• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-04-09 00:04:05 följande:
    Vi4, hur går det för dig nu?

Jag fick mens idag efter primolut-nor beh. Så nu börjar jag spruta med Menopour i morgonkväll!
    Grattis till sprutstart!
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-04-09 14:00:48 följande:
    Skytten: håller med de andra om att du blir saknad här. Önskar att du ville stanna kvar, men förstår dig till fullo. Även jag hoppas att jag finner en styrka som den du har, dagen då det är dags för mig att avsluta försöken. Jag önskar dig all lycka till! Kanske kan du titta in till oss då och då framöver. Kram
    Jag kan bara nicka instämmande till ditt inlägg.
    Du blir väldigt saknad Skytten.. 
  • Sunseed
    Bengalen skrev 2012-04-09 07:56:00 följande:
    Grattis till sprutstart Tuvalina! {#emotions_dlg.flower}

Själv bär det över till Dronningens hovedstad i eftermiddag för VUL. Börjar bli riktigt nervös nu, har inga bra erfarenheter av den biten. Tänk om om där inte finns några äggblåsor överhuvudtaget men det blir väl som vanligt, där finns en liten stackare. 
    Lycka till! Hoppas att det går jättebra.
  • Sunseed
    pp08 skrev 2012-04-09 14:24:34 följande:
    Maryhe. Tack. Just nu är det bra. Mådde jätteilla förra helgen och har nu ibland dragningar i magen. Testtrecke På grav test så stark att det är mycket starkare än kontrollstrecket!!!!
    {#emotions_dlg.flower} Lycka! (förutom illamåendet). 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-04-10 20:11:08 följande:
    Hitcher; den chansen hade jag tveklöst tagit!!
    Ja-a. Det hade jag också gjort!
  • Sunseed

Ja Skytten. Hoppas, hoppas att ett mirakel kommer att ske. Och lova att du kommer hit, ofta, och berättar hur du har det. 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-04-10 16:47:40 följande:
    Japp men inga sådana biverkningar, varken denna gång eller förra. Märkligt för jag brukar få alla biverkningar Tungan ute kroppen har väl kapitulerat Skrattande
    Eller så är det ett väääldigt bra tecken. Kyss
  • Sunseed
    Poppy 2012 skrev 2012-04-11 07:06:19 följande:

Hej tjejer!

Jag har följt er ett tag och jag tänkte att det var dags att ge mig till känna.

Jag och min man har precis gjort vår 3 IVF, som slutade i minus. Läkarna har som alltid ingen aning om varför det inte fungerar. Det finns inget som förklarar varför vi inte kan få barn. Det kan tilläggas att ingen av oss har något barn sedan tidigare. Men jag har sett hur hårt ni andra kämpar och förstår att det kan tid.

Jag ska försöka samla kraft och stärka kroppen framöver så att vi orkar med en till IVF (vårt sista landstingsförsök) innan sommaren, då blir jag 40 (min man är 33).

Kram

Välkommen hit! Vad tråkigt att det blev minus. Hoppas att ni lyckas på nästa försök.
    Jag började sent med processen, skulle just fylla 40 och har nu fyllt 41.

Hoppas att du får utrymme att samla lite krafter. Det är ju en tuff resa att gå igenom, men uppenbarligen är vi starkare än vad man kan tro som orkar gång på gång. 

Ett stort lycka till!
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-04-11 19:36:08 följande:
    Zin, så härligt! Håller mina tummar stenhårt för att allt ska klaffa när ni väl kämpat så för att få rätt behandling innan!

Maryhe, jag tror inte heller att man behöver känna så mycket så tidigt, låter inte så tokigt att ha mycket annat att tänka på så länge det inte blir för mycket förstås.

Anne, jag har tyvärr inga tips, låter inte så kul att beghöva tänka på sådant med! Kram

Bengalen, åh jag är så glad för din skull! Helt fantastiskt! Skönt att de ändå kunde ändra sig så att de tar det säkra före det osäkra. Heja äggen stanna nu kvar och mogna fint allihop!!!

Victoria, hur går det? Hur mår du?

Poppy, välkommen hit,  hoppas du känner att du får bra stöd här så att du orkar med ert försök nu före sommaren. Då kanske vi följs åt, jag ska göra vårt andra ivf i maj och håller på att försöka sträka mig för fullt 

Sunseed, jag har tänkt på dig och hoppas att du har det bra!
    Tack. {#emotions_dlg.flower}
    Det är bara bra med mig. Väntar på att kvinnokliniken ska ringa upp mig. Dom skulle ringa kvart i tio. Det är 45 minuter sedan. Jag ska fråga lite om väntetiden på hysteroskopi... om dom nu ringer upp.  Jag vill ha det gjort så att jag kan planera för ny IVF eller FET. Man går ju i väntans tider fast på fel sätt nu. Glad

Bengalen: Lycka till med äggplock imorgon. Vilken tur att ni tog det säkra före det osäkra!
  • Sunseed

Varning för gnäll:

Förbaskade KK. Demon Jag skulle bli uppringd kvart i tio på förmiddagen vilket inte har hänt. Jag sitter med telefonen 30 cm ifrån mig.
    Och när man försöker ringa igen "vi tar inte emot fler samtal idag, prova senare eller ring imorgon" på tele.svar. 
    Man blir så trött! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?