• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-06-16 15:48:22 följande:
    hi,hi,hi,hi,hi!!
    -------------------------------------------------- -----------------------------
    -Shit happends, thats life!!
    Allergisk mot offer-rollen så nu biter jag ihop och går vidare för gråtit har jag gjort i flera dgr nu...ryggen är ju min vardag så det är bara att rätta till den och sedan träna mer så jag inte får så ont igen på ett tag.

--nja så går det när man vet man ska träna men inte gör det...vissa kan slöa med flit, jag glömde att jag inte får låsa in mej och ligga gråtandes i några dgr utan måste minst ut och gå för annars straffar det sej om jag inte är megatränad i övrigt som jag varit fram till förra året.
    Huvudsaken att jag troligtvis har haft kul när skadorna kom till (vet inte exakt när men )  fall på segelbåten som tonåring, snowboardolycka och rejäla vurpor på skidor eller när jag droppat några klippor ...gör allt fortfarande men snowboard är jag för vild för så det vågar jag inte och fegar ur vid drops= höjdskräcken är nu starkare än kicken jag förut ville åt(typ bara 3-4 år sedan jag slutade droppa  hi,hi,hi!! ) och minnet av ryggsmärtan gör en lite mer försiktig nowdays Tungan ute
    Oj, vad du är vild med drops och grejer. Min nacke (diskbråck och lite buktningar) tål inte heller att jag ligger stilla. Men tyvärr så är "lagom rörelse" bäst för mig, så jag får avstå från hopp och vilda sporter. Håller med dig om att offerrollen är urtrist och tung, men man måste ju låta tårarna och sorgen få komma ut. När jag fick MA så blev det inte så mycket tårar, däremot fick jag årtiondets gråtattack vid skrapningen. Och efter det var jag tom. På allt. Och gick vidare. Kram.
  • Fjällsippan
    Enya: vilket bra samtal du verkar ha haft med din läkare! 20 juli är ju snart , nu är det banne mej din tur, vännen!!!

Mamman: stor kram till dig idag, men jag släpper inte tumtaget förrän testdagen. Har mött så många blödande IVF-graviditeter här på FL för att veta att en blödning behöver inte betyda minus.

Noki: lycka till idagHjärta!

turlid: lämnar du oss? 
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-17 09:45:21 följande:
    Enya, Kalimero, Zinfandel, Fjällis, Snösport & alla andra som gått igenom så många IVFer, Ni anar inte vad jag beundrar Er att Ni orkar & ni måste ju ha ett tålamod som kan flytta bergHjärta
    Tack för värmande ord, vännen !
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-06-17 06:58:27 följande:
    Höörudu vännen och alla ni andra - om ni visste vilka dikter vår egen snödrottning och toppbestigare skriver! Du kan gott ta och publicera nån här så att de andra också får njuta Hjärta Fantastiskt bra!! Jag har flera stycken framför mig på väggen och jag har börjat läsa dem när jag behöver varva ner, funkar utmärkt!
    Jag vill också ta del av dina dikter, Snösport Solig!
  • Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-06-17 16:43:43 följande:
    Fick se en liten jordnöt med flimrade hjärta!
    Vad härligt, och vilken lättnad! Grattis till jordnötenHjärta
  • Fjällsippan
    Hönan: kul att du också startar upp under sommaren ! Nu när du får rätt dos för ditt AMH ska du se att det kommer att gå superbra!

kalimero: visst är hon härlig, Dr Sundsvall! Förstår att mina fråga tappades bort, hon är ju rätt intensiv också ! Visst hade du med dig spermaprov också? Vad sa hon om det? Förresten, jag pratade med Oxbackskliniken och dom har, tyvärr, inte öppet i sommar. Spännande med försök i Köpenhamn!!!

linköping: instämmer med oceanney; du borde verkligen kolla upp ditt prolaktinvärde! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-06-18 18:16:24 följande:
    Härligt att höra att det var ett bra besök. Jag ska försöka skriva upp alla frågor till på måndag så jag kan få svar. Sla bli spännande att se om även jag har dessa bakterier... Undrar hur det kommer sig att vi alla verkar ha det och varför våra vanliga läkare inte i så fall verkar bry sig? Någon som frågat sina vanliga läkare?
    Jag har inte frågat min vanliga läkare; och tror inte att jag ids blanda in honom i Ludmilas behandling. Ja, ta gärna med dig frågorna. I kommunikationen med Ludmila så verkar det som att man tappar frågorna på vägen.  Ska bli så spännande att höra din rapport efter morgondagens besök !
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-19 09:26:46 följande:
    Denna Sundsvalls Ludmila cirkulerar i flera trådar. Ni borde nominera henne till svenska hjältar eller kvällen är dinFlört Eftersom jag lyckats en gång så tror jag kanske inte att hon kan hjälpa mig men hon verkar ju onekligen spännande!
    Jag har ju också lyckats en gång ; men eftersom det var på tionde försöket så tänker jag att bakterier ändå kanske spökade under alla försök. Normalfertila kanske lyckas trots bakterier; men har man andra bakomliggande faktorer (såsom immunologiska) kanske lite bakterier kan spela en avgörande roll för ett lyckat resultat. Det är så jag resonerar. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-19 14:44:16 följande:
    Det tog lite mindre än en timme. Jag tog tåget upp 6.30, hem 14.09 vilket var lagom för att hinna strosa runt lite, äta lunch och hämta ut recepten.
    Enya; jag drack gott (fast dyrt) Fair Trade-kaffe på ett ställe lite längre ner på Storgatan (till vänster om du står med ryggen mot mottagningen). Lycka till imorgon, ser fram emot din rapport!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?