• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-11 11:18:56 följande:
    Om de överhuvudtaget finns kvar så är de väääldigt diskreta.... Rynkar på näsan 

Hur är det med Gravid-Enya då..?! Roligare samtalsämne Skrattande Har ni berättat för nån i er omgivning än? 
    Åhh hoppas så för dig ändå. Brukar du känna mycket? För mig kom stark molvärk osv på RD7 inte innan.

Med mig är det bara bra. Vilken härlig känsla att få vara så glad Solig. Lite mindre molvärk igår och idag än mot slutet av förra veckan runt BIM. Men det känns rätt tydligt att det händer ngt i magen. Inget illamående ännu.
    Testade förstås både igår morse och imorse också för att det är så kul att få se plus på de där dumma testen som man inte tror kan visa plus. Imorse kom plusset absolut direkt och starkt o fint.

Vi har ju varit rätt så öppna med vår närmsta omgivning dvs föräldrar, syskon med familjer och några få nära vänner så de frågar ju efter varje nytt försök hur det gått. Jobbigt när det misslyckats att meddela halva världen men sådana här gånger är det ju fantastiskt kul att få komma med goda nyheter. Om det sedan händer ngt så är det här ju ändå människor som vi vill ska veta vad vi går igenom.

Så ja på min sida har mamma o pappa och brorsan och 2 vänner fått veta. Superkul! Brorsan som är fotbollstränare på ganska hög nivå som yrke undrade om jag lagt in i kravspecen att det ska vara en vänsterfotad yttermittfältare... ha ha Flört

Kram på dig Zin och alla andra ruvare och kämpare Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-11 12:11:09 följande:
     Min livssituation är inte den bästa men än så länge håller jag hoppet levande om ett barn innan jag blir för gammal. Ska börja testa för ÄL på tisdag. Då är jag på dag 13 i cykeln. Jag får inte få ÄL-stegring på torsdag för då måste jag vänta en månad till för att få göra FET men skulle det hända gör jag en ny full IVF i stället! Men det är så himla trist att jag bara får MA när jag blir gravid även om min graviditetsfrekvens är 40-50 procent Rynkar på näsan!

Är så lycklig för din skull! Hoppas så att detta försök 10 blir det sista för er. Du ger oss alla hopp!
    Tack Inanna! Och jag hoppas ju så för dig också. Vet hur du har kämpat och 2 hemska VUL.
    Men nu håller vi tummarna hårt att det blir tredje gången gillt gravid för dig Hjärta .
    Låter inte så bra det du skriver om din livssituation. Jag finns här om du vill skriva av dig mer om det.
    Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-11 12:13:42 följande:
    Enya: Egentligen spelar det det ingen roll vad jag känt tidigare eftersom det ändå blivit minus Flört så det har liksom inte betytt nåt... Och man börjar ju bli luttrad med biverkningarna så jag drar inte på för höga växlar där. Men förhoppningsvis fäster de idag/imorrn! Då blir det fäst Skål (sockerfri koffeinfri glutenfri dryck... Kul Tungan ute.) Men tyvärr har jag riktigt dålig intuition denna gång vilket då å andra sidan kan vara positivt eftersom jag haft bra magkänsla tidigare och då har det misslyckats, hänger ni med..?! Jisses vilket traggande!! Det kallas nojjande haha...!
    Ha ha men tvärtomkänslorna kanske är jättebra då Skrattande.
    Förstår vad du menar med luttrad av biverkningarna.
    Man kan nog inte ha mkt mer molvärk och grejer än vad jag hade denna gång men har ju känt av allt det där förut (om än kanske lite svagare) och testat negativt ändå flera gånger så man vågar ju inte tro någonting längre.

Så jag fortsätt envist att hoppas så in i norden för dig. Nojja på du bara så hoppas jag. Är det något jag är bra på så är det att vara envis. Fråga bara min man .

Jättrekramen till dig! Hjärta 
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-09-11 12:38:54 följande:
    Enya: Så kul att läsa om er glädje! Blir alldeles varm i hjärtat när jag läser. Ska bli så spännande att följa dig, en eller två eller TRE på VUL!!!
    Drömmer
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-11 17:03:11 följande:
    Alla kära fina...nu kom mensen.
    Jag känner min kropp väl. Har ju mer eller mindre förstått att det var över sen det negativa graviditetstestet på RD 9 då alla symtom sakta men säkert började avta för att helt försvinna. Och den värken jag haft i rygg och mage har varit svår att bortse ifrån.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska känna nu. Vågar inte känna efter exakt hur ledsen jag är.
    Får ringa kliniken i morgon och prata om vad som händer nu. Jag har inte ens tagit reda på vad man gör när man misslyckas. Vet inte hur man gör ett FET. Vet bara att jag inte vill göra det stimulerat. 
    Men NU, nu kan jag väl äntligen få sluta med Crinone? Har två doser kvar.

