• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Och just det ja VUL den 30:e september

• Enya70
    Snösport skrev 2011-09-16 09:02:16 följande:
     STATUS:
    kan säga en fördel med en sommar med mycket jogging, förälskelse och olyckligheter o lite magbesvär på slutet även om det sista redan verkar ha passerat skönt nog = jag kan nu ha jeansen jag inte haft sedan hösten 2007 då min vikt gick upp i raketfart pga sköldkörteln o redan innan gått upp endel....japp!!

jag har just nått min idealvikt på 63 kg ...63,3 kg är det idag men känns ok...kommer nog att landa på 62-65 kg som det brukade vara innan 2006 då vikten började stiga,  165 cm lång och ganska vältränad
    Ska bara inte gripas av panik att inte mr perfekt finns i mitt liv inte hittat honom än och bara fokusera på att må bra så hittar jag nog honom i någon skidbacke i vinter för kroppen mår ju i övrigt väldans bra 

Många kramar från snösport som kommit ut på andra sidan om det stora ovädersmolnet känns det som ...puh, sköönt!
    Åh så härligt att höra Snösport! Många kramar till dig. Är också 1.65 lång och hade en matchvikt på 62-65 kg i 10 år innan jag gick upp i vikt för några år sedan av mediciner o hormoner och fan och hans moster. Men nu är det inte läge att banta så det får jag ta tag i senare...
    Ta hand om dig Hjärta
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-09-16 09:25:54 följande:
    Hej tjejjer
    Har följt er en stund på avstånd och hoppas att det är ok om jag hoppar in här
    Har inte riktigt åldern inne men 8 mislyckade Ivf bakom mig så jag kanske kvalar in på något sätt ändå
    Ang immunologiska orsaker så håller jag med Zinfandel börja med att läsa boken den är fantastiskt upplysande
    Själva har vi behandlats för immunologiska orsaker i England kika gärna in i vår Alan E Beer tråd
    Väntar nu på vår 2a Ivf efter dessa behandlingar totalt 9e
    Ville bara kika in och önska er alla lycka till var ni nu än befinner er
    Kram
    Hej och välkommen Tjorven, vi har ju setts i en annan tråd tidigare. Självklart platsar du här bland oss veteraner...
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-09-16 13:12:42 följande:
    Nu kommer du att behöva dina kilon ska du se idealvikten får komma sedan   Tänk om det är 3 st där inne..har du börjat fundera på det?
    kramarCool
    Vi vet ju tyvärr hur mycket som kan gå fel överhuvudtaget...
     så vi jobbar på att hoppas på ett VUL där det finns ett embryo överhuvudtaget som sitter rätt, är så stort som det ska och där hjärtat slår som det ska. Det vore ett mirakel Solig

Om det skulle vara två så vore det ju högsta vinsten, tre kanske lite väl mycket av det goda men det löser sig nog det med. Men som sagt, vi fokuserar på del 1 först.
    Kram igen {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-09-16 13:20:28 följande:
    Jag ska dit på måndag. Betalar hellre mer och får support, han är bra, lugn och sympatisk. Passar på att bolla lite tankar om nytt försök på CFC på samma gång. Men nu blir det IVF med donerade spermier. Så får vi kanske ett svar på hur det står till med mina ägg svart på vitt.
    Det låter vettigt! Många kramar till dgi!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-16 13:24:21 följande:
    Kan vi synka våra cykler, det fixar vi med en dos hormoner... Glad Sen sticker vi och knackar på alla på en rad "pliiiss mäjk ass prägnänt"!!!
    Jag kan se det framför mig. Helt underbart! Solig
  • Enya70

Maryhe - hur har du det? Vad känner du av för gravsymptom?

Min kraftiga molvärk har lagt sig och är bara svag nu. Däremot är tuttarna superömma, kissar hela tiden, är mera hungrig och trött. Mår inte direkt illa heller

Nyfiken på vad du känner

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-16 15:19:10 följande:
    Inte så kraftig molvärk som innan, ibland sticker det till ett tag för att sedan ge med sig. Oftast på natten nu. Tuttarna har svullnat upp och har ett synligt nät av blodådror men inte så ömma ännu. Men det skulle komma mer mot nästa vecka sa gynekologen. Har varit lite illamående, men bara i samband av att jag känt lukt av cigarett rök. Min bror rökte på terrassen och jag fick kväljningar och kallsvettades bara jag anade röken. 

Hur långt före ligger du? 9 dagar? Jag räknar ut att jag har BF 24/5 Kram{#emotions_dlg.flower}Hjärta 
    Låter som vi har väldigt lika symptom. Sticker och drar till ibland mest på nätterna. Svullna, ömma tuttar med synliga blodådror, trött, hungrig o törstig hela tiden Skrattande
    Jag hade ÄP den 24e aug så BF 15/5 säger räknaren här på FL. Så 9 dagar verkar korrekt.
    Kramar Hjärta
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-16 15:20:20 följande:
    Nu vet brorsan o pappa i alla fall. Jag berättade för dem en och en när jag hade tillfälle innan de åkte idag. Pappa tappade hakan, visste inte vad han skulle säga och brorsan blev glad(!) och gratulerade. Verkar som hans medicin fungerar då =). Ingen diskussion på hela veckan! Glad
    Så skönt! Det behövde du nu Glad
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-16 20:07:07 följande:
    Gulligt av dig att fråga! RD8 idag och har nu alla symptom/biverkningar man kan ha som alla andra gånger så det är lite jobbigt nu. Frustrerande när kroppen lurats så många gånger tidigare! Vi tar en dag i taget, en vecka till sen vet vi! Drömmer
    Vet hur det är. Vågade inte tro ngt den här ruvningen heller för man har ju haft alla känningar förut. Men du ngn gång kommer det att lyckas och den gången kan mycket väl vara nu! Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?