• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Chichisita, du klarade det utan att testa i onödan! TD imorgon och jag känner på mig att det blir ett vackert plus för dig som vi alla längtar.

Vet precis vad du (och Inanna) menar med att plötsligt sluta vara social, man har helt enkelt inte ork med det. Vi sa ifrån oss på kräftskiva i september förra året, det var en tradition som vi startade för några år sedan och som roterade mellan vännerna. Jag tänkte då när jag går med magen i vädret så förstår alla det, men det blev ingen mage och ingen förstod någonting, bara att vi blivit tråkiga. Nu känner jag mig lite skyldig om traditionen dör, men jag hoppas inte det.

Vi har nästan inget socialt umgänge längre. Vi har våra jobb (det räcker med råge för mig iofs), vi har varandra och vi har våra familjer, det är väldigt få som vet vad vi håller på med och jag vill inte berätta heller. Folk skulle säkert tycka att vi är dumma i huvudet att vi försöker skaffa barn, när vi är SÅ gamla och att mina barn är SÅ stora nu och att vi kan känna oss fria att göra vad som helst etc etc. Om vi aldrig lyckas då skulle folk säga vad var dem sa, vi ÄR för gamla. Därför väljer vi att hålla oss för oss själva, undrar hur snacket går?

Min mamma vet om våra försök, men hon förstår inte riktigt vad det innebär. Mina svärföräldrar vet inget, men när vi var hos dem på skärtorsdag, så tjattade jag med er bla och då kom svärmor förbi och kollade vad jag gjorde. Jag hade en anna hemsida uppe, men denna flik bredvid som heter ju "IVF för oss..." Undrar om hon märkt något och förstått, men jag tänkte skit samma hon borde få reda på det någon gång i alla fall.

Hoppas att vi är lyckligt gravida snart allihopa och har ett liv som vi trivs med. Kram!

• turlid70
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    Grattis till skörden. Vilken resultat, fantastiskt! Hoppas nu på lika fin fortsättning och håller tummarna för det.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-04-25 21:56:04 följande:
    wow, häftigt, hoppas på lika bra fortsättning för er.
    -------------------------------------------------- --------------------
    Har försökt läsa ikapp sedan jag tog påsk i onsdags, tjo vad tråden varit aktiv.
    Lycka till alla som är under behandling!!!

Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge...tvungen att vila idag då jag fick mens inatt och nu är helt slut i kroppen pga mens, lätt träningsvärk efter många bra åk utför och trötthet efter bilkörning och helt underbart lycklig över en så härlig helg med sambo och topptursvänner.    Lite naturliga D-vitamin mm.
    Snösport, du är så duktig, jag är verkligen imponerad av dig och din sunda livsstil.

Det är inte så att vi är helt oaktiva, vi hittar också på roligheter  ibland, men vi håller oss till varandra, maken och jag. Nu på våren är det så mycket som skall fixas hemma på tomten och med båten, så att vi är fullt sysselsatta med det. Nästa helg ska vi ta det lugnt dock, då det är helg innan ÄP och jag vill att vi ska vara utvilade och harmoniska innan det, men något roligt ska vi hitta på, åka ut med båten kanske, sola och fiska.
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-26 10:01:51 följande:
    Tack för alla grattis hälsningar och Grattis Kattennizze!!Kul!!!! 

Jag hade 10 befruktade så jag är också glad!!  ET på Lördag!!
    Grattis! Låter som att det blir långodling på dina, så spännande. Vilken klinik går du på?
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-04-26 16:12:07 följande:
    Snösport: Ok, nya mantrat: jag är gravid och kommer få ett fantastiskt frisk barn!
    Låter underbart! Grattis till plusset på TD. Bra att få det bekräftat, känns skönt kan jag gissa.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-04-26 20:08:26 följande:
    Hej alla, här är det massor med inlägg som vanligt Skrattande. Jag hinner knappt kika in här under dagtid på jobbet och så framåt kvällen har man massor med bra inlägg att läsa igenom.

Först grattis kattenizze!!! Så häääärligt. Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}.

Spears - härligt med ET på lördag. Jag antar då att det är långtidsodling. Har du varit med om det förut?

Turlid - har du börjat spruta nu? Jag är inne på andra veckan på sprayandet och nu mår jag sådär dåligt som man gör mot slutet av sprayandet. Fy f-n... Och i år sammanfaller den här jobbiga andra sprayveckan med björkpollenexplosionen så det var bara att hålla sig inomhus i helgen i det fins vädret. Hjälpte ju inte humöret direkt. Nä usch vad segt det känns nu. Men det är bara att bita ihop för om en vecka på tisdag hoppas jag få börja spruta.

Undrar så hur det gått för Chichisita? Någon som hört någonting från henne?
    Det var riktigt skönt att börja spruta, har sprutat i 5 dagar nu, kroppen blir levande igen. För en vecka sedan kändes den som ett skrynkligt äpple. VUL på fredag då ska vi räkna blåsor Skrattande. Fattar inte att vi är igång igen och jag ser faktiskt fram emot ruvningen. Vid sista FET trodde jag aldrig att jag skulle klara av detta fler gånger, men se där.

Vet inget om Chichisita, hoppas på hennes inlägg i morgon bitti med en glad nyhet.
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-26 20:08:05 följande:
    Ja det blir långtidsodling, på Lö blir det ET. Går i Falun!
    Mycket lycka till då! Ska fundera på Falun och korta metoden till nästa gång, låter lovande med långtidsodling, håller tummarna.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2011-04-26 22:35:38 följande:
    Ruvardag 12 här o ingen mens än. Visserligen fick jag en liten väldigt mörk gegig blödning av mer bajskonsistens idag (ursäkta äckelvarning, men det var verkligen så). Vet inte vad det var? Så jag hoppas än iallafall. Vill inte tjuvtesta än iallafall.
    Låter som spottings. Hoppas massor och håller tummarna! Vi går ju på samma klinik så att jag längtar bara efter positiv statistik Flört.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-26 11:00:57 följande:
    Ikväll har jag telefontid med min hemortsläkare. Vi ska planera sprutstarten, för mensen bör komma på fredag. När man är så van, som jag är, vid den långa metoden  så känns det otroligt skumt att börja med sprutorna huxflux. Skumt och spännande!
    Hur gick det? Korta metoden låter onekligen lockande, om man har upplevt nedregleringen med spray ett par gånger. Hoppas nu att din mens inte krånglar och dyker upp på fredag som planerad. Så hinner du nästan spruta ikapp mig. Kul!
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-27 16:57:24 följande:
    Ja  jag har haft långtidsodling förra gången med långa metoden fick då 8 ägg befruktade och en blastis tillbaka av högsta kvalite sen var det 2 till som nästan hade blivit blastocyter men de orkade inte...
    Nu hoppas vi på många blastisar :)
    Det hoppas vi med. Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?