-
Heja Heja!! Lycka till på måndag!Spears skrev 2011-04-22 13:06:33 följande:VUL idag 8 äggblåsor vi får väl hoppas att guldägget är i nån av dem :) ÄP på Må..
-
Jag har också druckit vin under sprutperioden. Enligt min läkare är det inga problem. Fast med måtta förstås, inga fyllor. När vi försökte med inseminering förut hade jag en läkare som sa åt mig att dricka rödvin i samband med insemineringen. Enligt honom så ökade det blodgenomströmningen till livmodern. En av gången blev jag faktiskt gravid men det slutade i missfall.callimero skrev 2011-04-21 13:21:03 följande:Apropå råd om vad man kan göra för att förbättra chanserna och såhär i rosévins-premiärtider - hur gör ni med alkohol? Jag försöker dricka minimalt mellan försöken, inget under sprut- och ruvarperioder, men ibland blir det bara för jobbigt att fokusera allt på kämpandet och leva asketiskt.
-
Ruvardag 12 är avklarad och jag har forfarande inte tjuvtestat! Vet inte om jag känner mig nöjd med mig själv för detta eller om jag är frustrerad. Förra gången var jag ju en helt testgalen. Men nu törs jag inte, vill inte bli besviken. Nu är det bara imorgon kvar och sen är det måndag och TD. Hjälp!!
Jag lyckades gömma undan jättemagen rätt bra på festen idag men fick menande blickar när jag tackade nej till både champagne och kaffe. Jag fick så klart en fråga också om hur det går med barnverkstan men jag ljög och sa att vi väntar på att göra ett nytt försök lite längre fram. Jag orkar inte med allas medlidande om det inte går den här gången heller. Jag stannade inte så länge på festen heller. Det ständiga samtalsämnet i vår bekantskapskrets tycks vara barn och den första frågan man får här när man träffar nytt folk brukar vara om man har barn, en fråga som jag fick flera gånger idag. Jag var den enda där som inte hade några barn att skryta med och kände mig därför rätt utanför. Dessutom fick jag gå själv för min man är dunderförkyld och febrig. Förut var jag en rätt social människa som tyckte det var kul att gå på fest, men numera känner jag mig jättetråkig och vill bara gå hem. Jag undrar om det är barnverkstan som tar på krafterna eller om jag börjar bli gammal och tråkig??
Idag har jag iallafall mått dåligt igen, vilket jag sjukt nog är glad för eftersom jag tolkar det som ett tecken på att jag kanske är gravid. Jag känner mig hängig ungefär som om jag skulle vara konstant bakis. Kanske är det därför jag är så tjurig och osocial?
-
Välkommen till tråden Fruttan!Fruttan2 skrev 2011-04-23 17:03:43 följande:Tack så mycket för välkomnandet! Visst stannar jag, nu blir ni inte av med mig och det är ju klart att alla här är ungdomar. Hur tänkte jag?
Jag lägger in mig i listan också.
kram på er! -
Jag antar att Ovitrellen är ÄL sprutan (den heter nått annat här). Jag har fått ta sista Citrocidesprutan kvällen innan jag skulle ta ÄL sprutan, dvs ca 24 timmar innan. Så det stämmer med det din sköteska säger.Spears skrev 2011-04-22 21:29:40 följande:Har en liten fråga samma dag ni tar ovitrellen har ni tagit cetrodite runt lunch då?
När de ringde förut för nån vecka sen sa de att man skulle göra så, nu efter VUL sa sköterskan att jag skulle sluta med cetrodite ikväll och bara ta ovitrellen imorrn kl 20.
Hur har ni gjort? Hmm konstigt att de säger olika...
Någon annan som får kliande utslag av Citrocidesprutan? Jag får en röd kliande fläck av den som sitter i ca en timme. -
Min mens brukar komma ca tre dagar efter att jag slutar med progesteronet. Efter första IVF:et så körde vi ju igång med ett nytt IVF direkt så då har ju cykeln reglerats med hormoner och jag vet inte hur det skulle ha blivit annars? Tidigare när vi har gjort stimulerad inseminering så har cykeln varit som vanligt, 31 dagar med ÄL på dag 16, efteråt. Men då får man oftast lite lägre doser av hormonerna. Varje gång jag har fått progesteron har mensen blivit lite försenad.Hönan skrev 2011-04-23 11:59:58 följande:Glad påsk till alla i tråden!
