Enya70 skrev 2011-04-22 23:04:45 följande:
Hur går det för dig Chicisita? Hur mår du? Hoppas att allt är bra
Jag är inne på ruvardag 11. Kämpar stenhårt mot suget att tjuvtesta. Jag började ju tjuvtesta jättetidigt förra gången och testade sen varje dag fram till TD. Det var så himla deprimerande att få negativt svar hela tiden så denna gång törs jag inte tjuvtesta alls, fast jag vill. Jag känner mig jättekluven. Å ena sidan är det jättefrustrerande att inte veta samtidigt som jag vet att det borde ge utslag nu om jag är gravid, så skulle jag tjuvtesta så skulle jag få veta, men å andra sidan så är jag livrädd för att det ska vara negativt. Men har jag klarat mig utan att tjuvtesta tills idag ska jag väl klara mig fram till TD på måndag. Det är ju bara två dagar kvar.
Blodet i flytningarna har försvunnit. Det höll på i två dagar. Jag trodde att mensen var på gång men den har inte dykt upp ännu. Men det har den ju inte gjort förut heller när jag har tagit progesteron, det gör brukar göra att min mens blir försenad. Jag känner mig precis som vanligt idag, inga graviditetstecken. Jag har varit jättetrött och haft ont i huvudet i flera dagar, vilket jag så klart blev jätteglad för och tolkade som ett tecken på graviditet (så knäppt att man bli glad av att må skit!). Men idag mår jag alldeles utmärkt och är pigg som en mört och känner mig inte det minsta gravid. Min man tycker inte jag är klok som går omkring och klagar på att jag mår bra.
Det enda är att jag är jättesvullen om magen, men det blir jag alltid av progesteronet. Jag ser jättegravid ut. Och imorgon ska vi på påskfest. Kombinationen av att jag ser dundergravid ut och dessutom inte kommer att dricka alkohol kommer nog att leda till en del undrande från vänner. Det känns rätt jobbigt. Jag vill helst inte att någon ska veta något eftersom det är så jobbigt med alla frågor sen om det inte går vägen. Några av våra vänner känner till att vi försöker få barn och att vi har gjort en omgång med IVF, men ingen vet om att jag är ruvare igen. Jag skulle helst vilja gömma ig fram till dess att jag är gravid i 13 veckan och risken för att något ska gå snett har minskat. Å andra sidan kan det ju ta ytterligare några år innan jag kommer dit, om jag någonsin gör det, så att gömma sig är nog inget realistiskt alternativ.
Vad kul med så många nykomlingar på tråden, välkomna!