IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
En sak vill jag att du tänker på. Problem med chefen är fruktansvärt stressande, defensivt och depressivt. Jag vet det, tro mig, jag har varit där. Man känner sig orättvist behandlad, ouppskattad, förbisedd mm mm mm, man ältar om och om samma tankar, sover dåligt och vaknar mitt i natten. Att gå till HR är bra, men du kommer att återuppleva dina känslor på nytt, det är inte nyttigt! Speciellt inte direkt efter ÄP! Sjukskriv dig hela nästa vecka eller två, be din läkare om intyget och försök att ta bort chefen från dina tankar! Snälla lova mig det, att slås från underläget är oerhört påfrestande och det kan du bara inte göra direkt efter ÄP. Jag vet precis hur du känner och att du vill eliminera orättvis behandling. Det är inte rätt tid för det just nu för dig. HR kommer inte göra många knopp, tro mig, och du kommer känna ännu mer frustration. Försök att glömma det här på ett tag och tänk på dig själv istället och ta hand om dig. Det kommer en annan tid för att kämpa mot orättvisan.
Nu vet jag inte om jag fick ur mig det jag ville för att du skulle förstå, men din situation är oerhört stessande och jag tror att stress är det största hindret till framgång med att bli gravid. Stresshormoner som bildas i kroppen är direkt skadliga för fostret. Jag tror att det är det främsta fel hos mig, tyvärr.
Jag har lite ont i magen men tror det beror på att blåsorna växer och att jag har så mycket flytningar (ÄL-värk upphöjt till tio) och kanske också pga stress. Jag tror jag ska sjukskriva mig imorgon och en bit in på nästa vecka då jag framför allt behöver lugn och ro nu.
Kram !