• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-06-04 22:01:41 följande:
    Fjällis - vad är dina planer nu? Blir det en ny IVF? Och när i så fall?
    Vi har 2 i frysen, men tyvärr så har jag inte så bra erfarenhet av FET. Jag har gjort 6 st FET med sammanlagt 10 fina embryon, och inget plus. Och de 2 senaste planerade FET'en har inte mina embryon överlevt upptingen. Så mitt hopp vad gäller frysförsök är helt klart kantstött. Hur som helst så tänkte jag satsa på FET i augusti/september. Sedan får vi se. I höst är jag flera månader över 43, och misstänker att blir svårt att få göra försök i Sverige.

Hur tänker/känner du själv?
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-06-04 23:44:35 följande:
    Vi ska boka ett telefonmöte med Sven i veckan så får vi se vad han säger först och främst.

Jag fick min gynläkare i Solna att ta TSH (T3 och T4) och TNF-alpha blodprov för ngn månad sedan i början på denna IVF cykel så jag ska ringa och begära svaren på dem också för att se om det är ngt som inte är som det ska.

Man violl ju ändå känna att man kollat allt man skulle kunna kolla innan man ger upp.

{#emotions_dlg.flower}
    Vad bra att du har fått ta ovan prover, föreslog du TNF-alfa själv eller var det på din gyns initiativ? 
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-06-05 09:38:55 följande:
    Här är jag löite snurrig i magen idag, hoppas att det är ett bra tecken
    Nä nu ska vi ut i solen och slipa på fönstrena.
    Snurrig i magen låter som ett bra tecken !

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-06-05 10:15:42 följande:
    Jag har TD 14/6, 18 dagar efter ET. Nu är jag på RD 9 så jag har bara hunnit halvvägs. När jag misslyckats har mensen kommit RD 13 och RD 15 så det har allltid varit långt före TD.
    Halvvägs innebär ju i alla fall att det är nedräkning mot TD ! Nu ska mensen håller sig borta, jag tror på dig!
  • Fjällsippan
    Spears skrev 2011-06-05 12:03:12 följande:
    Hej nu var det länge sen jag var in, men har varit på VUL och de såg en och ett tickande hjärta :) Så jag går in i v 8 nu. Uppdaterade listan med beräknat BF också! Vad kul att så många blivit gravida!! härligt!! Och lycka till ni andra ...Kram
    Jättegrattis, Spears! Vad kul att du tittade in till oss !
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-06-05 16:24:28 följande:
    Nej du det var på mitt initiativ efter att ha lärt mig ett och annat av alla duktiga människor här .
    Jag tänkte väl det , hoppas att du vill dela med dig av provresultatet.
  • Fjällsippan

Grattis till ruvningen, mamman ! Håller tummarna för att några krabater vill in till frysen också! 

• Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-07 09:20:17 följande:
    Fjällis,
    Lite nyfiken på dina FET, har du gjort alla försök & FET på CvL?
    FET'en som jag har gjort var under mina landstingsförsök på Huddinge, och jag provade både ostimulerade och stimulerade FET. Det var under mina mer fertila år, så jag fick många till frysen på den tiden (sammanlagt 14 st frysisar på 2 IVF'er). Men, men, tydligen är jag ju extremt svår "att göra på smällen" så det blev inget plus, trots att läkarna lovordade vårt fina behandlingsresultat. Annars är ju statistiken på FET jättebra, så alla mina minus-FET har nog enkom med min problematik (den ökända oförklariga ) att göra. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-07 10:14:29 följande:
    Apropå det har jag också likt Fjällis bokat en tid i Sundsvall. Inget att förlora tänker jag.
    Bra!  Nu nästan hoppas jag på att det kryllar med baskelusker  "därnere" så att det blir en dunderbehandling som ger resultat.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?