• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Flyttar mej i listan då jag ju inte ska göra fler IVFer, nya killen och jag övar bara och hoppas lagom då vi är helt facinerade av varandra just nu och har hittat ett mirakel i oss själva   
    Blir dock riktigt glad när han e nyfiken på ÄLmonitorn, när jag Ägglossar och inte förstår att den inte går upp på maximal ÄL på flera dgr...blev så nu tyvärr då jag har haft stegring i 5 dgr men ingen ÄL ,men det lossar kanske ngt ägg ändå, vem vet?     Jo så det blir sänghalmen och vissa månader o vissa ses vi inte vid ÄL alls under hösten.  "separationen" från X bidrar till inre stress så kroppen ballar ur lite vid mens o ÄL så får väl börja m Yoga igen.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
     pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011
    Snösport 42år (-68sept) ny kärlek, hemmaförsök framöver

• Snösport

Turild: åh, vad skönt att det inte är kromosomavvikelser. Antikroppsprov...hmm, jaha det är mycket att tänka på  då håller jag tummarna lite till    så glad för din skull!!!Solig

• Snösport

Slemmis: jag mådde ju yr o illa redan 8 dgr efter ÄL och det var en tidig reaktion sa läkaren till mej när jag fick missfall och vi snackade lite om hur det varit hela vägen.   Men hoppas är aldrig fel!

Inanna: Åh, redan på G igen= härligt kör på!!

Ego: fick igår ett brev fr min gyn då jag bett om en undersökning o ett blodprov på FSH och AMH för att veta lite nu när jag INTE ska göra fler IVFer  eller om det ev blir ngt om ett tag för att jämföra från 2009 då utredningen var.  (men vi kör nog inte IVF alls faktiskt) 
     I brevet sa de att jag får en undersökning i september men blodprov gör de inte om jag inte vill göra en ny IVF och då tar de det just innan behandlingen.  
    Någon som vet var jag kan få göra detta? det är en privat klinik så jag trodde allt var möjligt...vad ska jag gå? Jag kommer ju att vara lite i Sthlm då och då i höst innan jag flyttar dit så kan man gå och bara ta sådana blodprov där? Kan ju pröjsa ngn tusing om det bara är det.

Fick otroligt nog ÄL igår efter att ha haft stegring i 4 dgr på ÄL monitorn..helkonstigt för de ggr det varit stegring mer än 2 dgr så har det aldrig blivit ÄL alls...både lycklig o lite smånervös om ngt händer nu när nya killen o jag umgicks som kaniner i helgen t o m igårmorse o han blev både nervös o stolt av att veta att chansen finns även om den är liten.  nervösa fnissiga  jag!

• Snösport

Syskon nu: tack för tipset, ska kolla vårdcentralen här då jag ju tar TSH ofta så jag nästan känner labbet
    Du , karlar ser inte de streck som vi faktiskt ser lååångt innan, så det så....hoppas för dej!!!

GRATTIS vår kronprinsessa och prins Daniel...föds i mars tydligen så man får hoppas att allt går kanonbra!!

• Snösport
    Skytten skrev 2011-08-17 21:54:27 följande:
    En fråga igen.
    Hur mycket huvudvärk är "okej" när man använder Puregon?
    Jag har lite småont då och då och känner mig så trött. Men det är svårt att veta orsaken, kan lika gärna vara spänningshuvudvärk för nacken och axlarna är stela. 
    Hade någon annan huvudvärk av P?

Nu7 har jag inte läst alla inlägg/svar efter detta men jag har inte tagit Puregon men jag hade ju vid korta metoden enorm migrän när jag tog "hålla kvar äggen sprutorna"  och det påverkar inte äggen eller kroppen så mycket sa de...jag hade nämligen allergisk reaktion på den andra sprutan som också fanns att välja på så deras analys var att huvudvärk t o m migrän är bättre än en allergisk reaktion och jag fick de bästa resultaten ever = lycka till!!!

Nä kommer ju inte ihåg vad medicinen hette..cetrotide tålde jag inte alls då fick jag det som orsakade migrän.
  • Snösport
    Victoria71 skrev 2011-08-18 08:36:20 följande:
    Hej ... jaha, men om man då åkt på att göra den långa - vad betyder det? Jag tänker att det är för att ens chanser är små och man tar i med alla medel - tänker jag fel? Skit samma, nu är det det som gäller för mig, är bara lite nyfiken på det rent medicinska [försöker inbilla mig det i alla fall ... ]. 