En liten fråga: jag undrar om det finns någon i tråden som har regelbunden mens o gjort Ivf som misslyckats? Jag undrar om nästa mens kommer lika regelbundet eller om den kommit tidigare/senare? Jag har alltid 28 dagar o vill vara lite förberedd :) -
Grattis Spears! Nu håller vi tummarna för en lyckad ruvning!Fjällsippan skrev 2011-04-30 15:49:32 följande:Hurra, grattis till dubbelruvningen och en liten till frysen, Spears!
-
Nu var det länge sen jag hörde av mig på tråden. Mannen har deadline på ett konsultuppdrag nästa vecka och har monopoliserat vårt internetmodem långt in på småtimmarna varje kväll och på jobbet har de lagt in någon form av superfilter som gör att nästan alla sidor som inte är jobbrelaterade är spärrade så där kommer jag inte in på FL. Kul att höra att det går framåt med barnverkstan för så många!
Jag är gravid! Plussade dagen innan TD och fick det bekräftat via blodprov på TD. Men tyvärr är det för tidigt för att ropa hej ännu. Mitt HCG värde är lågt, till och med lägre än vad det var förra gången jag var gravid och då var det ju utomkveds. Så jag är jätteorolig för att något ska vara fel!
Imorgon ska jag på VUL. Jag är då i vecka 5+4. Enligt läkaren kommer det vara för tidigt för höra hjärtljud men det ska gå att se om det finns en hinnsäck och om denna är normal. Jag är livrädd!! Båda mina utomkveds har upptäckts vid VUL så jag förknippar VUL med dåliga nyheter. Kommer förmodligen inte kunna sova alls i natt.
En annan sak som spär på oron är att jag inte har några gravidsymtom alls. Det enda jag känner är att brösten är ömma men de har de ju varit sen ÄP så det räknas inte. I övrigt känner jag ingenting. Dagarna före och efter TD var jag väldigt trött och kände mig som om jag vore bakis men det har gått över nu. Jag mår alldeles prima vilket ju dessvärre inte heller är något bra tecken.
Nåväl, det finns inget jag kan göra mer än att hoppas på det bästa och samtidigt stålsätta mig för att klara av dåliga nyheter om det blir så (hur stålsätter man sig för att eventuellt förlora en graviditet för fjärde gången?).
Snälla, håll tummarna för att där ska finnas en hinnsäck (eller två) imorgon, jag behöver verkligen allt stöd jag kan få! -
VUL idag gick bra. Hinnsäcken ser bra ut och det finns ett litet pyre däri som är 2.8 mm stort. Men vi kunde inte höra några hjärtslag ännu vilket enligt läkaren är helt normalt eftersom det är så tidigt ännu (han sa redan innan VUL att vi förmodligen inte skulle kunna se hjärtslag ännu). Dock såg vi en skugga också som enligt läkaren förmodligen inte är något att oroa sig för men det kan också betyda att det är något problem med utvecklingen av moderkakan (har ingen aning om hur det han sa översätts till svenska, typ att moderkakan lossnar). Så nu är jag beordrad sängliggande hela veckan. Jag börjar bli vansinnigt uttråkad av allt sängliggande. Undrar också lite vad de tycker på jobbet om att jag är där så lite på senaste. Som tur är har jag ett flexibelt jobb och kan flytta kontoret till sängen så jag behöver åtminstone inte vara sjukskriven. Jag har en ny tid för VUL nästa måndag då det om allt går bra ska gå att se hjärtslagen.
-
Jag vågar mig på att uppdatera listan. Hoppas verkligen att jag inte ska behöva ändra plats på den på ett bra tag nu.
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2***SPRAYAR***
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
***SPRUTAR***
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
***ÄP***
***ET/FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2***SPRAYAR***
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
***SPRUTAR***
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
***ÄP***
***ET/FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.