tjorven01 skrev 2012-03-22 08:03:05 följande:
Vi4
Du får gärna inboxa mig förslag på psykolog
Har börjat kolla upp de förslag jag fått men inte bestämt mig än
Fjällis
Vilket fantastiskt bemötande
Sådana läkare behövs det mer av
Här är en till som inte heller får AKU efter ET och så har det varit hos två av de tre akupunktörer jag gått hos
Nåja
Det ena el andra behöver nog inte vara dåligt bara att de nog ser olika på saker och ting och vill friskriva sig från tankar om att akupunkturen påverkat resultatet på ett eller annat sätt om det skulle bli ett negativt test
Så sa iaf min Aku
Hon sa att vi skulle låta kroppen vara ifred så att både hon och jag skulle slippa fundera på hur/om beh påverkat resultatet
Absolut. Så är det.
Här är en förklaring från 1177:
Vem får ge behandling med akupunktur?
Inom den svenska hälso- och sjukvården får alla som är legitimerade i sitt yrke använda västerländsk akupunktur om de har genomgått utbildning för detta. Det gäller till exempel läkare, tandläkare, kiropraktorer, naprapater, sjuksköterskor, barnmorskor och sjukgymnaster.
Det är även tillåtet för terapeuter som inte är legitimerade inom sjukvården att använda akupunktur om de följer lagen om yrkesverksamhet på hälso- och sjukvårdens område. Dessa terapeuter har oftare en mer traditionell kinesisk inställning till akupunktur och man kan hos dem få akupunktur mot flera typer av besvär än inom den vanliga sjukvården.
Enligt lagen om yrkesverksamhet på hälso- och sjukvårdens område får barn under åtta år och gravida kvinnor som är sjuka inte behandlas av personal som inte är legitimerad för att arbeta inom hälso- och sjukvården. Personal utan legitimation får inte heller ge behandling mot diabetes, epilepsi, cancer eller samhällsfarliga smittsamma sjukdomar.