Tack för hula-dansen trots allt. Den var fin.

Neeeej Skytten vad tråkigt. Gråter. Försök att gråta och få ur dig den värsta besvikelsen. Och kramas med din partner. Ring sen kliniken och diskutera hur ni går vidare. Många styrkekramar Hjärta
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-09-11 16:41:23 följande:
    Hönan, tråkigt

Ego, fick spottings idag så nu är väl mensen på gång igen. Blev inget av hemmaförsöken denna månad heller. Hur jag nu kunde tro det men man vill ju gärna tro på ett mirakel........Tyvärr kan vi inte sätta igång med iVF denna månad pga av jobbet men vid nästa mens kör vi igång. Spännande och lite nervöst för det blir CFC i DK och så en en gyn på hemmaplan för VUL.

kram kram {#emotions_dlg.flower}
    Tråkigt med spottings! Jag kommer i alla fall att hålla tummarna hårt för ditt försök på CFC!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-11 17:57:04 följande:
    Själv har jag en sån fruktansvärd molvärk. Sent igår började det igen och var tvungen att gå och lägga mig samt vaknade till och från pga värk. Nu kommer det och går. Om jag gå ut med hundarna kommer det direkt, vid minsta ansträngning. Vi har varit på lunch med sambons släkt och jag orkade tillslut inte prata pga molvärk. 
    Ska lägga mig nu igen, far och bror har redan slocknat av sviterna fån 1½ dygn i bil. Brorsan är än så länge from som ett lamm så inga diskussioner! Skönt! 
    Åh det låter hoppfullt med din molvärk Maryhe . Och skönt att brorsan håller sig på mattan. Kram och jag håller tummarna för dig!
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-11 19:05:23 följande:
    SÅ TRÅKIGT, ni som fått negativa besked! Jag tänker på er. Det är en sabla tur att vi umgås med såna som Enya som ger hopp om livet!

Jag är ett jäkla klantarsel som varit tvungen att ringa journumret två ggr i helgen (men vilken service!). Först det där med att jag förvarat Gonalen i rumstemperatur trots att den skulle vara i kylen (det var ingen större fars tydligen). Och sen, igår kväll, var vi helt olämpligt på middag hos folk vi inte känner så väl så jag skulle in på toa själv o ta spruta utan min sambo. Var väl lite stressad och kom på på hemvägen att jag tryckt i mig både den där testdosen på ny spruta på 37,5 PLUS min dos på 375 - missade trycka ut den första innan jag ställde om. Fattar inte hur det var möjligt, men så måste det gått till. Så förbannat klantigt! Svaret från läkaren idag var dock att "du har så hög dos ändå, så det är nog ingen fara, fortsätt som du ska" ... Det var ju lugnande, samtidigt som jag känner mig som ett hopplöst fall med så hög dos...
    Äh men det verkar ju ha gått bra ändå och du....jag tog exakt just 375 IE Gonal så du behöver inte känna att det är hopplöst Skrattande. Kör på nu så blir du ruvare snart snart. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-11 21:34:52 följande:
    Åh vad trist med tråkiga besked i tråden, många kramar dit där det behövs.

Här sprutar vi vidare, ska ta prover i morgon. Märke nu ikväll när jag skulle ta nässprayen att den tagit slut - 60 doser så räknade fram att det stämde och jag "nästan sprayat lite på övertid"...måste ha tagit mer än 60 doser -  men hur länge brukar man fortsätta med det egentligen - jag skulle fortsätta men minska dosen till en spray i ena näsborren på morgon en och en i andra till kvällen när jag börja med sprutorna, men det borde väl vara klart???
    Du ska fortsätta med den lägre spraydosen, dvs en spray i ena näsborren på morgon och kväll HELA spruttiden och ta den sista sprayen samtidigt som du tar ägglossningsprutan. Det är för att du inte ska ägglossa i förtid som du tar sprayen medan du sprutar. Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?