slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-14 18:53:45 följande:
jag var dålig hela dagen efteråt... klarade inte ens av att gå ut och hämta hunden hos dagmatte utan hon fick gå ut till bilen med henne. Hemma däckade jag på soffan och sov i stort sett hela kvällen.......
Läkaren OCH barnmorskan sa båda att jag nog är överkänslig, barnmorskan skrev även i min journal att jag INTE ska få någon lustgas (vilket är helt korrekt uppfattat för jag blir helt off av den också) men jag hade hellre velat att hon gått på läkarens linje och skrivit i att jag vill ha MINDRE morfin och MER lugnande.. men vi får se...
Barnmorskan jag fick är den sämsta EVER, jag hade henne vid insättningen förra gången och jag höll på att slå henne på käften med hennes babblande, hon pratar URDÅLIG svenska och det är skitsvårt att förstå henne när man är stressad och lite uppe i "varv" och känslosam. Blev faktiskt väldigt besviken när jag blev uppropad av henne
Men vad gör man.... kan ju inte säga "NEEEEEJ ge mig en annan barnmorska!!!!"
Det är inte roligt när det blir så där. Jag har gynekologiskräck efter ett litet trauma som inte riktigt vill gå över. Min hjärna har (tror jag ) kommit över det men jag gör saker som jag inte räknar med när kroppen blir stressad. Typ som att resa mig upp och ska gå hem om det gör för ont. Dom har säkert gjort en stor varningstriangel i min journal, för när jag fick remissen till hysteroskopi så var det ingen tvekan om att dom skrev att jag skulle bli lätt nedsövd.
Men jag förstår verkligen vad du tänker. Det är så otroligt viktigt att känna att man blir hörd och att man får personer runt om sig som är lite lyhörda. Det är en väldigt känslosam resa. Man går igenom vecka efter vecka med behandlingar och det finns en förhoppning och en oro inblandat hela tiden när man kör IVF.
Kan man inte prata med kliniken och BE om att få mer lugnande och mindre morfin innan? En tanke som slog mig.