• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mitt jobb gjorde fel så bruttolöneavdraget blev nettolöneavdrag istället. Skrattande Och då var det ju ingen större mening, då hade vi kunnat betala fakturan själva. Nåja, hoppas att dom rättar till det. Jag har mailat. 

Just nu boostar jag vårsol och passar på att dyka ner i rödvinsglaset. På måndag börjar ett par veckor av nyttigheter. Akupunktur och bra mat och tid hos naprapat som får gå igenom kroppen lite. Sedan hoppas jag på att jag ruvar om ganska precis fyra veckor.

Trevlig helg! 

• Sunseed
    Skytten skrev 2012-03-24 16:02:55 följande:
    Mirakulöst nog klarade sig det andra ägget och började dela sig. Jag hade gett upp hoppet och var på väg på en utflykt med sonen när Torbjörn ringde och ville att jag skulle komma in så snabbt som möjligt. 
    Så nu ruvar jag. Men känner mig inte riktigt glad. Jag blev så chockad igår så jag kan inte riktigt ta in det här. Jag försöker nog mest låtsas som om det inte har hänt. Jag funderade på om det är värt att ens sätta in celler som varit skadade men Torbjörn menade att det inte ska leda till framtida skador.
    Tack till er alla som hållit tummarna!

P.S. Såg en kändis i väntrummet. Funderade på hur mycket skvallertidningarna skulle betala för den nyheten. Kanske skulle bekosta min FET. Hehe. Jag SKOJAR bara.
    Jag kände det på mig och är så glad för din skull. Så skönt att det ändå gick vägen. Grattis till ruvning. {#emotions_dlg.flower}

Ps. Ring Hänt Extra och fråga. Skrattande
  • Sunseed

Tuvalina. Min ägglossning strulade i början efter IVF förra året, men jag lovar, blödningarna kom som ett niagarafall ändå. 

Skytten: Ta nu och dansa lite hula-hula du också. Du ruvar! Du är gravid-tills-motsatsen-är-bevisad. 

• Sunseed
    mamman030 skrev 2012-03-24 18:41:44 följande:
    Tre stycken av mina sju ägg har blivit befruktade, nu hoppas jag att dom delar sig fint till på måndag.
    Åh. Grattis!!!!
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-03-25 14:34:27 följande:
    Testade i torsdags morse och testet visade............. + Kunde knappt tro på det! Men det blev några få dagar av glädje över mirakelplusset för sen började jag blöda på lördag morgon. Så det blev kortvarig lycka.. MEN det måste ju visa att vi kan på egen hand och att en del ägg är ok! Det är väl det enda positiva i det hela just nu. Återkommer mer när det fixats sig med datorn för paddan skriver orden som den vill.
    Åh vad tråkigt. Vi var ju med om precis samma ganska nyligen och det är ju faktiskt så att det KAN gå. Det har vi ju beviset på. Så du ska se att både ni och vi är på rätt väg. Solig
  • Sunseed

Nu har jag en ny plan innan vi gör en till insättning. Jag har pratat med en Dr från IVF-kliniken.
    Jag kommer att få en remiss till KK för att kolla med kamera i livmodern och så kommer man att ta en odling från livmoderhalsen för att se om det finns bakterier. Det känns jättebra!  

• Sunseed
    mamman030 skrev 2012-03-26 17:46:54 följande:

Nu är jag hemma från malmö, 2 st ägg insatta. Har varit  utan internet ett par dagar så nu ska jag läsa ikapp:)

Grattis!
  • Sunseed

Det här med äggdonation. Gör det skillnad om man som mig inte får äggen att fästa? Det verkar inte logiskt för mig men det är så mycket jag inte vet, så informera mig gärna, för jag blöter runt en massa tankar i huvudet om framtiden just nu. 

Vidare, är det någon som vet om man brukar få vänta länge på hysteroskopi. Jag vill inte att ännu en varm sommar ska gå utan att jag får prova en FET under en härlig årstid istället för mitt i smällkalla vintern. Jag får för mig att det kan ta tid att få undersökningen...

• Sunseed

Shit.. Jag hoppas att det går liiite snabbare här...

Jag känner mig lite upprörd faktiskt. För när jag läser om ofrivillig barnlöshet på 1177, landstinget där jag bor så står det klart och tydligt att man ska göra en massa undersökningar INNAN man hamnar i IVF-svängen. Bland annat hysteroskopi... Men det har vi fått nu, när fem blastocyster har gått till de sälla jaktmarkerna.

OM det skulle visa sig vara ett fysiskt hinder för fästandet så blir jag inte glad. I så fall har vi kastat 28500 kronor i sjön på vårt privata försök efter landstingsförsöket. Och hur många landstingsförsök går till spillo för att man INTE kollar upp saker i förväg på andra människor som går igenom IVF efter IVF?

Jag vet att många av er redan har insikt om detta, men jag är ny i den här svängen sedan ett år och blir galet irriterad på att man måste ta reda på allting själv.

Just nu sprider inte Sunseed någon sol direkt, men jag skyller på hemska omorganisationer och uppsägningar på jobbet. Själv har jag min tjänst kvar, men det är tungt både privat och på jobbet och då blir det lite mycket. Gråter 

• Sunseed
    MissBoring skrev 2012-03-28 18:51:15 följande:
    Men även du måste ju få kräkas lite när det är tungt! Inte måste du jämt sprida sol :$
    jag tycker att du ska skriva ut texten och kontakta din läkare där och fråga hur det kom sig att ni inte fick göra dett!! Kanske ni kan få ett försök till som kompensation. Jag håller tummarna. Kram
    Tack.. Ja.. .Jag har sparat texten från hemsidan. Allt beror på om och när vi får en undersökning och vad den visar. Är det inga problem där så står vi på ruta ett och försöker igen och igen (jag känner betydligt yngre folk än mig som har lyckats på gång 7-10) men OM det skulle vara ett fysiskt problem som har gjort att det inte fäster så kommer vi föra frågan vidare varför undersökningen enligt landstingets sida inte har gjorts innan IVF. Solig

Man blir ju bara så trött gång på gång när man inser att man själv och alla andra måste vara väldigt pålästa för att kunna ställa krav. Man skulle ju behöva heltidsledighet bara att kunnna söka information och svar på saker och veta vad man ska kunna kräva. Det är ju ingen som berättar det när man sitter där och darrar med underläppen för att man inte kan få barn...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?