-
Okej, ja det är nog inte aktuellt i mitt fall. Dom vill nog gärna ge mig Progesteron och Progynon. Men det är i alla fall betydligt lindrigare än en full IVF.hemulen skrev 2012-03-20 08:38:02 följande:På RPC i Uppsala görs ingen som helst för- eller efterbehandling vid ostimulerat FET. Det är liksom kom och gå som du är, ett embryo rikare
-
Heja Skytten!!!
-
Skönt att någon förstår mig och mitt förvirrade sinne.Mamma gås skrev 2012-03-20 09:13:05 följande:Haha..,no shit Sherlock! Det är så mkt lättare att guida, coacha och vädleda andra men att göra det till sig själv... där faller det lixom mellan stolarna och det kan vara svårt att lägga upp struktureringsplaner för sig själv om man är en jäkel på att argumentera hitan och ditan... Blir väldigt förvirrat till slut
Jag är ju oxå en TCM:are men har lagt själva behandlandet (att ge beh.) på hyllan, men jag går själv och tar behandlingar, men som du säger - det är så otroligt lätt att ivern tar överhand och tanken på att vänta är då lååångt borta...
Känner igen det sååå väl! När min akupunktör sa till mig i dec att han ville vi skulle vänta till maj kändes det som en hel evighet. Tanken var ju att vi skulle köra i februari, men nu sitter jag här å väntar så tålmodigt och gör allt för att stärka kropp å sinne -
Nu ska vi ha många ruvare här inne som ska få igång vårstatistiken lite!
Tuvalina: Det är säkert inga problem att köra igen om du mår bra men kolla med läkarna för säkerhets skull. Själv är jag oerhört stressad av arbetssituationen just nu, så jag ska nog vänta med att försöka producera fina ägg känns det som. Just nu skulle det nog bara bli två skrumpna russin som det känns i kroppen. Vi kommer inte att köra på med FET på en gång utan väntar en månad. Då vet jag också hur det har gått med jobbet = det känns nog mer harmoniskt i själen.
Vi4 och Inanna. Det är tur att man får gnugga geniknölarna lite här tillsammans med er. Då slipper sambon en viss del av min malande hjärna. Det kanske är därför han orkar med mig.
Skytten: Vad spännande att få lite inblick i dom där detaljerna hur kroppen fungerar. Och vad härligt att bli ruvare i slutet av veckan. Grattis. -
Kan bara instämma med Mamma gås. Man sätter nålar på den normalt sett, men man ska inte sätta nålar eller akupressura där om man ruvar eller är gravid.Mamma gås skrev 2012-03-20 11:19:29 följande:Kanske har missat något inlägg om detta tidigare.. Men den punkten LI 4 (tjocktarm 4) är en mkt kraftigt utrensande punkt, vilket är anledningen till att inte använda vid graviditet el försök att bli. I vanliga fall är det en toppenpunkt att både sätta nål i och själv aktivera med sitt eget finger om man ex har migrän eller förkylning i kroppen.
Hoppas det var svar på din fråga Om det nu är den punkten ni talar om.. Haha.. Jag kan ju ha missuppfattat det hela
Det finns fyra punkter som är kontraindicerade vid graviditet/ruvning. Tyvärr vet inte alla akupunktörer vilka dessa är. -
Jag kan säga att om jag skulle få foglossning vid graviditet och någon skulle försöka sätta den punkten på mig så skulle jag be dom att läsa på lite om kontraindicerade punkter. Det är skrämmande att dom inte vet detta. Fy!
-
Jag håller med Mamma Gås igen. Såklart.
Allt beror på hur du mår i kroppen. Men en duktig akupunktör vet det och kommer i så fall säkert säga det till dig, att dom i så fall rekommenderar att du väntar lite. Som min gjorde. Fast jag lyssnade inte. -
Om en vecka får jag burken! Ända från Thailand.Tuvalina skrev 2012-03-20 19:55:19 följande:Jag skulle inte vänta Miss B. Det kan vara bra att du har andra grejer för dig men naturligtvis inte så mycket att du går under. Du borde hänga på Sunseed med prednisolon beh. Kram!
-
Vi har bestämt oss för att vänta en månad och sedan göra en FET. Jag har räknat ut att FET i så fall blir kring den 25 april. Och då har jag räknat ut att vi kanske hinner göra en full IVF innan sommaruppehållet OM inte FET lyckas, annars gör vi den i augusti. Sist fick vi köra IVF direkt efter FET eftersom frysinsättning är såpass lindrig. Dom stänger runt midsommar va?MissBoring skrev 2012-03-20 19:44:02 följande:Med att vänta el inte vänta... Det funderar vi på med. Jag mår ju ganska bra nu om man jämnför med en månad sen (förutom idag efter läkarsamtalet) så därför skulle jag nog kunna gör en ivf men eftersom jag om två veckor ska byta jobb å håller på med mammas husförsäljning, kommande flytt å allmänt ganska mycket runt mamma så tror jag att jag skulle bli jätte stressad av att göra en ivf nu å att det är bättre att vänta.
MEN då kommer sommaruppehållet å ett tu tre är jag/vi i augusti/september... Å då är frågan om psyket håller så länge när vi "kastar bort" så mycket tid...
vad tror ni flickor, hur ska vi göra?
Hur du gör = följ din intuition och känsla tycker jag. -
Jag fick Lutinus för första gången efter en insättning och jag tyckte att den var betydligt lindrigare än Progesteron Mic. Kanske för att den är svagare? Lutinus är bara 100 mg per piller och Progesteron 400 mg om jag inte minns fel.Skytten skrev 2012-03-20 19:59:51 följande:Miss Boring - tack snälla du för att du blir glad för min skull! Jag ser verkligen fram emot att bli ruvare. Har riktig äl-värk nu så det känns bra. Men jag blir förvånad över att jag inte känner min kropp bättre än så. Jag var verkligen så säker på att jag hade omslag i lördags. Pinsamt.
Men du, vad jobbigt med den oförstående läkaren! Och extra jäkligt om det handlar om en chef som lagt sig i när det funnits en vilja att hjälpa er. Jag tycker att det är så tragiskt att man bara vägrar att ta reda på mer pga åldern. Kämpa på! Ge dig inte! När min klinik och samarbetsgyn inte var så intresserade av att ta prover gick jag till en husläkare som tog prover och remitterade mig till en fertilitetsintresserad gyn och vips var alla prover tagna. Utan diskussion.
Tack Sunseed - ja, man lär sig visst hela tiden. Ruvarstatus ser jag verkligen fram emot. Med lite dubbla känslor. Vet hur oroligt det kommer att bli. Särskilt för att jag ska ta Lutinus - jag avskyr mediciner. Nojar så mycket för biverkningar.
Apropå Lutinus så ändrade läkaren sin ordination - jag skulle egentligen ha börjat med L ikväll men nu ändrade han till i morgon. Och FET blir på fredag. Vad tror ni om det? Att börja med Lutinus två dygn före?
Jag fick inte alls samma depressionskänslor som av Progesteron. Dom brukar visserligen inte komma förrän efter 5-6 dagar, men den här gången gick det jättebra utan psykiska dippar.