Trevlig tråd ni har här förresten, tack för välkomnandena! 
    Till mej sa de att de oftast testar den långa metoden på alla vid första IVF så jag tror olika kliniker lägger upp det olika, ålder, dina värden mm...jag körde långa 4 ggr sedan korta och fick bra på korta fast de inte trodde jag skulle få fram ngt ägg alls på korta så blev det tvärtom...så de testar lite hur din kropp reagerar mm...var beredd på att vara stark för det är inte alltid det lyckas första gången just för då får de chansen att behandla lite eller mycket annorlunda nästa gång ...men de tar ju blodprov/ultraljud mm under spray och sprut tiden så de har koll.

Lycka till!!!
  • Snösport
    Victoria71 skrev 2011-08-18 09:54:11 följande:
    Ni kloka kvinnor (och män kanske också? Finns det inga män här?)! Jag har en ny fråga. Det här med kosten under IVF-försöken. Finns det någon som är påläst och kan ge en crash-course i vad som anses om den? I de allmänna råden och instruktionerna står mest att man ska leva som vanligt. Men så har jag hört något om LCHF-kost, undvika koffein och alkohol. Vad tycker ni?
    Jag slutade med alkohol, och framförallt socker (godis, kakor,och jag har aldrig druckit kaffe o drack mest bara roobios the)...och 3 månader senare testade jag positivt spontant utan IVF..om det var min fina kosthållning eller om det var underlivsinfektionens behandling som jag fick ...jag tror personligen det var en blandning av allt.  Blev missfall i v 7 vilket var trist!
    Zinfandel skrev 2011-08-18 09:00:06 följande:
    Snösport: det är så roligt att läsa dina inlägg för det är en helt annan energi i dem för tiden, du verkar så glad & lycklig SkrattandeHjärta
    SkrattandeLycklig värre och starkare blir det för oss bägge så det är så rätt, ingen ånger alls!  
    Tyvärr sårar man ju i denna handling så min gemensamma husägare(sambon) är helt apatisk fortfarande 3-4 veckor senare så det är lite kämpigt hemma...han sitter o kollar tv eller går 2 meter från mej och glor tyst på mej hela kvällarna när vi behöver fixa en massa om vi ska sälja huset ...men igår fick han en order av mej o då gjorde han lite iaf. 
    Allt annat är kanon, kommer bli kanoners bara jag får en annan tjänst o vi får huset sålt helst lite dyrare då jag som sagt nu efter alla IVF + hans insats i huset är skyldig honom massor med pengar...hoppas på vinst så den summan blir mindre. 
    så japp inga bekymmer alls här uppe i rosa himlen   var ju i Sthlm i 4 dgr i helgen o bodde på mysiga hotell så det var ju det ultimata...vi ser så förälskade ut så folk runt om oss också börjar kramas insåg vi  
    personalchefen vet nu o flera på jobbet så alla tycker det är sååå gulligt    
    var på intervju i tisdags...34 år högst ser jag ut som sa han som intervjuvade flera ggr när han såg min ålder på pappret härlig boost för självförtroendet kände jag som ändå klätt mej mer damigt den dagen...kanske ska klä mej så alltid?  
    Kollar in dej och er alla andra också många på G nu och här hejjar jag på värre!!!
  • Snösport

mbo: du har ju exakt samma åsikter som oss, bra att du började skriva i denna tråden= Välkommen i gänget 40år eller inte, här lär vi oss en hel del av varandra!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-08-19 07:36:57 följande:
    Är det nån mer som tar/har tagit Fragmin här? Från ÄP/ET/FET eller när?
    Jag har tagit Fragmin varje gång   Jag tar den första sprutan på kvällen efter ET. Jag är ju astmatiker och får därför inte Trombyl , albyl mm..  
  • Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-08-19 08:52:38 följande:
    Jag har också fått Fragmin (börjar kvällen efter ET), och min plan är att ta vid nästa FET också.
    Hmm. ja det låter som efter men jag har alltså tagit Fragmin samma kväll som ET---åker ju tåg hem så jag frågade om det men så är det Et och sedan på kvällen tog jag dem vid 21.00 tiden = smidigt men den gör lite ont tyckte jag.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?