• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Padelin och Snorpan, välkomna.

Snorpan: jag har sökt jobb två gånger under mina två år som vi försökt skaffa jobb.. en gång för att få va närmare hemma och nu andra gången för att jag blev uppsagt på arbetsbrist. Båda gångerna har jag haft fullt upp med tankar på vad som händer om jag blir gravid omgående etc har målat upp alla senarier... men inte är jag gravid... Så mitt tips är att söka jobb, säg det du skulle gjort om du inte skulle jobbat på barn och låt resten komma när tiden är mogen!   Bara jobbigt att försöka tänka sig in i allt som man sen inte alls har en anging om hur det är när det väl är dags :)

Vi4, jag har aldrig sett något liknande som du beskriver.... å inte kan jag gissa vad det är heller men jag tror nog som Victoria att embryot är så litet att du kan nog inte se det.. men om det är rätt eller inte.. Försök håll hoppet uppe Hjärta 

• MissBoring

Bengalen, usch vad trist med krångel!! Hoppas de på nått sätt kan hjälpa dig/er iaf! kram

Sunseed, höststorm eller inte så är det väl inte helt fel med en ledig dag så där :) iaf inte när det inte va så långt som det behövdes skjutas på op. Lycka till på onsdag får jag säga nu då!! 

• MissBoring

Maryhe, låter bra om cystorna gått tillbaka. Hoppas hoppas Glad

Tuva, hur mår du nu då? kram 

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-14 18:39:06 följande:
    Undrar, undrar om det kommit en mini-Enya nu Drömmer

Ja, hon har inte varit inne på ett par dagar nu va?? Spännande Glad
  • MissBoring

Oj Slemmis, jag missade ditt inlägg medans jag skrev mina andra förut. Det va tråkigt att höra men kan det va som Hemulen säger att det svänger ju mycket här nu och att det kan påverka hur du känner... Vi får tror att det är så iaf och att den lill* mår bra inne i dig Solig

• MissBoring
    Enya70 skrev 2012-05-15 02:18:30 följande:
    Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis

Efter 12 timmars rejäla värkar på hemmaplan åkte vi in till fl vid sex på morgonen. Väl där noterades att Lill-tjejen var lite påverkad av mina starka värkar samtidigt som det var ett antal timmars arbete kvar för att få ut henne den vanliga vägen. En underbar jourläkare tog då snabbt beslutet att plocka ut henne med snitt. Inga risker får tas med denna guldklimp som han sa. Allt gick lugnt o sansat till då det inte var direkt akut så jag fick vara vaken och mannen var med hela tiden.

Vilken osannolikt fantastisk känsla det var att höra Lill-tjejen skrika direkt de lyfte ut henne till oss. Tårarna bara strömmade på oss båda. Vi mår alla fint och är kvar på BB minst en dag till med nysnittade maggen.
    Vi bara myser och myser och skattar oss så otroligt lyckliga att vår långa IVFresa slutar så lyckligt!!!

Kram på er alla tappra kämpare!
    Åh här rinner tårarna!! Vad fint skrivet och vad härligt med en fin läkare som avslut på denna resa till er prinsessa!! Stort lycka till och tack för att jag fått ta del av er resa hit. Solig
    (nu får jag torka tårarna och sätta igång att jobba å inte drömma)
  • MissBoring

Hitcher, mina tankar är med dig nu! kram

• MissBoring

Hitcher, beklagar att det blev så, så ledsamt och orättvist! *kramar om*

• MissBoring

Bengalen, är ganska säker på jag har ett uttag Ovitrelle kvar. När behöver du den? Iboxa mig.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?