonsin. Förra gången hade jag 16 ägg, där 14 var normal befruktade och 10 av toppkvalite. Bara 3 mån senare endast sex ägg, åtminstone vad jag vet nu. Känner mig deppig, och inte blev det bättre av att läsa om Turlid, suck. Förra gången plockdes jag på dag 15, tog långtid för äggen att mogna, denna gång blir jag plockad på dag 11. Dem tror inte jag har kommit till dippen än, utan så kan det vara ibland, själv känns det som dippen har kommit. Kram alla
  • Eviglängtan

susikatten: precis som du blev jag besviken, men som du skriver det behövs bara ett superägg, men var finns det? Nåväl lycka till på tisdag

• Eviglängtan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Eviglängtan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Eviglängtan

Fahlvik: ha ha ha, lite illaåmende, jo ja tackar ja, njut av det -;) - nja, njuta är svårt men det är gott att bli påmind om sin graviditet. Lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?