• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Cathy skrev 2011-11-10 14:44:42 följande:
    kalimero; förstår din oro..jag har också haft båda gångerna en eller två dominerande blåsor. Första gången låg den största på 26 dagen innan ovitrelle..Men mina andra hade inte lossat trots att den största förmodligen lossat innan ÄP. Hoppas att dina inte heller lossar i förtid! Minns inte riktigt..har du provat nedrelgering med p-piller? Det har jag funderat på eftersom jag verkar få en jättestor dominerande blåsa. Håller tummarna! kram
    Jag har testat p-piller flera gånger innan och då blir det jämnare tillväxt. Men denna gång blödde jag precis varje dag jag åt. Var hos gyn för jag var orolig, han sa bara att sådär kan det bli. Men jag har aldrig haft problem med det. Sen när jag slutade för att få mens och börja spruta förra cykeln så slutade jag helt att blöda. Ingen mens! Helkonstigt. De trodde jag kunde börja med IVF ändå men på VUL var där redan tjock slemhinna och en follikel på 17 mm så jag gjorde insemination istället. Detta är alltså cykeln efter misslyckad insemination nu.

Men testa p-piller innan om du inte vill spray. Jag ägglossade innan ÄP med spray.
    tjorven01 skrev 2011-11-10 14:57:56 följande:
    Vi åker den 25e november så det ska hinna läka innan vi tar våra sista två frys i januari

Men oj Kalimero måste du åka ända till DK för VUL nu eller?
    Märkligt att de inte kan se om det är cysta eller äggblåsa på VUL Rynkar på näsan
    Spännande tjorven.

Ja det är väl sjukt att behöva åka till ett annat land för VUL? Ännu sjukare är att biljetterna blir samma pris som min distansgyn debiterar per VUL. 1.000:- ska han ha och är inte ens säker på om det är follikel eller cysta. Det får CFC avgöra, det är där du gör din behandlingen. Tack och adjö.
  • callimero
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-10 18:21:23 följande:
    jag har sökt o sökt o hittar ingen info.. o här sitter jag o är en dag sen.. har aldrig hänt förut liksom...
    Här hittade jag en tråd där bla Pimpinellan svarat precis att den kan bli sen såg jag. Har bara sprayat en gång så jag minns inte.
  • callimero

Tack tjorven och Inanna, känns helt bisarrt att behöva resa till ett annat land. Men bra att kanske få tid att diskutera om vi ska gå vidare på plats. Man hamnar tyvärr mellan stolarna när det är på distans ibland.

• callimero
    Inanna Li skrev 2011-11-10 18:50:37 följande:
    Oj, räknade precis om och kom på att vi lagt ut över 180 000 kronor för IVF-försök FörvånadSkrikandesRynkar på näsan{#emotions_dlg.djavulsk}!
    Usch ja, jag kan bara inte tänka på det där. Men bara det resulterar i ett barn på något sätt så kommer det vara värt varje öre. Men det är skräp att det är så snåla åldersgränser med tanke på hur mycket skatt man skjutsat in genom åren... Minns att jag läste om ett IVF-lotteri i UK, undrar hur det gick med det jippot.
    Vi 4 skrev 2011-11-10 19:22:16 följande
    Kalimero, så besvärligt med den stora blåsan/cystan och jättedrygt att behöva åka ner för att kolla, men det verkar ju vara det enda du kan göra i denna situation. Nu hoppas jag på positiva besked i helgen
    Tack! Glad
    myran6801 skrev 2011-11-10 19:28:44 följande:
    Verkar vara samma visa som för mig. Hoppas de mindre växer till sig!!! Jag har bokat telefontid med Svend på tisdag nästa vecka för att gå igenom det dålia resultatet och höra vad han säger om eventuellt nytt försök. Håller tummarna för dig vännen, kram kram.
    Hoppas det blir ett bra samtal, passa på att fråga ut honom om crashmetoden.
    myran6801 skrev 2011-11-10 19:39:59 följande:
    Kalimero, inte klokt att man inte skall kunna få hjälp att få ett vettigt svar av gyn när man betalar 1000 kr per besök. Typiskt att de bara skyller på att man ska fråga CFC......Blir så jäkla irriterad att det skall vara så här!!! kram kram
    Ja, det är rent ut sagt för jäkligt!
  • callimero
    Skytten skrev 2011-11-11 08:03:11 följande:
    I natt kom mensen. Så i dag ska jag....

.......ringa CvL!
    Jag har bestämt mig. Jag ger FET en chans. Tack vare er och att jag vill ge akupunkturen en chans.
    Igår fick jag lite värk i ryggen och lite förhöjd temp men betydligt bättre än det brukar vara, så jag måste verkligen fortsätta hos akupunktören.
    Bra Skytten! Är lite nyfiken på din akupunktör.
  • callimero
    Cathy skrev 2011-11-11 10:52:57 följande:
    Nej usch så tråkigt! Hade gyn någon förklaring på hur det kan bli så där, att man blöder varje dag och när man slutar med pillren så slutar man blöda..Jag håller tummarna för dig den här gången! Kram {#emotions_dlg.flower}
    Gissa vad förklaringen var - det kan bero på åldern. Skrikandes Eller det "kan bli så". Vilket även var min distansgyns förklaring. Tycker det är under all kritik.
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-11-11 12:47:40 följande:
    Jodå, ska ha mens om en vecka så hoppas  kunna få använda mina frusna ägg om ca tre veckor. Har dock fått urinvägsinfektion! Ska till doktorn och hämta ut medicin. Vi har ju haft en katastrof här med skyfall i en vecka. Det är fuktigt och kallt och jag är ganska känslig för sånt. Hoppas att bli av med det snabbt.
    Usch vad jobbigt stackare, urinvägsinfektion och katastrofväder. Har fått rapport från andra stackars italien-invånare. Inte kul, hoppas den är väck och att solen skiner lagom till försöket. Drick en massa tranbärsjuice.
  • callimero

Sitter på tåget på väg hem igen. Det var tur jag inte väntade till måndag för nytt VUL för det blir Ovitrelle ikväll och ÄP måndag. Folliklarna hade växt och var nu 22,22,17,17,15. Hoppas han inte mätte några dubbelt för det gick väldigt snabbt. Slemhinnan var 10 mm. Rekordtidigt ÄP, hann bara ta 6 Menopur. Det var markstrejk på Kastrup imorse så vi kom inte av planet på en halvtimme. Får ta fakirflighten 6.05 på måndag för säkerhets skull.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?