• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-04-15 18:12:59 följande:
    Har haft riktigt fullt upp på jobbet i veckan och knappt hunnit titta in här.
    Men igår satte jag dock igång att spraya igen. IVF nr 9 och förhoppningsvis ET nr 7.
    Hoppas så att det lönar sig att vara envis. Drömmer
    Wow vilken resa, läste i din presentation. IVF n9, hur orkar du? För mig käns det att jag kan ge upp när som helst och det är bara andra försöket. I vilket fall, grattis till spraystart, må det vara sista gången för dig.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-15 18:45:12 följande:
    En rolig grej hände mig på vägen hem. När jag väntade på bussen som skulle ta mig hemåt satt det en svart engelsktalande man i uppskattningsvis 30-årsåldern med dreadlocks och väntade på bänken i busskuren. Han frågade mig plötsligt hur gammal var jag och undrade varför han ville veta det och hur gammal han trodde jag var. Han gissade på 26 och tyckte jag hade cool snygg stil och undrade om jag skulle "go clubbing tonight". Nej, jag är 42 och har fästman och ska hemåt svarade jag. Då undrade han om jag talade sanning då han aldrig sett en 42-åring som ser så ung ut Skrattande och så undrade han om jag hade barn (hmmm, han skulle bara veta hur jag kämpar med min barnlöshet). Nej, jag har inga barn och känner mig som 22 svarade jag och då tyckte han att det var "amazing" att jag kunde vara SOOOO OLD and still look so young! Herregud vilken märklig upplevelse men det var i alla fall skönt att få (ännu en) bekräftelse på att jag ser ung ut fortfarande. Om jag ändå kunde vara superfertil också så att det yttre matchade min inre äggkvalité Drömmer! That man made my day Skål!
    Kul! Han gjorde glad mig också, trots att jag inte sett det, kan jag se framför mig hur det gick till. Cheers for that man! Ta ett glas min vän och det tar jag också och så skålar vi för vår ungdomlighet.
  • turlid70

Ung, för all del, men jag hatar mina bilringar runt midjan, måste ta ett glas till nu för att glömma demDrömmer. Trevlig kväll!

• turlid70

Kattenizze, en sådan efterlängtad nyhet! Säger grattis, än försiktigt men så gärna!

• turlid70

Enya, vilken kämpe du är. Jag kommer aldrig orka så länge. Det värsta är besvikelsen efter varje misslyckad gång.

Jag fick chansen att göra IVF när jag var 37, jag tog den inte för att jag kände mig för gammal, men det var ingenting jämfört med nu. Så oerhört korkad, men det hjälper ju inte att älta det nu.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2011-04-17 08:57:14 följande:
    Ska tilläggga:Min klinik säger att samlag under ruvning är ok.
    Min förra klinik sa ingen bad och sex ett par dagar efter ET/FET, men jag skulle hålla mig från det längre än så. Efter en vecka borde väl vara helt okej.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-04-16 19:31:01 följande:
    Även jag brukar ta mig ett glas vin vid ngt tillfälle under sprutperioden men från ngn dag innan ET så slutar jag med det och drar ner på kaffet till max 2 koppar om dagen
    Jag drack vin förra gången jag sprutade och det var okej enligt kliniken, men jag ska inte dricka något alls denna gång. Svärmor fyller 70 på skärtorsdag och det blir sista gången för mig då, på långfredag börjar jag spruta.

Igår delade vi dock en flaska bubbel och tog även ett glas rött sen, svårt att motstå när man har flera Amarone hemma, fick som present från förra jobbet.
  • turlid70

Jag undrar om man kan flyga under ruvningen eller tidigt under graviditeten? Kan det orsaka något dåligt i så fall? Någon med effarenhet för sånt?

• turlid70

Fahlvik, det är bara 3 månader kvar! Vad tiden går fort alltså. Hoppas att allt är bra med er.

• turlid70
    Snösport skrev 2011-04-18 12:48:24 följande:
    Jo men visst!! Här syntes det ingen cysta alls...undrar ju då hon inte såg den 15 dgr innan den var stor och en annan såg den men den kan pulsera och den kan försvinna efter en gång också. Härligt!!

tror ändå jag ska välja att göra IVF i juni om IVFläkaren inte säger emot för mitt TSH har ju varit så lågt nu sedan slutat på februari så jag vill kolla riktigt hur det står till i början på maj också. har ju bara 0,1 sedan ett tag fast jag bytt från dos 125 mg Levaxin till 75 mg...får se 2 maj om vi kan köra på i juni.
    Ska försöka få telefonmöte med IVFläkaren igen i nästa vecka eller när han kan.
    Skönt att cysta är borta, Snösport, men hur förklara man det? Hur menar du att den pulserar och kan försvinna? Kan den börja pulsera igen eller har den försvunnit för gott?

Hoppas du får kolla ditt TSH snart för att få det stabilt. Visst hade det hoppas för dig när du sprayade/sprutade under IVF behandlingen?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?