• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-05-29 00:33:06 följande:
    Halloj! Jag mår bra men har tenta i morgon och på onsdag har jag ny telefontid med Svend för att bestämma vilket protokolll vi ska köra. Har mycket jobb också med en grupp som gör en hyllning till Amy Winehouse, har varit runt för att marknadsföra dem samt fesigna och  trycka manifest. Försöker dona i huset och trädgården också för att inte fixera mig vid IVF. Vill ta sommaren i akt för att komma iform fysiskt och psykist inför nästa IVF.

Eurovision song contest är inte alls stort här. Själva uttagningarna  som heter San Remo festivalen är stor, men sen bryr sig ingen om resten. Kul att Sverige vann men  jag har knappt hört låten.

Jag gjorde ju IVF utomlands och sprutade bara 150 ie Gonal-f och fick ut många ägg ändå. Hade 24 st vid första IVFen och 23 vid den andra. Så man måse inte absolut spruta hög dos för att få ut många ägg. Nästa gång kanske jag får ut färre, tror att det beror mycket på om det är en bra eller dålig cykel.

På Promea menade de även att mina äggstockar reagerat bra på inofolic+melatonin.
    Hoppas att 7-keto och DHEA hjälper ytterliggare. Ska i alla fall bli spännande att göra IVF på CFC. 
    Skönt höra från dig Glad
    Bra tanke att focusera mer på välmående och sånt som går att göra nått åt Solig
    Lycka till med tentan!!
    Du kan väl återkomma efter samtalet med Svend, kul å höra vad du tycker!
    Ta hand om sig.
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-29 19:07:36 följande:
    Mary, så himla läskigt med jordskalv... hoppas det ger med sig snart!

Mammagås! Vilken strålande befruktning som ägt rum! Hur länge har du ätit DEHA? Tänk om det är det som gjort det hela.... spännande att följa fortsättningen!

Jag var på VUL igår och det verkar som jag haft alldeles egen ägglossning denna månad!! Det gör mig glad, då det verkar som om min kropp fungerar ändå. Det som tyvärr drar ned chanserna är många. Jag är utmattad och stressad vilket inte är så bra förutsättningar. DE har skrivit remiss åt mig så att jag ska få göra Hsg röntgen.

Syskonnu! Det låter ju jättebra med 8 blåsor!!

Kram till er alla!
    Inte kul att höra att du är utmattad och stressad men att du haft äl är ju fantastiskt Hjärta och att du ska få röntgen är ju toppen Glad {#emotions_dlg.flower}

Va det du själv som tog upp det eller skrev det "bara" remissen?? sa de varför de skrev den, jag menar vad det är de vill kolla upp? det är fördelen att va kvar på klinik i Sverige!
  • MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-05-29 22:02:56 följande:
    Gåsmamman/värpgåsen: Fantastiskt! Grattis till så bra resultat hittills!!

Syskon nu: Hejja hejja, det blir ju jättebra!

Maryhe: tänker på er och mitt kära Italien ... Och alla parmesanostar som gick om intet förra veckan, hörde du om det?!

Det där med dhea verkar onekligen intressant ....

Hur är det med dig så Victoria?
  • MissBoring

Syskon. Bra med 8 fina, hejja på dom andra också

Hemulen. Hoppas det går bra imorgon!

• MissBoring

Tuva, efter all jag har fått gå igenom med mina föräldrar etc så är det enda som är positivt att jag har lärt mig att sätta mig själv och mina närmsta först. Finns inget jobb är värt att sätta framför sig själv.
    Precis som Syskon skriver så kan du sjukskriva dig själv en vecka för att sen förhoppningsvis få god hjälp av läkaren den 7:e och ytterligare sjukskrivning för att du ska kunna vända om och samla styrka och kraft till ditt liv.
    Ta emot hjälp som erbjuds och skulle den mot all förmodan inte erbjudas så be om att få den! Man är inte svag om man ber om hjälp utan stark Hjärta kram  

• MissBoring

Kanske någon som får Prasteron av Dr Samira kan maila och fråga om hur det ställer sig ihop med Levaxin? Närmare än så kan vi kanske inte komma på ett svar ang DHEA?

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-05-30 19:28:46 följande:
    MissBoring, hur går det för dig?

Linköping, hoppas du har det fint på semestern!

Förresten,den länken som Anne bifogade om DHEA www.dhea-natural.net/dhea-information-sv.html är det någon som handlat från dem? 

Tack för frågan Glad jo, jag tror jag och sambon klantade till det med att ha sex precis på äl... räknade fel och trodde den skulle komma ibörjan på veckan (tis/ons) så tänkte helgen är lugn.. hmrf Vi skulle ju se till att inte äventyra IVF:en på nått sätt nu men... Ja ja vi får se..
    Annars är det väl bra. Har varit ganka hård på en diet nu för att komma igång och det har ju varit både bra och dåligt.. Känner mig lite tröttare igen men samtidigt skönt att lätta några kg inför IVF:en. Till helgen ska jag återgå till vanligt sunt förnuft och motion. Humöret är dock fortfarande på topp så jag tror inte kroppen tagit allt för mycket stryk Glad Känner att jag är mitt gamla jag igen och det är så otroligt skönt Cool
    Vi räknar med att dra igång sprutandet i midsommarveckan! 

Hur mår du?

Jag har inte vågat mig på DHEA, kör lite 7-keto   
  • MissBoring

finafina, var har du tagit vägen? hur mår du? har ni fått några svar/behandlings möjligheter?

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-05-30 20:00:41 följande:
    MissBoring, jag mejlade även den frågan till Dr Samir, så om hon svarar kanske jag får svar. Jag är ju inte patient hos dem så de kanske inte svarar på mitt mejl alls...Äsch, det är väl bara bra med äl-timing Cool Det borde väl inte kuna äventyra något, eller hur var det du menade...Eller ska du spreja också?
    Vi ska köra korta metoden så det är inte det... vi tänker så att jag inte blir spontangravid nu för det slutar ju alltid i mf för oss och även om dom brukar va tidiga så blir ju allt förskjutet ett par veckor och då är ju semestern slut och chansen till IVF på CFC över. Men inte ska vi behöva ha sån otur tycker jag.
    Vi focuserar på CFC Solig 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?